וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק לאומי

יעל דרור

26.12.2005 / 7:58

אחרי ששרון הצליח לצאת מעזה הוא צריך להוציא את הבורקסים מישיבות הממשלה. הדיאטנית יעל דרור עם מספר טיפים לשינוי הרגלי התזונה של ראש הממשלה

זה לא קל להיות ראש הממשלה ובהחלט קשה לעשות דיאטה במהלך הקדנציה. אז איך בכל זאת עושים את זה כשיש כל כך הרבה ישיבות ארוכות עם בורקסים ומיצים ממותקים, כשנגררים ללילה לבן ומתים לנשנש משהו? ואך לעזאזל נמנעים מלרדת על חבילת שוקולד או על קרואסון בכל פעם שחבר כנסת עולה על העצבים ומאיים להפיל את הממשלה?

הדיאטנית יעל דרור עם המלצות לשינוי הרגלי התזונה של ראש הממשלה בעקבות מצבו הרפואי והדרישה שיוריד במשקל. מתאים גם לכל מי שמבלה שעות נוספות במזנון הכנסת.

להחליף את הכיבוד

הבעיה: ראש הממשלה חייב להשתתף בישיבות רבות, כמעט ללא הפסקות ביניהן ועליו להישאר עירני ומפוקס לארוך כל הדיון. המזון הטיפוסי המוגש בישיבות הוא בורקסים, קרואסונים, עוגיות ובמקרה הטוב הפירות, שאליהם מתלווים משקאות מתוקים עשירים בסוכר. בקיצור חגיגה קלורית שעולה על גדותיה.

מה עושים? מבקשים לשנות את הכיבוד בישיבות. מודיעים לצוות המטבח להכין כיבוד המתבסס על גפרורי ירקות, מטבלי גבינות עד 5% שומן, פלחי פירות, פירות יבשים (בלי פיצוחים!) ועוברים למשקאות דיאטטיים ומים. זה בהחלט אפשרי, אם שרון הצליח לצאת מעזה, אז להוציא את הבורקסים מהישיבות הוא לא יצליח?

נשנושים של לילה לבן

הבעיה: עבודה מתישה עד השעות הקטנות של הלילה בישיבות, דיונים, נסיעות והתייעצויות. כשאנו עייפים אנו יותר רעבים ומחפשים בעיקר מזון מתוק ועשיר בפחמימות. במצבים אלה הדרך מאד קצרה לנשנוש בלתי פוסק של ממתקים, פיצוחים, עוגות ועוגיות.

מה עושים? אוכלים מזון מזין ומסודר כל שעתיים-שלוש ולא מחכים למעידות של שעות הלילה. כשעובדים עד מאוחר רצוי לאכול, למשל, סנדוויצ'ים מלחם קל עם גבינות, אפילו עם ריבה או דבש כדי לענות על הצורך במתוק. במקום חטיפים מלוחים ופיצוחים אפשר לנשנש בייגלה (יש גם מחיטה מלאה, ללא מלח), מקלות מלוחים בלי שומשום או פופקורן. גם פירות יכולים להיות תשובה מתוקה ומשביעה לרעב לילי. חטיפי גרנולה או נשנושי קורנפלקס (גם ללא חלב) יכולים להוות נשנוש קליל ועדיפים על חטיפים מתוקים ומשמינים.

מומלץ לבסס את הנשנושים או האכילה הלילית על פחמימות מורכבות כדי למנוע נפילות סוכר ולהאריך את משך עיכול המזון ותחושת השובע. הכי חשוב הוא לא למשוך את הרעב יותר מדי שעות, בעיקר לא בלילה, כי אז מתנפלים על אוכל בלתי מזין ונסחפים לארוחות שחיתות.

מתארח, מתכבד ומתמלא

הבעיה: בתוקף תפקידו ובמסגרת המגע הישיר עם העם, מתארח ראש הממשלה במקומות רבים בארץ ו"נאלץ" להתכבד במגוון מטעמים שהוכנו במיוחד עבורו (הרי כולם יודעים שהדרך אל לבו של כל אדם ובטח ללבו של ראש הממשלה מתחילה בלעשות נעים לבטן). לא נעים לסרב ויש גם הרבה דברים טעימים שקשה לעמוד בפניהם בייחוד לאחר התרוצצויות ונסיעות רבות.

מה עושים? איך מתמודדים עם שולחנות עמוסים? פשוט מגיעים שבעים! כשרעבים אוכלים קודם כל עם העיניים ואז אוכלים יותר. הטיפ הזה שימושי גם לפני מסיבות ואירועים הכוללים מזון רב, ובייחוד לפני סיורים קולינאריים. הדרך הטובה היא לדאוג לאוכל משהו מזין בדרך לביקור שישאיר רק מקום קטן ל"טעימות". מומלץ לשרון להתייחס לכיבודים כאל "קינוח" של סוף הארוחה ולא כארוחה עצמה. כך תימנע תקרית של חוסר נימוסין - טועמים, אומרים תודה היה טעים, אבל לא מגזימים בכמויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מדרגות במקום מעליות

הבעיה: בסדר היום העמוס של ראש הממשלה אין זמן לפעילות גופנית וזאת למרות הגימיק של חדר הכושר במשכן הכנסת. בפועל היציאה לשעת כושר לא ממש מתאפשרת אם אתה ראש ממשלת ישראל, הלו"ז צפוף והעבודה לעולם לא נגמרת.

אז מה עושים? מוצאים את הדרך לשלב כושר בזמן העבודה. במקום להשתמש במעליות, עולים במדרגות, בטח אם מדובר ב-3 קומות שזו לא צריכה להיות בעיה וזו גם דרך טובה להכניס לכושר את כל הפמליה. כשמדובר במרחק הגיוני אפשר ליזום צעידות רגליות ממקום למקום במקום להזיז את רכב השרד. אמנם עלולה להתעורר בעיית אבטחה, אבל אנחנו בהחלט רוצים לסמוך על המאבטחים החסונים של ראש הממשלה שאמורים להיות בכושר שיא ואולי אפילו לתת כמה טיפים בעניין כושר גופני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully