וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטויות במיץ עגבניות

נגה משל

3.5.2006 / 7:52

הוא בכלל היה נהג אוטובוס שנלקח במקרה לצילומים - מיהו האיש שמככב עד היום על שימורי העגבניות המרוסקות?

הוא מחייך אלינו חיוך קיבוצניקי בכל פעם שאנחנו קונים רסק עגבניות בקופסת שימורים ומתברר שהחיוך לא מש משפתיו מאז 1968, השנה בה החלה דמותו לככב על שימורי העגבניות של "טל".

הקיבוצניק עם השפם, כובע הטמבל, חולצת החאקי וארגז העגבניות הפך כבר מזמן לאייקון ישראלי, חלק בלתי נפרד מעולם הסמלים הלאומי שלנו. דמותו החייכנית, זו שמסמלת את ארץ ישראל היפה והטובה, את הקיבוץ, הציונות והחקלאי העברי - קופצת מיד לתודעה כשמדברים על ימי הכובע טמבל, הקוקו והסרפן.

לרגל יום העצמאות ה-58 של ישראל החלטנו לברר מיהו בעצם הבחור החביב והנצחי, שמצא את עצמו מפרסם קופסאות שימורים הרבה לפני שידענו לכנות את "עגבניות טל" – מותג, ואולי בעצם בזכותו אנחנו כל כך אוהבים לבשל עם רסק עגבניות.

מפעל "מילוז" שהוקם ב-1965 בגליל המערבי ומייצר את מוצרי העגבניות של "טל" מסר לנו, שהצילום של האיש והארגז צולם ב-1968 וש"הדוגמן" עצמו בכלל לא היה קיבוצניק, אפילו לא מושבניק. למעשה, יום טוב נרדיה כלל לא עסק בעבודה חקלאית והיה נהג אוטובוס אגד בקו תל אביב-אילת, שאותר בתחנה המרכזית הישנה של תל אביב ונלקח משם ישירות לצילומים. הוא נבחר, כנראה, בזכות שפמו המפואר, הרבה לפני שעמיר פרץ החזיר אותו לאופנה, ואת כובע הטמבל, חולצת החאקי וארגז העגבניות סיפקו לו במקום.

עובד לוי, מנהל השיווק של "מילוז", המפעל הוותיק בארץ לעיבוד עגבניות, ציין כי במהלך השנים שונה הלוגו של "עגבניות טל" 3-4 פעמים, אך תמיד הוחלט להשאיר את הצילום של נרדיה ולטפל ברקע בלבד. גם קטיושה שנפלה בלב המפעל, לא שינתה את פס הייצור וכיום האיש עם הארגז עדיין מככב על השימורים, כשבגרסה האחרונה מאוירים מאחוריו שדות ירוקים ושמיים.

כיום יום טוב נרדיה הוא בן 75, מתגורר בראשון לציון ובניגוד ל-5 שניות התהילה להם זוכים הסלבס של היום, הוא נהנה כבר מ-38 שנות פופולריות ועושה רושם שזה לא ייגמר בקרוב. כנראה שזה עושה טוב לעגבניות המרוסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully