וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בידיים וברגליים

11.7.2005 / 6:49

אחרי הדובדבנים מגיע תורם של קטיף הליצ'י העצמי בעמק חפר ובציר ודריכת ענבים בכרמים של מושב לכיש

קיבוץ מעברות שבעמק חפר יוצא בחגיגות קטיף ליצ'י במטעי הקיבוץ הממוקמים על גבעה ממנה ניתן להשקיף על האזור. המבקרים במטעים יקבלו שקית בה יוכלו לאסוף את פירות הליצ'י שקטפו עליהם יש לשלם ביציאה. במהלך הקטיף מוזמנים הקוטפים לטעום ולזלול ליצ'י ללא הגבלה וללא תשלום.

במטע הליצ'י גדלים גם עצי אבוקדו ופיטאיה ומטרת הקטיף, שנעשה בשכולות או בבודדים, היא לחשוף את הציבור לפרי הליצ'י האקזוטי שלא מוכר מספיק בקרב הציבור, על פי דבריו של מנהל המטע של הקיבוץ.

עלות הקטיף האישי - 5 ¤. ילדים מתחת לגיל 10 - חינם. במקום סככת צל, מי שתייה וכיסאות למנוחה. לילדים תוצע פעילות מיוחדת של נסיעה בקרונית ועלייה לגובה במכונת קטיף.

ארץ המוצא של פרי הליצ'י הינה סין, הפרי בשל שצבעו ורוד או אדום בהיר.הפרי בעל טעם חמוץ מתוק ועסיסי, הליצ'י עשיר בוויטמין C וקבוצת ויטמין B.
הפרי נקי מריסוסים נגד מחלות ומזיקים וניתן לשמור אותו במקרר הביתי למספר ימים,לאכול אותו טרי או להכין ממנו שימורים ולפתן. את הקליפה הדקה מסירים בידיים ואחר כך שולפים את הפרי בלחיצה קלה.

פסטיבל הליצ'י יתקיים בין התאריכים 14 ליולי ועד ה 5 לאוגוסט.
הפעילות מתקיימת בכל ימות השבוע כולל שישי-שבת 9:00-19:00.

קיבוץ מעברות. הגעה: מכביש מס' 4 פונים ימינה בצומת העוגן לבאים מצומת בית ליד ושמאלה לבאים מכיוון חדרה (מצומת העוגן קיים שילוט). בסמוך לגן האירועים "קו האופק".

בציר ענבים וביקור בגת המשוחזרת של מושב לכיש

בכרמים של מושב לכיש בהם גדלים ענבי המאכל "ענבי טלי", מתקיימים לקראת הקיץ סיורים ופעילות אינטראקטיבית לילדים ולמבוגרים. במסגרת הפעילות: סיורים מודרכים בכרמים, הסברים על דרכי גידול הענבים והזנים השונים, התנסות עצמית בבציר אשכולות ענבים ועוד.
כמו כן במקום גת משוחזרת בה יכולים המבקרים לדרוך ענבים כמו בימי קדם. ניתן לשלב בסיור גם ביקור ביקב בוטיק בו ניתן לרכוש בקבוקי יין באופן ישיר.

משך הסיור . לתיאום קבוצות מאורגנות (או סיור פרטי) - 050-5694674.
עלות למשתתף - 25 ¤ כולל ענבים שאפשר לקחת הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully