וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא אמרה

יעל דרור

6.2.2006 / 9:35

ככל שאוכלים פחות, כך יורדים יותר במשקל, וסימנים לבנים בציפורניים מעידים על מחסור בסידן - יעל דרור מנפצת מיתוסים תזונתיים

הדיאטות העממיות ומתכוני הסבתא הנצחיים הם בסיס מצוין להצמחת שפע מיתוסים תזונתיים, שהרבה פעמים מכתיבים לנו את סדר היום הקולינרי: לא לאכול אחרי השקיעה, לאכול הרבה תרד כדי לקבל ברזל, להימנע מלחם עתיר קלוריות ומביצים מלאות בכולסטרול - הנה עשרה מיתוסים מרכזיים, שאולי האמנתם שהם נכונים.

אוכל חריף או חמוץ, שורף שומן

תשובה: לא נכון

אין קשר בין אוכל חמוץ או חריף לבין שריפת שומן. למרות שאנו עלולים להרגיש עליה בחום הגוף לאחר אכילת מזון חריף, אין מדובר בשרפת קלוריות משמעותית וכמובן שלא מדובר בפתרון לשרפת שומן. סיבים תזונתיים הים היחידים שמעלה את שריפת הקלוריות בזמן העיכול (לא את שריפת השומן). סיבים תזונתיים נמצאים בקליפות של ירקות, פירות, חיטה, אורז, שיבולת שועל וקטניות.

ביצה זה דבר רע כי יש בה כולסטרול

תשובה: לא נכון

הכולסטרול הוא חומר מאד חשוב, במיוחד בגיל ההתבגרות והילדות. גם בגיל המבוגר צריך לזכור לשלב את הביצים בצורה נכונה בתפריט (3-4 בשבוע) ולא להימנע לחלוטין. שילוב ביצה בתפריט חשוב במיוחד למי שעוסק בפעילות גופנית, אך אין צורך לאוכל 20 ביצים ביום כדי לפתח את השרירים.

דבש מרפא דלקות בגרון ופצעים בעור

תשובה: נכון

הדבש מכיל מרכיבים הדומים לאנטיביוטיקה טבעית. ניתן להשתמש בדבש על מנת לחטא פצעים ולזרז את החלמתם, כאשר מורחים אותו על תחבושות נקיות ומחליפים כמה פעמים ביום. המרכיב הבריאותי של הדבש נהרס ב-40 מעלות, לכן לא כדאי לצרוך אותו עם תה חם. איכלו אותו בכפית לצד השתיה החמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לחם משמין

תשובה: לא נכון

הלחם מורכב מפחמימות, שהן המקור העיקרי לאנרגיה של הגוף. הפחמימות שבלחם מאד חשובות לתפקודנו ואם לא מגזימים בכמויות, לחם יכול להשתלב בכל דיאטה. במידה ורוצים להפחית את כמות הפחמימות בלחם ועדיין להרגיש ששבענו בארוחה, אפשר להמיר את הלחם הרגיל בלחם קל מלא.

בלחם קלוי (צנים) יש פחות קלוריות מלחם טרי

תשובה: לא נכון

ההבדל היחיד בין צנים ללחם טרי הוא כמות המים. הקלוריות נשארות אותו הדבר.

סידן בונה את העצמות ולכן חשוב להקפיד לצרוך אותו רק בגיל המבוגר

תשובה: לא נכון

הסידן מאד חשוב גם בגיל ההתבגרות, והוא מאפשר לעצמות לגדול לגובה ולשמור על הצפיפות. בגיל ההתבגרות עלינו להעניק לגופנו 1300 מ"ג ליום (כל יום, גם בימי חופש ובסופי שבוע). מעל גיל 19 עלינו לתת לגוף 1000 מ"ג סידן ומעל גיל 50 - 1200 מ"ג. שימו לב להמלצות לכלול 3 מוצרי חלב ביום של מועצת החלב בשיתוף עם שרותי בריאות כללית, יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה.

סימנים לבנים בציפורניים מעידים על חוסר בסידן

תשובה: לא נכון

סימנים לבנים בציפורניים מעידים דווקא על חוסר באבץ. זהו מינרל החשוב לכל תא בגוף שגדל, כמו שרירים, עצמות בגיל הגדילה, ציפורניים ושיער. מחסור באבץ עלול לגרום לנשירת שיער ולציפורנים חלשות ושבירות. אבץ נמצא בעיקר במוצרים מן החי ובמזון עשיר בסיבים תזונתיים כמו מוצרי מזון מקמח מלא ואורז מלא.

תרד וברוקולי הם עתירי ברזל והם מקור טוב במצבי מחסור

תשובה: לא נכון

בתרד וברוקולי אכן יש ברזל, אך הוא לא נספג טוב בגוף כי מקורו מהצומח. מקורות טובים יותר לברזל הם בשר, ביצים, דגים.
טיפ: על מנת לשפר את ספיגת הברזל מהמזון הצמחי, כדאי לאכול יחד איתו משהו חמוץ (ויטמין C).

טחינה היא מקור טוב לברזל וסידן

תשובה: נכון

השומשום עשיר בברזל וסידן ויכול להיות מקור טוב מאד לחומצות שומן חיוניות. גם חלבה, שמקורה מטחינה, עשירה בסידן וברזל.

ככל שאוכלים פחות, כך יורדים יותר במשקל

תשובה: לא נכון

הגוף עלול להתרגל לכמות נמוכה של קלוריות ואז לתפקד פחות טוב. כאשר הגוף לא מקבל את כל אבות המזון, הוא מוריד את חילוף החומרים על מנת "לחסוך" בהוצאה הקלורית וכך בעצם מתנגד לירידה במשקל. מסקנה: אכלו לאורך כל היום במנות קטנות, ואל תפחיתו את כמות המזון בצורה קיצונית על מנת לא לפגוע בקצב חילוף החומרים.

אסור לאכול אחרי שהשמש שוקעת

תשובה: לא נכון

הגוף שלנו זקוק לאכול כל 3-4 שעות. אם הולכים לישון מאוחר, מותר לאכול בלילה, במיוחד אם לומדים או מתכוננים למבחן וצריך אנרגיה כדי להתרכז או אחרי פעילות גופנית. עם זאת, זהו לא תרוץ לעשות ארוחות שחיתות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully