וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת החולטים

נגה משל

8.5.2006 / 16:35

שוחרי הבריאות ימצאו ב"בריא וטעים" אופציות מעניינות לשדרוג הדגנים המלאים ומנות מגרות ממש, כמו למשל סקיצת תאנים

זה כבר לא ניוז שטרנד הבריאות הולך וצובר תאוצה בעולם ובמחוזותנו. רבים קונים מוצרים אורגניים, מסעדות בריאות נפתחות והעלים מעולם לא הרגישו נחשקים יותר.

לפיכך, הספרון "בריא וטעים" (שיצא לאור במסגרת הסדרה 'פינת אוכל' של "על השולחן"), בא בדיוק בזמן ומביא מתכונים מוצלחים למנות המבוססות על חומרי גלם ידידותיים כמו דגנים מלאים, קטניות וכמובן ירקות ופירות. תמצאו בו גם מתכונים לבשרים ודגים במסגרת הראשונות והעיקריות וגם קינוחים קלילים.

הנקודה החזקה של הספר היא המגוון הגדול של מנות קטנות, בריאות ואסתטיות, שמראן מרשים והן ישובבו את החיך בכל אירוח. כאלה הן למשל סקיצת התאנים שבתמונה המצורפת (מתכון בסוף הכתבה) והתאנים הממולאות המצולמות על כריכת הספר.
רק חבל שאין בספר מתכונים לגרעינים פחות פופולריים מהקינואה, כמו למשל דוחן ואמרנט או מש, ששוחרי בריאות רבים היו שמחים לדעת איך אפשר להתקין מהם משהו טוב.

מתוך הספר בחרנו להביא לכם טכניקות בישול מומלצות לתזונה בריאה וכמה מתכונים (ראו קישורים בסוף).

טכניקות בישול בריאות יותר

כשמקפיצים שומרים על הערכים התזונתיים

הקפצה בווק על אש גבוהה מאפשרת שימוש מינימלי בשמן ושומרת על הערכים התזונתיים. הירקות נשארים פריכים ושומרים על צבעם, ונתחי הבשר (או העוף והדגים) שומרים על עסיסיות.

כשמאדים לא חייבים שמן

אידוי היא טכניקת בישול מהירה, שמתבצעת בתוספת מינימלית של שמן או ללא שמן כלל. מתאימה לירקות, עוף ודגים ומתבצעת בשתי דרכים: בישול באדים - המזון מונח מעל סיר כפול מחורר (או מסננת), שבתחתיתו מים רותחים. אידוי במחבת - עם מעט שמן ונוזלים שהופרשו בבישול.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ירקות אוהבים שחולטים אותם

חליטה היא בישול במים רותחים לזמן קצר. המזון נותר פריך ורענן ושומר על ערכיו התזונתיים. בתום החליטה מעבירים את המזון לקערה עם מי קרח לעצירת הבישול ושמירה על הצבע. טכניקה זו מומלצת לירקות (אספרגוס, שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי וכדומה).

לבשל בתנור

אפייה בתנור מפיקה תבשילי בשר, עוף, דגים או ירקות עסיסיים, כמעט ללא שמן.

טיגון זו לא מילה גסה

טיגון לא מדובר בטיגון עמוק, אלא ב"סגירה" של המזון על ידי טיגון מהיר במחבת חמה עם מעט שמן. בצורה זו הנוזלים נאטמים בפנים והמזון נותר עסיסי וטעים.

"בריא וטעים", יעל מירון כנעני, שי לי ליפא אנג'ל, הוצאת "על השולחן. מחיר: 59 ש"ח.


מתכונים מתוך הספר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully