וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לגלגל את זה?

דנה מלמד

9.3.2005 / 8:21

לאחר שדנה מלמד סיפרה לילדתה על פלאפל ויפנים, היא משלימה את הסיפור עם ארוחת פיתה-פלאפל לילדים. מתכון לפלאפלים קטנים עם עגבנייה קצוצה או דלעת כתומה. ואל תשכחו את התוספות

בשעת ההשכבה מפנים סיפרי הילדים את מקומם לסיפורים בעל פה. הילה בולעת בשקיקה סיפורים על חוויות ילדות של אמא וכשאין לי סיפור מגניב בשליף, אפשר גם סיפורים על חוויות מתקופות מאוחרות יותר. יש לי עבורה מאגר סיפורים המחולק לקטגוריות: סיפורים על מעשי קונדס מהילדות שלי, חוויות מהצבא, סיפורי 'איך היה היום בעבודה', שכוללים, כמובן, אילתורים ותוספות מהדמיון ובלבד שיהיה משעשע ו/או מותח.

אחד ממאגרי הסיפורים הגדולים במיוחד הוא מאגר חוויות מיפן ששם אין צורך לאלתר כי המציאות באמת עולה על כל דמיון וכל רגע ביפן הוא סיפור בפני עצמו. כשמכרתי תכשיטים ביפן, היה לנו פאב קבוע ובעליו היה חובב ישראל והתעניין בכל מה שקשור בתרבות שלנו. בין השאר הוא החזיק גם ספר על ישראל ובו תמונה של פלאפל שמאוד ריתקה אותו וערב אחד הפתענו אותו בחבילת פלאפל אינסטנט שנשלחה מהבית.

עוד באותו הערב הוחלפו המזאטים הקטנים של הסושי, שהוגשו לצד הסאקי במאזטים של פלאפל שזה עתה קפץ מהשמן החם. הבטחתי לו שבהמשך אני אזמין מהארץ גרגרי חומוס אורגינל ואז הוא יראה מה זה פלאפל אמיתי, אבל בינתיים נגמרה לי הויזה ו... לא קיימתי את הבטחתי.

"מזל שאפשר למצוא פה פלאפל בקלות" אמרה הבכורה שלי בהקלה.

אז הנה שני מתכוני פלאפל אמיתי. אחד די רגיל ובסיסי והשני מתחכם בטעמו, אך עדיין מאוד פשוט להכנה וטעים.

פלאפל בסיסי תוצרת בית

חומרים:
2 כוסות גרגרי חומוס שהושרו במים למשך 24 שעות
2 שיני שום כתושות
1 בצל קטן קצוץ דק
4 כפות פטרוזיליה קצוצה יבשה (או כוס עשבים טריים קצוצים – פטרוזיליה, כוסברה, נענע)
4 כפיות קמח
פרוסת לחם רטובה וסחוטה
1 חלמון
¼ כפית סודה לשתייה
כפית מלח
פלפל שחור לפי הטעם
מעט כמון אם אוהבים)
עגבנייה קטנה קצוצה דק
שמן לטיגון עמוק (1 ליטר)

אופן ההכנה:
1. טוחנים את גרגרי החומוס במעבד מזון.

2. מוסיפים את שאר המרכיבים למעט העגבנייה וממשיכים לטחון לתערובת אחידה.

3. מוסיפים את העגבנייה הקצוצה ומערבבים עם כף.

4. מחממים את השמן בסיר עד שהוא רותח (לבדיקה – זורקים גלגל גזר לתוך השמן. אם יש מסביבו בועות והוא מיד צף – השמן מוכן לעבודה).

5. בעזרת כף מיוחדת לפלאפל, או בעזרת ידיים רטובות, צרים קציצות ומטגנים בשמן הרותח עד שהן מקבלות גוון חום זהוב מכל הצדדים (בערך דקה – לא לעזוב את הפלאפל אפילו לשנייה)

6. מוציאים עם כף מחוררת ומניחים על נייר סופג.

7. מגישים מיד עם פיתות, סלט קצוץ, טחינה, חמוצים ומה שאוהבים.

פלאפל דלעת כתום

גם למי שלא מיודד עם דלעת מומלץ מאד לנסות כי התוצאה מאד מפתיעה ואפשר לאכול אותו עם תוספות מעט שונות מהשילוב הקבוע של טחינה, חמוצים וסלט.

חומרים:
½ 1 כוסות גרגרי חומוס שהושרו במים ל 24 שעות
150 גר' דלעת חתוכה לקוביות (בערך כוס מלאה בקוביות)
1 בצל קטן קצוץ דק
2 כפות פטרוזיליה יבשה
2 כפות קמח
1 כפית מלח
מעט פלפל שחור
קורט קינמון – לא לוותר עליו!
¼ כפית אבקת זנגוויל או ½ כפית ג'ינג'ר טרי מגורר (לא חובה אבל כדאי)

אופן ההכנה:
1. טוחנים את גרגרי החומוס במעבד מזון.

2. מוסיפים את שאר המרכיבים וממשיכים לטחון לתערובת אחידה.

3. מחממים את השמן בסיר עד שהוא רותח (לבדיקה – זורקים גלגל גזר לתוך השמן. אם יש מסביבו בועות והוא מיד צף – השמן מוכן לעבודה).

4. בעזרת כף מיוחדת לפלאפל, או בעזרת ידיים רטובות, צרים קציצות ומטגנים בשמן הרותח עד שהן מקבלות גוון חום זהוב מכל הצדדים (בערך דקה – לא לעזוב את הפלאפל אפילו לשנייה)

5. מוציאים עם כף מחוררת ומניחים על נייר סופג.

6. מגישים מיד עם פיתות, יוגורט סמיך (מומלץ לערבב עם נענע קצוצה) או שמנת חמוצה (מומלץ לערבב עם עירית קצוצה), עגבניות טריות עם שמן זית, וכל מה שאוהבים.

ועוד משהו

אם אתם מחפשים מתנה להורים שרק ילדו או שיש להם אפרוחים מתחת לגיל שנתיים אז זאת המתנה – הספר " טעמים ראשונים" מאת מיכל וקסמן.

כשקיבלתי את הספר, דבר ראשון הצטערתי שלא היה לי אותו לפני שנתיים. נראה לי שכל נושא ההאכלה היה יכול להיות הרבה יותר פשוט אם היה בידי נכס כה חשוב. הספר הוא מדריך מלא לתזונת תינוקות עד גיל שנתיים והוא מכיל 140 מתכונים נהדרים ויצירתיים המחולקים לפי גילאים.

בנוסף הוא מכיל המון מידע על מה מותר ומה אסור מתי כדאי להתחיל עם זה ומתי לחכות עם ההוא, איזה מרקמים טובים באיזה גיל, כמויות, תבלינים, טמפרטורה של המזון ושלל דוגמאות לתפריטים שבועיים מלאים לכל גיל.

ככל שעולים עם הגיל ועוברים מרסק למוצק, התפריטים הופכים להיות יותר ויותר ידידותיים לכל המשפחה ולא רק לתינוקות.
העיצוב והצבעוניות נעימים והחלוקה לנושאים ותתי נושאים מאוד ברורה. הצילומים חמודים ומקסימים בפשטותם ופשוט כיף לעיין בספר.

רוב המינונים במתכונים הם ל3 – 2 מנות ותמיד מצוין אם ניתן להקפיא או לא. כמו כן יש דירוג לפי מידת המאמץ. מרהיב במיוחד הוא המגוון הרחב והיצירתי של המחיות והרסקים המוצעים החל מגיל 6 חודשים – תפוחים ותמרים, אבוקדו עם עגבניות, עוף עם גזר ומשמש, דלעת ותפוחים אפויים ועוד רעיונות מגוונים ועשירים בטעמים. מומלץ.

"טעמים ראשונים", מיכל וקסמן, הוצאת ידיעות אחרונות, 118 ש"ח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully