וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב שייך למתוקים

סמדר ולטר

14.3.2006 / 8:04

מי שמכור לפרג לא יוכל להתעלם משלושת מתכוני עוגות הפרג של סמדר ולטר – אחת מרושתת היטב, שנייה עם שמרים ושלישית עשירה ומצופה שוקולד

כן, אני יודעת שזה כבר שבוע שלישי שאני מלעיטה אתכם במתוקים, אבל פורים עכשיו ואי אפשר בלי עוגות פרג. מלכת שאריות כמוני גם יודעת, שתצטרכו כמה רעיונות לניצול כל הפרג שיישאר אחרי אוזני ההמן. חוצמזה זו יכולה להיות אלטרנטיבה מצוינת לאוזניים הוותיקות.
אני מבטיחה, בשבוע הבא בלי מתוקים.

בטח כבר עליתם עליי, אבל זה הזמן להודות: אני אוהבת כל מה שקשור במטבח, אבל אוהבת אפייה (בייחוד של מתוקים) הרבה יותר מאשר בישול. מכיוון שהמטבח הוא התרפיה שלי, כשאני נכנסת אליו עם דחף לא מוסבר להכין משהו, אני ישר מדליקה את התנור. התנור שלי הוא כבר בן משפחה, מבין אותי ותמיד משתף פעולה, ואפיית עוגה מרגיעה אותי הרבה יותר מאשר הכנת תבשיל ירקות. אחר כך אני מיד פונה למדף הקמח, הסוכר והשוקולד.

בארוחות המשפחתיות ובמפגשי חברות אני זאת שתמיד מביאה את הקינוח, כשנוחת לידיי מגזין חדש אני מיד מדפדפת למדור העוגות ובחנויות כלי בית תמיד תמצאו אותי במחלקת האפייה. לא סתם, יש לי הרבה יותר אביזרים לעוגות ולקישוטן מאשר אביזרי בישול והרבה יותר תבניות מאשר סירים.
גם על מדף ספרי הבישול, העמוס-עד-סכנת קריסה, רוב הספרים הם ספרי אפייה, ומדי פעם אני לוקחת איזה ספר מתוק לקרוא במיטה. מומלץ, זה מבטיח חלומות מתוקים.

אז הנה 3 אופציות חלופיות לפורים:

עוגת פרג עשירה

קלה להכנה, יפה וגבוהה.

חומרים:
לעוגה:
5 ביצים, בטמפ' החדר
1.5 כוסות סוכר לבן רגיל
2 כפות שמן
2 כפות ברנדי או ליקר כלשהו
2 כפות פירורי לחם
250 גרם פרג טחון טרי
150 גרם שוקולד צ'יפס

לציפוי:
100 גר' שוקולד מריר
1/4 כוס (60 מ"ל) שמנת מתוקה

* תבנית 26 עגולה

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את התבנית.

2. מקציפים יחד במיקסר (אפשר במיקסר יד חזק) ביצים וסוכר במהירות גבוהה, 5 דקות לפחות, עד שהתערובת תפוחה מאוד ואוורירית. מפסיקים את פעולת ההקצפה.

3. מוסיפים לביצים שמן, ברנדי או ליקר, פירורי לחם ופרג ומערבבים ידנית היטב בכף עץ או במרית. כשהתערובת אחידה מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים.

4. יוצקים לתבנית ואופים כ-30-35 דקות, או עד שהעוגה תפוחה ושחומה וקיסם המוחדר למרכזה יוצא יבש. אם העוגה משחימה אבל עדיין לא אפויה מבפנים, מכסים אותה בנייר אלומיניום וממשיכים לאפות.

5. מוציאים מהתנור ומצננים מעט. מכינים את הציפוי: ממיסים יחד שוקולד ושמנת במיקרוגל, בפרקי זמן קצרים, או בסיר קטן על אש נמוכה, עד שמתקבל רוטב אחיד. מוציאים את העוגה מהתבנית ומצפים את פניה ודופנותיה.

* במקום ציפוי שוקולד אפשר לפדר את העוגה באבקת סוכר.

פאי פרג

פאי טעים ומרשים בניגודי הצבעים- בצק בהיר ומלית כהה.

חומרים:
לבצק:
300 גרם (2 כוסות +2 כפות) קמח רגיל
200 גרם חמאה קרה
100 גרם (1/2 כוס) סוכר לבן רגיל

למילוי:
200 גרם (1 כוס) סוכר לבן רגיל
100 גרם חמאה
1/2 כוס דבש
כוס ורבע חלב רגיל
1/2 קילו פרג טחון טרי

* תבנית פאי בקוטר 28 ס"מ

הכנה:
1. מכינים את הבצק: שמים במעבד מזון את כל חומרי הבצק ומעבדים עם להב המתכת רק עד שמתקבל בצק אחיד (אפשר להכין בוו גיטרה מערבל או בידיים, בעיבוד מינימאלי, אבל אז צריך שהחמאה תהיה רכה). עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה.

2. מכינים את המלית: שמים בסיר בינוני את כל חומרי המלית חוץ מהפרג. מבשלים תוך בחישה עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הפרג ומבשלים תוך ערבוב 5 דקות על אש קטנה. מסירים מהאש ומצננים לטמפ' החדר.

3. מחממים את התנור ל-175 מעלות. מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים אותו ל-2/3 ו-1/3. 2/3 מרדדים על נייר אפייה או משטח מקומח, לעיגול הגדול מעט מקוטר התבנית. מעבירים את הבצק לתבנית, מהדקים אותו לתחתית ולדפנות, מחוררים במזלג ואופים 10 דקות, עד להזהבה קלה. מוציאים ומצננים מעט.

4. ממלאים את הבצק במלית הפושרת. מרדדים את 1/3 הבצק הנותר לעיגול הגדול מעט מקוטר התבנית, חותכים לרצועות ומסדרים אותן בצורת שתי וערב על המלית. מהדקים את קצות הרצועות לבצק שמסביב או תוחבים אותן למלית שבצדדים.

5. אופים כחצי שעה, או עד שהפאי יציב וזהוב- שחום. מצננים מעט לפני החיתוך.

עוגת שמרים במילוי פרג

בצק שמרים מצוין וקל להכנה ומלית עשירה.

חומרים:
לבצק:
750 גרם (5 כוסות ושליש) קמח רגיל
כף וחצי שמרים יבשים או 3/4 שקית שמרית או 3/4 קוביית שמרית (אני משתמשת ביבשים)
1/2 כוס (100 גרם) סוכר לבן רגיל
3 ביצים, בטמפ' החדר
150 גרם חמאה רכה, חתוכה לקוביות
1 כפית שטוחה מלח
כוס חלב פושר (קצת פחות)
להברשה: ביצה טרופה

למילוי:
1 כוס (200 גרם) סוכר לבן רגיל
100 גרם חמאה
1/2 כוס דבש
כוס ורבע חלב רגיל
1/2 קילו פרג טחון טרי

* 3 תבניות אינגליש קייק באורך כ-30 ס"מ, משומנות היטב או מרופדות בנייר אפייה

הכנה:
1. מכינים את הבצק: שמים בקערת מיקסר קמח ושמרים ומערבבים. מוסיפים, תוך לישה, סוכר, ביצים, חמאה ולבסוף מלח. מוסיפים בהדרגה את החלב עד שמתקבל בצק אחיד ומעט דביק. אפשר גם ללוש בידיים, אבל אל תתפתו להוסיף קמח. הבצק אמור להיות דביק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים להתפחה ראשונה, כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

2. מכינים את המלית: שמים בסיר בינוני את כל חומרי המלית חוץ מהפרג. מבשלים תוך בחישה עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הפרג ומבשלים תוך ערבוב 5 דקות על אש קטנה. מסירים מהאש ומצננים לטמפ' החדר.

3. מקמחים משטח עבודה ומניחים עליו את הבצק התפוח. מחלקים אותו ל-3 חלקים ומרדדים כל חלק למלבן בגודל 30X40 בערך (עובי כחצי ס"מ). על כל מלבן מורחים שליש מהמלית (משאירים כ-1-2 ס"מ שוליים נקיים בצדדי המלבנים). מגלגלים כל מלבן לגלילה הדוקה (מהצד הקצר יותר) ומניחים כל גלילה בתבנית. מניחים לתפיחה שנייה, כחצי שעה.

4. מחממים את התנור ל-175 מעלות. מברישים בעדינות את העוגות התפוחות בביצה הטרופה. אופים כחצי שעה, או עד שהעוגות שחומות ותפוחות. מוציאים ומצננים מעט לפני החיתוך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully