וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקל אל הכבד

סמדר ולטר

10.1.2006 / 8:38

חורף עושה חשק לסמדר ולטר לאפות לחמים ולחמניות מבלי לשרוף את כל היום – לחמניות גבינה (5 דקות), לחם שומשום (קלי קלות) ולחם סולת (למתקדמים)

אני טיפוס של חורף. אם זה היה תלוי בי הייתי בוחרת שיהיה חורף כל השנה. אין כמו חורף כדי לעשות לי טוב - בכל גשם ראשון אני רצה לחלון, מושיטה יד ושואפת עמוק את הריח. ריח של גשם הוא בעיניי אחד הריחות הטובים ביותר בעולם ויחד עם ההתכרבלות בפוך ושליפת הכפפות והצעיפים אני פשוט לא מצליחה להבין את האנשים שהחורף מדכדך אותם.

בקיץ, כשחם, אני חולמת על קור וטיפות גשם. מה כבר יש לאהוב בקיץ? נורא חם וכל מה שנותר לעשות זה לשבת מעולפים מול המזגן. גם את הים אני אוהבת הרבה יותר בחורף, כשהוא כהה וסוער, וגלידות יש גם בחורף.

יש גם לחמים זריזים

יש מאכלים שהם מאכלי-חורף מובהקים. חורף זה לא זמן לסלט עלים, למשל. בחורף צריך לאכול דברים שיחממו את הגוף והנשמה. זה זמן לתבשילים, מרקים, והכי הכי- ללחמים. הכי כיף לאפות לחם כשבחוץ מתחוללת סופת רעמים וברקים, ובפנים נאפים לחם או לחמניות שמפיצים ניחוחות של בית.

אפיית לחם יכולה להיות יופי של תרפיה ועיסוק לימים סוערים, שבהם עדיף להישאר בבית. אבל גם אם חוזרים עייפים ורטובים, כמהים לריח הלחם, אפשר להכין לחמים מהירים, שמצריכים רק ערבוב ומקסימום התפחה אחת או אפילו לא זה.
לכן היום, 3 לחמים, מהקל אל הכבד: קל- לחמניות גבינה נפלאות שלוקחות 5 דקות הכנה וגם אפייה קצרה, בינוני- לחם שומשום נהדר שצריך רק התפחה אחת, ו"כבד"- לחם סולת ועשבי תיבול שמצריך קצת זמן, אבל שווה את ההשקעה.

לחמניות גבינה מהירות מאוד

5 דקות הכנה, אפייה קצרה, ויש לחמניות נהדרות, ש"על הדרך" ניצלו גם שאריות גבינה מהמקרר. אפשר להכין גם בגרסה מתוקה.

חומרים:
1.5 כוסות קמח רגיל
1.5 כוסות חלב (אפשר קצת אחרי שפג תוקפו)
2 ביצים
1/2 גביע (125 גרם) גבינה לבנה כלשהי, או קוטג', אפשר בטעמים ואפשר קצת אחרי שפג התוקף
1 כף שמן זית
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור או לבן

* תבנית מאפינס עם 12 שקעים. אם יש לכם תבנית שקעים מסיליקון, זה הזמן לשלוף אותה מהארון.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות. משמנים היטב את השקעים (תבנית סיליקון אין צורך לשמן).

2. מערבבים בקערה את כל החומרים, עם מזלג או מטרפה. מתקבלת בלילה דלילה.

3. בעזרת מצקת מחלקים את הבלילה בין השקעים. ממלאים כל שקע מקסימום עד 3/4 מהגובה, כי הלחמניות תופחות מאוד.

4. מכניסים לתנור ואופים 15-20 דקות, או עד שהלחמניות תפוחות, שחומות ויציבות. מוציאים, מצננים מעט ומשחררים בזהירות מהשקעים.

רצוי להגיש מיד, חם, אבל אפשר לצנן ולשמור במקרר עד יומיים-שלושה, וכדאי לחמם שוב לפני ההגשה.

* גרסה מתוקה: משמיטים את המלח והפלפל ומוסיפים כף סוכר. משתמשים בגבינה רגילה (לא מתובלת) ובשמן רגיל או חמאה/מרגרינה מומסת. אפשר להשתמש בחלב בטעם וניל.

* אם אין תבנית שקעים, אפשר לאפות את הבלילה בתבנית בינונית רגילה, אבל אז מתקבל מאפה ולא לחמניות. אופים עד ששחום ויציב.

לחם שומשום

קל להכנה- מערבבים הכל, מתפיחים פעם אחת ואופים. כשמאבד מטריותו, מכינים ממנו צנימים נפלאים.

חומרים:
1 שקית או 1 קוביית שמרית או 2 כפות שמרים יבשים (אני משתמשת ביבשים)
4.5 כוסות (630 גרם) קמח רגיל
1.5 כוסות מים
1/2 כוס שומשום
1 כפית סוכר
2 כפיות מלח
2 כפות שמן רגיל או שמן זית

* 2 תבניות אינגליש קייק באורך 25-30 ס"מ, משומנות היטב או מרופדות בנייר אפייה

הכנה:
1. שמים בקערה את הקמח, שמרים וסוכר ומערבבים. מוסיפים את המים, שמן, שומשום ולבסוף מלח ולשים ביד או במיקסר, כ-5 דקות, עד לקבלת בצק גמיש, אחיד, רך וחלק. במידת הצורך מוסיפים מעט מים או קמח, עד שהבצק אחיד וחלק.

2. מחלקים את הבצק ל-2 ויוצרים מכל חלק כיכר שתתאים בגודלה לתבנית תוך השארת שוליים לתפיחה. מכניסים את הבצק לתבניות ומניחים לתפיחה של שעה-שעה וחצי, או עד שהכיכרות תופחות מאוד ומגיעות עד לשולי התבניות.

3. מחממים תנור ל-175 מעלות. מכניסים בזהירות את התבניות לתנור ואופים כחצי שעה, או עד שהלחמים שחומים ויציבים וקיסם או סכין המוחדר למרכזם יוצאים נקיים.
אוכלים מיד, חם, או מצננים ושומרים בקופסה סגורה. אפשר להקפיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לחם סולת ועשבי תיבול

לחם נפלא, שנראה כמו בייגל ענק. לוקח קצת זמן אבל שווה את ההשקעה.

החומרים:
1/2 שקית או 1/2 קוביית שמרית או 1 כף שמרים יבשים (אני משתמשת ביבשים)
כוס ורבע +3/4 כוס (סה"כ 2 כוסות- 280 גרם) קמח רגיל +עוד קמח אם יהיה צורך
כוס ורבע +1/2 כוס מים
2.5 כוסות (200 גרם) סולת
1/2 כוס שמן זית
2 כפיות מלח
2 כפיות עשבי תיבול טריים קצוצים או יבשים- אפשר בזיליקום, אורגנו, רוזמרין, מרווה, זעתר, טימין, או כל עשב תבלין או תערובת תבלינים אהובים עליכם.

הכנה:
1. מערבבים בקערה את השמרים עם כוס ורבע מהקמח וכוס ורבע מהמים. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים ל-45 דקות. התערובת תתפח מאוד.

2. תוך לישה ביד או במיקסר מוסיפים לתערובת השמרים, לפי הסדר הרשום: את שארית הקמח (3/4 כוס), שארית המים (1/2 כוס), סולת, שמן, עשבי תיבול ולבסוף מלח. לשים כ-5 דקות, עד לקבלת בצק גמיש, אחיד, רך וחלק. אם הבצק דביק, מוסיפים קמח במידת הצורך, עד שהבצק אחיד וחלק.

3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים להתפחה של שעה.

4. מוציאים את הבצק מהקערה ומניחים על משטח. מרדדים את הבצק לעלה בגודל 30X40 ס"מ בערך. מגלגלים את הבצק מהצד הארוך לגלילה. מעגלים את הגלילה לצורת טבעת, מכניסים את הקצוות זה בתוך זה ומהדקים (נראה כמו בייגל גדול- ראו תמונה).

5. מעבירים את הלחם לתבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה. אפשר לבצע שלב זה לפני יצירת צורת הטבעת- כלומר לגלגל לגלילה, להעביר לתבנית ואז ליצור את צורת הטבעת. מניחים להתפחה של 30-45 דקות.

6. מחממים תנור ל-225 מעלות. מכניסים לתחתית התנור תבנית קטנה עם מים רותחים, שתתן לחות ללחם. מכניסים את הלחם לתנור ואופים רבע שעה עם תבנית המים, ואז מוציאים אותה ואופים עוד 30-45 דקות, או עד שהלחם שחום ויציב, נקישה על תחתיתו משמיעה קול חלול, וקיסם או סכין המוחדר למרכזו יוצא נקי.
אוכלים מיד, חם, או מצננים ושומרים בקופסה סגורה. אפשר להקפיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully