וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות צוק: הסטייק עשה חשק לחזור, ומהר. אבל על ההמבורגר הייתי משלם הרבה יותר

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 18:52

מדובר בפצצת אוכל-כסף, וזה אפילו לא הדבר הכי קטלני שהיא עושה

חוות צוק, תל אביב. נדב מרגלית,
רחוקה מגנריות. חוות צוק/נדב מרגלית

"חוות צוק" נתפסה מאז הקמתה כמסעדת איכות לא סטנדרטית. מחד, מיקומה במעין פסאז' חנויות ברמת אביב החדשה ומיעוט הגינונים הנהוג בה מיקמו אותה במרחבי הקז'ואל. מאידך, באיכות הטיפול באוכל שם תחת השף אסף שנער אי אפשר היה לטעות.

לכל ביקורות האוכל של אבי אפרתי

מעבר לאלו, היה לה יסוד משמעותי ייחודי - היא הייתה מסעדת הבית של חוות צוק במושב גבעת ישעיהו שבעמק האלה, שאותה הוביל תומר צוק. קונספט Farm To Table הפך פה מקלישאה חסרת בסיס למציאות הלכה למעשה.

לכאורה, עיקר העניין היה בשר אבל שפע הירקות, העשבים, הגבינות ועוד, רובם ככולם תוצרי החווה, הפך את המקום הזה, קרניבורי ככל שהיה, לאחד הטובים בשטח גם לצמחונים וטבעונים. במילים אחרות: חיפשתם מסעדה שהכי רחוקה מהגנריות המשמימה ההיא? חוות צוק הייתה הכתובת.

חוות צוק, תל אביב. נדב מרגלית,
שחיתות כהלכתה. חוות צוק/נדב מרגלית

וכך, יצאנו למקום שתמיד אהבנו לחזור אליו כדי לאכול בשר מצוין במחיר שפוי עם ירקות חווה מהממים, לראות מה מתרחש בו בימים אלו. למדנו שהמקום שינה את פניו. החווה לא פועלת עוד בחוות ישעיהו, וצוק עבר לצפון ומנהל את אירועי הקייטרינג משם.

צוק את שנער מנהלים מפעל שמייצר מוצרי בשר כדוגמת המבורגר ונקניקיות, המסופקים למסעדות רבות, בהן כמה מהנחשבות בגזרה. זה אומר שחנות המעדנייה המצוינת, שנשענה על תוצרי החווה, לא פועלת עוד בפורמט ההוא. מבחינת המסעדה, זה אומר שעידן ה-Farm to table תם. זה קצת עצוב כי ביקור במקום בזמן זה של השנה בעבר היה הזמנה לחגיגת ירקות שורש וירוקים מהמדהימות שניתן לדמיין.

אז חוות צוק של חורף בואך אביב 2023 היא בעיקר מסעדת בשרים, ביתית וחסרת גינונים בדיוק כמו שהייתה, עם תפריט לא גדול הכולל קצת פתיחים, מספר סלטים, אופציות בורגר למיניהן, נקניקיות ונתחים. בהינתן שמדובר בבשר טוב, תמחורו בהשוואה לנהוג במסעדות מקבילות איכות אחרות שפוי ומתון. ובכל זאת, מאחר שמדובר בנתחים לא קטנים, כשמגיעים לאכול שם ערוץ ההזמנה מתפצל לשניים - המבורגר, נקניקיות וחברים כעיקרית ייצרו מסלול ארוחה מתון תמחור במיוחד, קרוב לעממי. הנתחים ייקחו את המונה למחוזות גבוהים יותר.

רק רצינו לחזור הביתה בשלום

ביזנס טוב תמיד ידעו לעשות פה. לא סתם המנה הזאת עולה ככה

לכתבה המלאה
חוות צוק, תל אביב. נדב מרגלית,
אז זהו, שיכול. חוות צוק/נדב מרגלית
נסו להיזכר מתי ואיפה לאחרונה אכלתם מנת קרפצ'יו בקר במינון נדיב ב-58 שקלים? לפני המבול כנראה

התחלנו עם קרפצ'יו בקר (58 שקלים), חטיפי אסאדו (65) וסלט פאטוש (64). מעטות מנות הקרפצ'יו בקר במסעדות כאן שעושות לי את זה. רוב הזמן הבשר לא מספיק טוב וכשהוא כן טוב, הצורך לענות על צרכי הקהל - שכולל יותר מדי בלסמי מצומצם ומתוק ועוד - מסתיר ומחרב את הבשר. כאן היה בשר נהדר, שננגע נכון ועדין, עם כמה פרוסות לחם צרוב וקצת ירוקים מעל. נהדר וגם: נסו להיזכר מתי ואיפה לאחרונה אכלתם מנת קרפצ'יו בקר במינון נדיב ב-58 שקלים? לפני המבול כנראה.

חטיפי האסאדו - דקיקים, חמימים ושמנמנים, ברוטב ברביקיו מעט מתקתק - היו נשנוש פתיחה ראוי ושחיתות כהלכתה. הסלט, כבר לא באמת מבוסס ירקות חווה כאמור, היה טוב מאד מסוגו. עניין של בחירת ירקות נכונה ושימוש בפטה כבשים איכותית. לא שלא הייתה לנו צביטת-מה בלב, עם רגע של געגוע קל לתצוגות הירק המפוארות מפעם, אבל זה מה יש.

חוות צוק, תל אביב. נדב מרגלית,
כל מה שצריך. חוות צוק/נדב מרגלית
מדובר בדבר הטוב ביותר שאוהבי בשר יכולים לעשות עם 54 שקלים. גם אילו תומחר ב-10 או 12 שקלים נוספים הייתי כותב את אותו הדבר על הבורגר הזה

תמחור הנתחים מתחיל ב-48 שקלים למאה גרם (ניו יורק על עצם) ומגיע ל-56 למאה גרם (טי בון על עצם). יש גם נתחים מיושנים זמן רב בכ-60 שקלים למאה גרם. בחרנו ללכת על הערוץ הצנוע יותר והזמנו המבורגר קצבים (54) ו-200 גרם דלמוניקו (120).

הדלמוניקו, נתח בקר הממוקם קרוב לאנטריקוט ונהנה משיוש, מסיביות-מה ובעיקר מטעמי עומק נהדרים, היה מצוין ממש. היה בו כל מה שצריך בנתח מהסוג הזה, הוא נצרב מדיום רייר כמתבקש והגיע מפולפל היטב. זה לא נתח למי שמחפש מידה של עידון בבשר. בוודאי לא כזה ששוחרי פילה הבקר יזמינו. הוא לאוהבי בשר מנוסים יותר. 200 גרם נטו של בשר מצוין ממש עשו חשק לחזור לכאן והפעם לנתח גדול על עצם.

מה כבר יכול להיות טוב כל כך בהמבורגר, ועוד בתמחור של מזללה רשתית או פחות מזה? אז זהו, שיכול. זו הייתה קציצה לא פחות ממושלמת. הכי טובה שאכלתי כאן זה זמן רב. גם היא הגיעה מדיום רייר והשילוב בין איכות הבשר, דחיסותו ואופן צלייתו הפך אותה לבורגר המושלם, אבל באמת. אפשר לומר זאת גם כך - מדובר בדבר הטוב ביותר שאוהבי בשר יכולים לעשות עם 54 שקלים. גם אילו תומחר ב-10 או 12 שקלים נוספים הייתי כותב את אותו הדבר על הבורגר הזה. שוס.

חשבון, מדור ביקורת אוכל ומסעדות של אבי אפרתי, חוות צוק. ShutterStock
פצצת ווליו פור מאני. החשבון של חוות צוק/ShutterStock

חלקנו ברד פודינג (48) לקינוח וגם הוא היה נהדר. בסיסו המושחת מקרואסונים, הנוזלים שבהם הורווה בטרם נאפה, כדור גלידת בוזה המצוינת שהגיע מעליו ורוטב הקרמל המלוח המדויק והקרוב למושלם שהגיע בצד - חברו יחדיו לסינרגיית טעמי קינוח נפלאה, ללא ספק מהטובות מסוגה, ושוב - מנת קינוח כה טובה ב-48 שקלים. ההיית או חלמתי חלום?

אז אכלנו הרבה בשר בחוות צוק - גם אם לא סטייק על עצם ולא ירקות חווה כמו פעם - והכול היה טוב מאוד עד מצוין, וסגרנו עניין ב-409 שקלים בלבד (לפני שתייה ושירות). פצצת Value For Money בלתי משתמעת, באחד המקומות הכי לא נפוחים שיש, שמתנהל איכשהו קצת מתחת לרדאר בעיקר כי איננו עסוק בשיווק בעולמות התקשורת והסושיאל. נחזור והרבה. אם אתם אוהבי בשר, אל תחשבו פעמיים. גם פעם אחת זה קצת יותר מדי.

"חוות צוק", משה פרלוק 5, תל אביב, 077-5155905

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully