וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משובצת יהלומים

דנה מלמד

26.1.2005 / 11:54

משאריות הפירות המיובשים אפתה דנה מלמד עוגה פשוטה מנוקדת בפירות צבעוניים (ולא חומים ושנואים). את העוגה ניתן להתאים גם לילדים חשדניים ואפשר גם לגלגל כדורי פירות יבשים

עבורי ט"ו בשבט אף פעם לא היה להיט. כל שנה היינו עושים בגן "סדר ט"ו בשבט" ומרחוק נראו הצלחות העמוסות פירות יבשים, מזמינות ומפתות, אבל כשהתקרבתי - התאכזבתי. כל החומים האלה (תמר, תאנה, שזיף וצימוק) ממש לא עשו לי את זה. גם המילה "יבש" או "מיובש" היא לא בדיוק ההגדרה הכי מגרה לפרי. היום אני הרבה יותר סלחנית כלפי משפחת המיובשים ואפילו למדתי לעשות להם כבוד ולשלבם בתבשילים ובמאפים רבים.

גם הילדים שלי לא משתגעים על ה"מיובשים החומים" אבל למזלם (או למזלי) יש היום מבחר אדיר של פירות מיובשים צבעוניים וטעימים, מה שאיפשר לנו לחגוג יחד עם האילנות את חגם ולאפות עוגה פשוטה ואהובה משובצת בפירות יבשים צבעוניים ומזמינים – תות אדום, אננס צהבהב ומשמש כתום.

אם הילד שלכם לא חייב לעשות לאוכל ניתוח לב פתוח, אפשר שהפירות יהיו משובצים בעוגה כמו סוכריות גומי קטנטנות; אם יש לכם עסק אם ילדים חשדניים (ויש כאלה) אפשר לרכז את הפירות בתחתית העוגה (או בראשה אם הופכים אותה) וכך ניתן לאכול את הפירות בנפרד מהעוגה.

עוגת נקטרינה ופירות יבשים

חומרים:
200 גר' חמאה מומסת (או כוס שמן קנולה + כף חמאה מומסת)
2 כוסות קמח תופח
150 מ"ל מיץ נקטרינות סחוט טרי (או קלמנטינות או תפוזים)
½ 1 כוסות סוכר + 2 כפות סוכר
4 ביצים
כוס פירות יבשים (תות, משמש, אננס) חתוכים לקוביות קטנות
אבקת סוכר לזרייה

אופן ההכנה:

1. משמנים תבנית אינגליש קייק (35 ס"מ) בחמאה מומסת ומצפים את התחתית והדפנות בסוכר (כ- 2 כפות).

2. מקציפים את הסוכר עם ביצה אחת מספר שניות עד שהסוכר "נבלע" בביצה. מוסיפים את שאר הביצים, אחת אחת בהדרגה עד שמתקבלת תערובת תפוחה בגוון צהבהב בהיר.

3. ממשיכים להקציף במהירות בינונית ומוסיפים את הקמח והחמאה המומסת (או השמן) לסירוגין עד שהכל מתמזג לתערובת חלקה.

4. מוסיפים את מיץ הנקטרינות וממשיכים להקציף רק עד שהמיץ נעלם בתוך התערובת.

5. אם רוצים את הפירות בתחתית העוגה, מוסיפים אותם לתערובת, מערבבים בעדינות ויוצקים לתבנית. אופים כ – ¾ שעה בחום של 180 מעלות.

6. אם רוצים שהפירות לא ישקעו, יוצקים את התערובת לתבנית ללא הפירות, אופים 10 דקות ורק אז מוסיפים את הפירות.

7. מניחים לעוגה להתקרר וזורים אבקת סוכר.

עוד משהו מהחג

בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה מתקיימות מדי יום שלישי סדנאות בישול לילדים ללא תשלום. אתמול עסקה הסדנה, איך לא, בט"ו בשבט ויחד רקחנו כדורי פירות יבשים. אני והילדה קיבלנו בזה אחר זה כובע של טבח וסינר, קרש חיתוך, סכין פלסטיק ואת כל מרכיבי המתכון.

יש לציין שהעסק מאד מאורגן ומסודר, לכל אחד יש מקום מרווח וכלים משלו לעבוד בהם, ההוראות ניתנות בצורה ברורה ומובנת והצוות עובר בין הילדים, עוזר למי שצריך, מפרגן ומעודד. אנחנו באופן אישי לא התיידדנו עם חומרי הגלם ועם התוצאה, גם ההכנה לא הייתה מספיק מאתגרת והילה (בת 5) השתעממה די מהר. אבל אצל שכנינו לשולחן העבודה בהחלט ניכרה התלהבות גדולה ויש כאלה שנראו זוללים בהנאה את המוצר הסופי ואף טעמו בסתר מחומרי הגלם.

בגדול זה יופי של רעיון ואני בטוחה שכמעט כל ילד ייהנה מהעסק. אז הנה מתכון נוסף לט"ו בשבט, לאלה שאין להם בעיה עם עיסה חומה ודביקה:

כדורי פירות יבשים

(מתכון ל-4 כדורים קטנים)

חומרים:

2 ביסקוויטים פתיבר בטעם שוקו
1 משמש מיובש
חתיכה קטנה של אננס מיובש
חתיכה קטנה של חבוש מיובש
1 פרוסת תפוח מיובש
מעט סוכר וניל
כפית גדושה ממרח תמרים
קוקוס לציפוי

אופן ההכנה:

1. מכניסים את הביסקוויטים לשקית ניילון ועל גבי קרש מרסקים בעזרת אגרוף.

2. חותכים לחתיכות קטנות את כל הפירות היבשים.

3. מערבבים את הפירות ופירורי הביסקוויטים בקערית.

4. מוסיפים את סוכר הווניל ומערבבים.

5. מוסיפים את ממרח התמרים (ה"דבק") ויוצרים עם הידיים גוש חום ודביק.

6. מחלקים ל 4 ויוצרים 4 כדורים.

7. מגלגלים כל כדור בקוקוס עד שהוא מצופה מכל הצדדים.

הסדנאות מתקיימות מדי יום שלישי בשעות 17:00-19:00 בקניון שבעת הכוכבים, שד' שבעת הכוכבים 8, הרצליה 9519898-09. הכניסה חופשית.

ועוד דבר קטן
בסוף השבוע של 10-12 בפברואר, ייערך בקניון שבעת הכוכבים פסטיבל "רק שוקולד" עם דוכנים שיארחו שוקולטיירים ומעצבים מקומיים המפסלים בשוקולד. בשבת (12/2) בין השעות 12:00-15:00 תיערך פעילות שוקולד מיוחדת לילדים עם תמי סול ובה יתנסו הילדים בפיסול בבצק שוקולד ויעצבו חיות מתוקות. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully