וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגם מוקטן

סמדר ולטר

7.2.2006 / 9:40

סמדר ולטר מגלה שאורחים מאוד מתרשמים מאוכל קטן ואישי וממליצה להתחיל עם מתכונים למיני-קיש גבינות, סופלה ארטישוק ומאפינס חמאת בוטנים שסוחטים גניחות עונג

לאחרונה שמתי לב שהפכתי להיות זאת שפונים אליה בכל שאלה שקשורה במטבח. אחותי מתייעצת מה עושים עם קצפת שלא מתרוממת, הבת דודה מבררת למה בצק השמרים תופח לאט, חברות מספרות לי על עוגת שוקולד שאני חייבת לנסות, שואלות כמה כוסות זה 400 גרם קמח, למה העוגיות יצאו להן קשות, ואם כבר, איך מכינים את עוגיותה שוקולד צ'יפס שאכלו אצלי פעם.

גילוי נאות: אני ממש נהנית מזה. אני אוהבת לייעץ, לחלוק מתכונים ולפתור בעיות במטבח ואני מקווה שהתופעה תלך ותתרחב. אני אומרת בראש חוצות: תשאלו כמה שיותר. אני ממש אשמח לענות.

השאלה הכי שכיחה ששואלים אותי היא "יש לך איזה מתכון לעוגה/ לפשטידה/ למאפה טוב? יש לי אורחים ואני רוצה להרשים". התשובה הכי טובה, לדעתי היא: תכינו אוכל קטן. מנות אישיות. כל דבר, בין אם הוא עוגה, עוגיות, קיש, לחם, פשטידה, מאפה או מה שזה לא יהיה - יותר מרשים בקטן.

הנה כמה דוגמאות: מיני-קישים עם גבינות, סופלה תחתיות ארטישוק ולקינוח, מאפינס חמאת בוטנים שיפיל אתכם ואת האורחים מהכסא.

השתמשתי כאן בתבנית שבטח כבר שמתם לב כמה היא חביבה עלי- תבנית שקעים. אפשר לאפות בה לא רק מאפינס אלא גם מיני-קישים ובעצם כמעט כל מאפה או פשטידה. רק דוגמה, קחו את מתכון הפשטידה החביב עליכם, ואפו אותה בתבניות קטנות. תקבלו מיני-פשטידות מקסימות, בגודל ביס או שניים, ומניסיון, הדגם המוקטן צובר הצלחה רבה גם בקרב ילדים. אותה תוצאה תתקבל גם מתבניות חד-פעמיות קטנות. כמובן, שאת הקיש ואת המאפה אפשר להכין גם בתבניות גדולות, אבל אז אני כבר לא אחראית על מפלס הרושם.

* אני מזכירה שאפשר להשתמש במוצרי חלב, קצת אחרי שפג תוקפם

מיני-קיש גבינות

קישים קטנים וחמודים.

חומרים:
לבצק:
350 גרם קמח תופח
100 גרם חמאה או מרגרינה, קרה
חצי גביע (125 גרם) גבינה לבנה או קוטג', אפשר בטעמים (אני השתמשתי בגבינה עם זיתים)

למלית:
1 ביצה
1 גביע שמנת חמוצה (אפשר להחליף באשל/גיל/יוגורט)
חצי גביע (125 גרם) גבינה לבנה או קוטג', אפשר בטעמים
2 כפיות פטרוזיליה טרייה קצוצה (אפשר להשתמש בקוביות תבלין קפואות)
2 כפות בצל יבש
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור או לבן

* תבנית של 12 שקעים גדולים, או 12 תבניות מאפינס חד-פעמיות קטנות

הכנה:
1. מכינים את הבצק: מעבדים את כל חומרי הבצק במעבד מזון (בלהב המתכת) רק עד לקבלת בצק חלק ורך. (אפשר לעבד גם בוו גיטרה במיקסר או בידיים, אבל החמאה צריכה להיות רכה). אם הבצק יבש ולא מתחבר, מוסיפים עוד קצת גבינה או קוטג' או שמנת חמוצה. אם נדבק לידיים – מוסיפים מעט קמח. מכניסים למקרר לחצי שעה עד שעה.

2. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את השקעים/תבנית פאי.

3. מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים ל-12 חלקים. מרדדים כל חלק לעיגול (אפשר בידיים, ולא חובה עיגול מושלם, חוסר האחידות דווקא מצודד), ומרפדים כל שקע בעיגול בצק. מכניסים לתנור ואופים כ-10 דקות, עד שהבצק מתחיל להזהיב. מוציאים ומצננים מעט (לא מכבים את התנור). אם הבצק תפח מאוד, אפשר לדחוף אותו (בעדינות!) כלפי פנים, כדי שיהיה מקום למילוי.

4. מערבבים יחד את כל חומרי המלית וממלאים בעזרת כף את הבצק שבשקעים. מחזירים לתנור ואופים כ-25-30 דקות, או עד שהבצק זהוב והמלית יציבה.

הערה: אם אין תבנית שקעים, אפשר להכין כקיש גדול, בתבנית פאי בקוטר 26/28 ס"מ. מרדדים את הבצק לעלה גדול, מרפדים בו את התבנית, אופים 10 דקות, ממלאים ואופים כמוסבר במתכון. יתכן שזמן האפייה יתארך.

סופלה תחתיות ארטישוק

איך אומרים סופלה ברבים? סופלים? בכל מקרה, הם מותפחים עם שמרים, ומתקבלים עדינים ובעלי טעם מיוחד. טעם השמרים מורגש כשהמאפה חם ונחלש כשהוא קר- לשיקולכם. אם אין לכם שמרים או שאתם לא אוהבים את הטעם, אפשר להחליף באבקת אפייה.
במתכון זה השתמשתי בתבנית 6 שקעים גדולים מאוד- נקרא גם "מגה-מאפינס". אם אין לכם כזו, בסוף המתכון יש פתרונות אחרים.

חומרים:
6 תחתיות ארטישוק קפואות (אין צורך להפשיר)
1 כוס חלב פושר
1 כף שמרית (פתרון מצוין אם נתקעתם עם שאריות שקית) או 1/3 כף שמרים יבשים. אפשר להחליף ב-2 כפיות אבקת אפייה
2 ביצים
1/2 כוס קמח רגיל
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל- רצוי לבן, אפשר גם שחור

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות. משמנים את השקעים.

2. מערבבים בקערה שמרים/אבקת אפייה, חלב פושר וקמח.

3. שמים בכל שקע תחתית ארטישוק. אם התחתיות גדולות מדי, מפשירים אותן מעט וחותכים לצורה המתאימה.

4. מוסיפים לבלילה מלח, פלפל וביצים. מערבבים היטב. בעזרת מצקת מחלקים את הבלילה בין השקעים. אפשר למלא כל שקע כמעט עד הסוף.

5. מכניסים לתנור ואופים כ-30 דקות, או עד שהמאפים יציבים, תפוחים ושחומים. הם לא מתייבשים לגמרי, ונשארים מעט לחים. מוציאים, מצננים כמה דקות, מחלצים מהתבנית ומגישים. אפשר לצנן לחלוטין ולשמור בכלי סגור במקרר. אפשר להגיש חם או קר.

* אם אין תבנית מגה-מאפינס, אפשר לאפות בתבנית 12 שקעים רגילה או בתבניות חד פעמיות קטנות. מפשירים מעט את תחתיות הארטישוק וחותכים כל תחתית ל-2. דוחסים כל מחצית לשקע בתבנית, מכסים בבלילה ואופים. אפשר גם לרפד תבנית בינונית רגילה בתחתיות הארטישוק, לכסות בבלילה ולאפות.

מאפינס חמאת בוטנים

טעים-עד-מסוכן: ההכנה הקצרה והקלה מאוד עומדת ביחס הפוך לגניחות ההנאה שיתקבלו. מכינים אותם דווקא במיקסר, אבל אפשר גם בלי, הוראות בסוף.

חומרים:
1 כוס חמאת בוטנים רגילה, לא ממותקת
2/3 כוס סוכר
1 ביצה
1 כוס חלב
כוס וחצי קמח רגיל
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
1/2 כוס שוקולד צ'יפס

* תבנית מאפינס של 12 שקעים בינוניים, או 12 תבניות מאפינס חד-פעמיות קטנות.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות. משמנים את השקעים.

2. שמים בקערת המיקסר חמאת בוטנים וסוכר ומעבדים עם וו הגיטרה עד שהתערובת אחידה. מוסיפים ביצה וחלב בהדרגה ומעבדים עד שהתערובת חלקה ואחידה.

3. מנמיכים את מהירות המיקסר למינימום. מוסיפים בבת אחת קמח, אבקת אפייה וקורט מלח ומעבדים רק עד שהקמח נבלע והתערובת אחידה. מוסיפים שוקולד צ'יפס ומעבדים קצרות, רק עד שהם מתפזרים בתערובת.

4. מחלקים את התערובת בין השקעים. מכניסים לתנור ואופים 15-20 דקות, עד שהמאפינס תפוחים, יציבים וזהובים וקיסם המוחדר למרכזם יוצא נקי (או כמעט נקי, עם כמה פירורים). מומלץ להגיש חם, אפשר לצנן לגמרי ולשמור בכלי אטום, וכדאי לחמם שוב לפני ההגשה.

* אם אין מיקסר: שמים בקערה חמאת בוטנים, סוכר, חלב וביצה, וטורפים היטב עם מזלג, עד שהתערובת אחידה. מוסיפים קמח, אבקת אפייה וקורט מלח ומערבבים קצרות, בכף, רק עד שהקמח נבלע. מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים מעט. מחלקים בין השקעים ואופים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully