וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, זה אכול כפי יכולתך. כן, זה 55 שקלים. אותיות קטנות תחפשו במקום אחר

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 7:55

אבא ובן שרוצים מאוד להאכיל, דיל שרוצה מאוד שתאכלו. כל השאר פחות חשוב כרגע

קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
חזות שכולה עבודה קשה. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

במשפט פתיחה שלא חשבתי שיפתח באמת אף טור שלי אי פעם, אספר בכנות כי נסיבות משמחות יחסית הובילו אותי לאחרונה לפתח תקווה. האופנוע הקדים אותי כרגיל בכמה דקות טובות, והזמן נוצל להסתובבות אקראית ברחובות העיר, ולמעשה לשיטוט חלונות ראווה קולינרי, ומפתיע.

לכל הטורים של "אוכלים הולכים"

אני אומר עיר, אבל כולנו כבר יודעים היטב שמדובר ברשת "מתחמים" - קניונים פתוחים, או סתם בנייני משרדים עם רחבת כניסה פתוחה למטה - שמופרדים לעתים במעבר חציה בלבד.

היו שם כל החשודות הרגילות - רשתות מזון מהיר ואוכל רחוב מקצועניות שיודעות לשרוד ללא קשר לאזור החיוג - וכמה הבלחות מעניינות אחרות, מסעדה יפנית של שגב משה, מזללה איטלקית ולפחות שתי שווארמות. היה מה לאכול, אבל לא הייתה עיר.

בשביל לראות כזאת, סיימתי את המשמחות שלשמן הגעתי - גלידה מושלמת, לכו - וטיפסתי במעלה רחוב מרוצף אבנים משתלבות, מובל על ידי תחושת בטן (ובעיקר על ידי המלצת "אתה חייב לראות את הדבר הזה").

קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
תחושת בטן טובה. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
הפוגה משתלמת. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

הלוגואים הלועזיים התחלפו במהירות בשלטי מוסכים ופחחות, וסימנו בבת-אחת גם לאוכל להיות יותר מעניין. מי שעובד כאן הרי לא מחפש עסקית או לאנץ' במתחם "דן טאון" (שם שהיה באמת), אלא הפוגה משתלמת וטעימה וקרובה מספיק בשביל לספק גם קצת מנוחה.

עוד כמה צעדים במעלה המשתלבות, עוד עיקול זוויתי על מדרכה שכמו תוכננה להיות בלתי מאוזנת, והשלט נחשף - משולש מתכת בעל ארבע רגליים שאיכשהו מצליח לעמוד איתן וישר, לגרום לך להתעלם מהעיצוב ומכמות הפונטים שמרכיבה אותו, ולהתמקד בעיקר.

וזה העיקר - "בר חופשי. אכול כפי יכולתך, 10 סוגי בשרים. 10 סוגי תוספות. 10 סוגי סלטים. צמחוניים שונים. מרקים שונים. מנות אחרונות. שתייה קלה חופשי. הכול כלול ב-55 שקלים בלבד".

מתחיל באש, ונגמר באש

מנת אוכל הרחוב הכי טובה בעיר מתחילה באש ונגמרת באש

לכתבה המלאה
קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מילים שמחייבות עצירה. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
פלא כלכלי. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
הקונספט פשוט: אתם נכנסים פנימה, לא מפסיקים לאכול ולא מפסיקים לחשב איך לעזאזל ניסן חיימוב ובנו מיקי מצליחים להתפרנס

הפלא שהוא "קדירה חמה" פועל כבר 17 שנים על בסיס אותו קונספט, והכוונה היא לקונספט שבו אתם נכנסים פנימה, לא מפסיקים לאכול ולא מפסיקים לחשב איך לעזאזל ניסן חיימוב ובנו מיקי מצליחים להתפרנס.

התשובה, ככל הנראה, היא שהם מצליחים להתפרנס מספיק בשביל להמשיך, וזה כל שמה שצריך לדעת בנושא. מעבר לכך, וזה רק אתם והאותיות הקטנות-קטנוניות שהם חיים צרכניים במדינת ישראל.

האם מדובר בתרמית פירמידה? האם יש כאן קומבינה? האם האוכל הוא יותר כמות מאיכות? האם הם מסתכלים לראות כמה אתה מנצל את הדיל? האם הלקוחות יודעים לנצל את כל זה ולהעמיס? התהליך מתחיל ב"אני בטוח שכן, איך אפשר אחרת", ומסתיים כמה שניות בודדות אחר כך ב"אה, בעצם לא, ממש לא, לכל השאלות כולן".

חוץ מלאחת בעצם - הם כן מסתכלים עליך כל הזמן לראות כמה אתה מנצל את הדיל, ומעודדים אותך בלי הפסקה לנצל אותו עוד יותר. "חבל, זה באותו מחיר", יגיד לך אחד מהם כשיראה צלחת שהיא רק 80% מלאה, "לך תיקח אחר כך עוד".

קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
אמת בפרסום. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

יש כאן, כפי שניתן לצפות, אמת בפרסום בדמות עמדת סלטים ומנות ראשונות ארוכה-ארוכה, ועמדה חמה של עיקריות מעבר לפינה.

הראשונה תספק לכם סלק וסלט תפוחי אדמה עם מיונז, חצילים בכמה גירסאות וסלט בורגול, ירקות חתוכים וקערה עמוקה של סלט קצוץ. להעמיס, הכול טרי, וכל מה שנאכל היה טוב מספיק בשביל לסגור ארוחת צהריים בפני עצמה.

בצד המתינו באותו יום פשטידת ברוקולי ופשטידת בטטה, מרק רותח וגבעה גבוהה של עראייס מהגריל. האם זה העראייס הכי טוב שנעשה כאן בשנים האחרונות? אני חושב שלא, אבל הוא היה מושקע מספיק בשביל להשכיח כל מיני קולגות-רבע-פיתה שבנו סיפורים ודוכנים על גירסה משופרת במעט, ויקרה בהרבה.

קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
כשהראש מחליף תכנית. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
כפות הגשה מונחות, ואתה מוסלל כל העת לקחת, לטעום, לאכול, לשבוע

חוץ ממנו, הוסרו בדיוק ניירות אלומיניום מהרבה תבניות אחרות, חושפים אדי בישול וטיגון. כפות הגשה מונחות, ואתה מוסלל כל העת לקחת, לטעום, לאכול, לשבוע. דקות ספורות לאחר שאתה נכנס, הראש עובד ממוד של "בוא נדפוק את המערכת" למוד של "איזה כיף לשבת במערכת שלא באה לדפוק אותך".

באופן טבעי, היו שם יותר דברים שלא טעמתי (סלמון ברוטב לימון-שקדים ועוף מהגריל, למשל) מאשר דברים שטעמתי. מהאחרונים אפשר לציין קוסקוס ומרק ירקות, תפוחי אדמה שחומים ושניצל - כולם יחד, באותה צלחת, בהעמדה שהיא פחות פנג-שואי, אבל עובדת. הכי עובדת.

קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
להאכיל, ולאכול. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
קדירה חמה, פתח תקווה. יניב גרנות, מערכת וואלה!
לא רק התמחור. קדירה חמה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

העסק הזה נגמר כמו שהוא התחיל - בהליכה מתנודדת ומשתוממת, ותהיות מצד החיימובים "למה לא אכלת עוד", תוך הפצרות לקחת קצת לחם טרי לדרך, או לשתות עוד ממכל הריפיל של הגזוז המתוק.

כשאתה בא לסגור חשבון בקופה, אתה מבין שמדובר בסך הכול במכפלות 55 על מספר הסועדים. יש מנות ראשונות בתל אביב שעולות כפול, יש פיתות שמתומחרות עשרה שקלים צפונה, וקרואסונים שמתקרבים לזה בצעדי ענק. על עיקריות לא נדבר עכשיו, חבל על העצבים.

אבל הקטע הוא שזה לא רק הכסף, ולא רק התמחור והדיל, אלא תמיהת הענק שמתחילה ברגע שעיניך פוגשות על שלט "אכול כפי יכולתך" בעברית, ולא מסתיימת גם כשאתה מגיע הביתה. באמצע יש אבא ובן שרוצים להאכיל, ואנשים שרוצים לאכול. כל השאר זה נסיבות משמחות.

"קדירה חמה", שוהם 7, פתח תקווה 03-9241607

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully