וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת חורף

23.2.2006 / 11:28

בייבי חצילים במלית כבש וה"סינטה של הצעת הנישואין" - 3 המתכונים הזוכים בגמר תחרות "בשלני השנה" של לאשה

11 זוגות השתתפו השנה בגמר תחרות "בשלני השנה" של "לאשה", שהתקיימה בתחילת השבוע (21 בפברואר) והתמקדה הפעם בהצגת תבשילים מקוריים שנולדו מתוך אהבה זוגית במטבח.

חבר השופטים-השפים בני סיידא, שלום קדוש, גולן ישראלי ואמיר אילן, הכתירו את המתכון הזוכה: תבשיל בצלים ובייבי חצילים, במלית כבש ופירות יבשים בקרמל סילאן וטחינה, בבישולם של שירי ומאיר אלאלוף, מחולון.

במקום השני זכו יפה ורמי אלחייני, מירושלים, שהציגו בשלב הגמר מתכון לעוף ממולא המוגש עם פירות יבשים.

במקום השלישי זכו אסתי ודובי קרויטרו, ממודיעין, שבישלו בגמר את "הסינטה של הצעת הנישואין".

הנה הזדמנות להתרשם מהמתכונים ומסיפורי האהבה שעומדים מאחוריהם:

בצלים ובייבי חצילים במלית כבש ופירות יבשים

מתכון של שירי ומאיר אלאלוף, מחולון: "אנחנו בעל ואישה בני 28. המטבח והאוכל תופסים חלק מרכזי מאוד בחיי היום יום שלנו. שירי אוהבת להכין לבד פסטה, מאיר אוהב לאפות ולהכין קינוחים, כך שכמעט כל יום יוצא לנו לאכול משהו חדש. כשיש זמן אנחנו מכינים ממולאים, מכל דבר. כאן פיתחנו מתכון של בצל ובייבי חצילים ממולאים, עם טעם מודגש של כבש, מעט מתקתקות וחשוב מאוד – תבלין הראס אל חנות שלנו, שאנחנו מערבבים בעצמנו בבית".

חומרים ל-6 מנות:
3 בצלים גדולים
6 חצילונים
500 גרם בשר צוואר כבש
100 גרם שומן כבש
150 גרם פירות יבשים (שזיפים, משמשים, תאנים)
3 שיני שום, קלופות וכתושות
1/2 2 כפות תערובת 'ראס אל חנות' איכותית (להשיג בחנויות תבלינים)
מלח, פלפל שחור
פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס סילאן
2 כפות רוטב סויה

להגשה:
טחינה גולמית

אופן ההכנה:
1. מרתיחים מים בסיר. חורצים בכל בצל חריץ לאורכו עד למרכז הבצל ומבשלים במים 5 דקות, עד שגלדי הבצל מתרככים וניתן להפריד ביניהם. מוציאים מהמים, קוטמים את תחתיות החצילונים ומרוקנים.

2. במטחנת בשר טוחנים את בשר הצוואר עם שומן הכבש והפירות היבשים. מחממים מעט שמן במחבת ומטגנים את תערובת הבשר, תוך שמפוררים אותה קצת. מסירים מהכיריים ומוסיפים את שיני השום הכתושות, 2 כפות מתערובת ראס אל חנות, פטרוזיליה מלח, פלפל ופטרוזיליה קצוצה. מניחים לערובת הבשר להצטנן קצת. ממלאים את גלדי הבצל ואת החצילונים. מחממים שוב מעט שמן בסיר. מטגנים את החצילונים והבצל הממולאים עד הזהבה.

3. מחממים את התנור לחום גבוה (200 מעלות).

4. מניחים את כל הממולאים בתבנית. מערבבים בקערה את הסילאן, רוטב סויה, חצי כף 'ראס אל חנות' ומעט מים ויוצקים על הבצלים והחצילונים. מכסים בנייר פרגמנט ומעל רדיד אלומיניום
ואופים כשעה. מסירים את רדיד האלומיניום ואת הפרגמנט, יוצקים מהרוטב שבתבנית על הממולאים ואופים עוד כמה דקות, עד להשחמה הממולאים ויצירת קרמל מהרוטב.

5. ההגשה: יוצקים מהרוטב שבתבנית על הממולאים ומטפטפים מעט טחינה גולמית על הכל.

עוף ממולא על מצע פירות יבשים

מתכון של יפה ורמי אלחייני, מירושלים: "אנו הורים לשלושה ילדים בוגרים, והתחלנו לבשל יחד לילדים כבר לפני שנים רבות. עם השנים הפכנו למקצוענים, כשאת ההשראה לתפריט ולטעמים אנו מקבלים מהמסורת המשפחתית, ספרי בישול ואפייה, תכניות בישול וכן מלימוד ניהול בתי מלון שלי. יחד בנינו מתכון מנצח לעוף, בשילוב מתכון נלווה להגשה. זה התחיל ממתכון מבית אמי, אשר הכינה אותו מעוף עם עצמות במלית אורז ותבלינים בנוסח פרסי. אנחנו שדרגנו אותו למתכון עכשווי. זה המתכון שתמיד נאכל ויישאר בתפריט הבית שלנו"

חומרים ל-6 מנות:
עוף ללא עצמות במשקל 1/2 1 ק"ג

למלית:
1/2 1 כוסות אורז לבן
1/2 חזה עוף חתוך לקוביות קטנות
1/4 כוס שמן
1 כפית קינמון
2 תמרים יבשים חתוכים לקוביות קטנות
2 כפות חמוציות מיובשות
2 כוסות מים רותחים
1 כף אבקת מרק עוף

לציפוי העוף:
4 כפות קטשופ
2 כפות אבקת מרק בצל
2 כפות דבש
2 כפות רוטב סויה

לתבשיל פירות יבשים:
2 בצלים קלופים ופרוסים
50 גרם תאנים יבשות
50 גרם משמשים יבשים
50 גרם תמרים יבשים
50 גרם שזיפים יבשים
2 כפות שמן
2 כפות סוכר
50 גרם אגוזי מלך חצויים
חצי כוס מים
חצי כוס יין אדום יבש

אופן הההכנה:

1. מכינים את המלית: מחממים את השמן בסיר עמוק ומטגנים קלות את הגזר. מוסיפים האת חזה העוף ומטגנים 3 דקות. מוסיפים את האור ואת התבלינים ומטגנים 2 דקות נוספות. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה. מבשלים על להבה נמוכה כחצי שעה. מצננים.

2. מכינים את המלוי: מניחים את העוף על משטח עבודה וממלאים. סוגרים היטב, עדיף על ידי תפירה בחוט ובמחט. מניחים בתבנית.

3. מכינים את הציפוי: שמים בקערה את כל מרכיבי הציפוי ומערבבים היטב, לנוזל אחיד. יוצקים על העוף שבתבנית. מאחסנים במקרר 4 שעות.

4. מחממים את התנור לחום בינוני (175 מעלות). מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום. וצולים שעה וחצי. מסירים את רדיד האלומיניום וצולים עוד חצי שעה.

5. מחממים בסיר את השמן ומטגנים את הבצלים עד הזהבה, מוסיפים את הסוכר ומחממים עד שהוא יבש. מוסיפים את הפירות היבשים ומבשלים קצת, מוסיפים את המים והיין ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים חצי שעה.

6. ההגשה: פורסים את העוף לפרוסות ומגישים עם הפירות היבשים.

הסינטה של הצעת הנישואין

מתכון של אסתי ודובי קרויטרו, ממודיעין: "אנחנו נשואים שנתיים. סיפור ההכרות שלנו: חבר סיפר לכל אחד על השני ואמר שאנחנו מתאימים, וכששאלנו מדוע, הוא ענה שהקריטריון הכי חשוב להצלחת הקשר כבר קיים, כי שנינו אוהבים לבשל. מאז ההכרות אנחנו מבשלים אחד לשני. המריבות הכי גדולות שלנו זה על התור במטבח. דובי מבשל יותר גורמה, ואסתי מבשלת יותר ביתי. את המתכון הבסיסי הרכיב דובי, והוא הוצג לראשונה בהצעת הנישואין. במהלך הזמן שדרגנו אותו יחד והגענו להסכמה כי זהו המתכון האולטימטיבי, אותו אנחנו מכינים ביום הנישואין ובימי ההולדת של שנינו". דובי: " אסתי אוהבת עוף ואני בשר, ולכן כשהרכבתי אותו לראשונה חשבתי שזה סימבולי, לחבר את אהבותינו למנה אחת".

חומרים ל-2 מנות גדולות מאוד:
לריבת הבצל:
6 בצלים גדולים, חתוכים לקוביות בינוניות
2 כפות שמן
1 כוס סוכר חום כהה
1 כוס יין אדום יבש
1/2 כוס חומץ בלסמי
מלח, פלפל שחור
טימין טרי

לשכבה חזה העוף:
טימין טרי
בזיליקום טרי
בצל ירוק טרי
1 כף אבקת מרק בצל
פלפל שחור
2 נתחי חזה עוף
שמן זית, לטיגון הנתחים

לשכבת הסינטה:
2 נתחי סינטה בקר מיושן קטנים
מלח, פלפל שחור (גרוס,גס,טרי)
שמן זית

לשכבת חזה האווז:
4 פרוסות חזה אווז
80 גרם פיסטוקים
80 גרם שקדים
50 גרם פירורי לחם (מסוג טוב)
2 שיני שום
טימין טרי
2 כפות שמן זית
ביצה
50 גרם צימוקים
ביצה
שמן לטיגון עמוק
קיסמי שיניים (מעץ)

לתוספת תפוחי האדמה:
4 תפוחי אדמה גדולים, קלופים וחתוכים לרבעים
1 כפית מלח
50 גרם מרגרינה בטעם חמאה
6 עגבניות מיובשות, חתוכות גס
80 גרם צנוברים
שמן זית
מלח

אופן ההכנה:
1. מכינים את ריבת הבצל: מחממים על להבה נמוכה מאוד את הבצל עם השמן כרבע שעה – 20 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהבצל מתחיל להיות שקוף. מוסיפים את הסוכר החום ומערבבים. ממשיכים לבשל כחצי שעה – 40 דקות מעל להבה נמוכה. מוסיפים את היין והחומץ. ממשיכים לבשל מעל להבה נמוכה 40 דקות נוספות. מתבלים בפלפל, מלח ובטימין ומסירים מהכיריים. מעבירים את הריבה דרך מסננת, על מנת להישאר עם הנוזלים בלבד.

2. שכבת חזה העוף: מערבבים בקערה את כל המרכיבים ושורים את חזה העוף 3-4 שעות.

3. ממשיכים להכין את שאר חלקי המנה: לפני החיבור בין השכבות מחממים במחבת שכבה דקה של שמן הזית ומטגנים את נתחי חזה העוף עד הזהבה.

4. שכבת הסינטה: בשמן שהעוף שרוי. מחממים את התבנית לחום בינוני (180 מעלות). מחממים שמן זית במחבת לחום גבוה מאוד. מפזרים על צלחת מלח ופלפל וטובלים את נתח הסינטה מכל צדיו בתערובת. מטגנים את הנתח טיגון קצר מכל צד. מעבירים לתבנית וצולים בתנור כ-30-40 דקות. לפני ההרכבה, פורסים לפרוסות.

5. שכבת חזה האווז: מרסקים בבלנדר או במעבד המזון את הפיסטוקים, שקדים, פירורי לחם, השום, הטימין ושמן הזית מעבירים לקערה. קוצצים דק את הצימוקים ושמים בקערה נפרדת. מכינים קערה נוספת עם הביצה, טרופה, טובלים את פרוסות האווז בביצה ואחר בתערובת עשבי התיבול. מכינים "כריך": פרוסות חזה אווז מתובלת, צימוקים קצוצים ושוב פרוסת חזה אווז, וסוגרים בקיסם. מכינים כך כריך נוסף. מחממים שמן לטיגון עמוק במחבת ומטגנים את "כריכי" האווז עד הזהבה. בתום הטיגון, מוציאים את קיסמי השיניים.

6. תוספת תפוחי האדמה: מבשלים את תפוחי האדמה במים עם כפית מלח עד שהם רכים. מודדים כרבע כוס- שליש כוס מים, מסננים את תפוחי האדמה משאר המים, מחזירים לסיר את המים ששמרנו, מוסיפים את המרגרינה ומועכים למחית. מחממים את שמן הזית במחבת, ומטגנים את הצנוברים עד הזהבה. מוסיפים את הצנוברים עם שמן הזית לפירה, מוסיפים גם את העגבניות ומערבבים. מגישים.

7. ההרכבה: מורחים על צלחות הגשה שכבת ריבת בצל דקה, מניחים עליה את פרוסות הסינטה, כריכי עליה את חזה האווז ומעל נתחי חזה העוף. מניחים בצד ממחית תפוחי האדמה ומוסיפים ריבת בצל, על המנה ועל המחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully