וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות בארה"ב מתבקשות להקטין מנות

5.6.2006 / 9:25

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פונה למסעדות בבקשה שיקטינו את המנות ויעשירו אותן בירקות ופירות, במטרה להלחם בעודף המשקל

ארה"ב, האומה השמנה בעולם, מצאה דרך חדשה להלחם בעודף המשקל – לבקש מהמסעדות שיקטינו את גודל המנות. נכון להיום נמצאים 64%מהאמריקאים במצב של עודף משקל, והסכום שמוציאים שם בשנה כדי לטפל בבעיה מגיע ל-93 מיליארד דולר. חלק מהאשמה במצב זה, טוענים גופי הגנה על הצרכן בארה"ב, מוטלת על רשתות המזון המהיר.

הדו"ח שהזמין [[מנהל המזון והתרופות האמריקאי]] (FDA) מפרט נתונים שלפיהם שליש מהקלוריות שהאמריקאים מכניסים לגופם במהלך היום נצרכות מחוץ לבית, וגם שבשנים 1985-2000 הגדילו האמריקאים את צריכת המזון שלהם בכ-300 קלוריות.

הדו"ח מגלה, שהמבורגרים, פיצות וצ'יפס הם שלושת המאכלים שהאמריקאים הכי אוהבים להזמין במסעדות, ולכן המסעדות הן אלה שיוכלו לסייע לאמריקאים במלחמה בעודף המשקל שלהן. הדו"ח לא מקשר באופן מפורש בין אכילה במסעדות לבין העלייה במספר השמנים בארה"ב, אך מתייחס למחקרים שמציעים קשר כזה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי הדו"ח ממליץ בין השאר לעודד את המסעדות להקטין את גודל המנות המוגשות, לשווק מנות דלות קלוריות ולהגדיל את המגוון בתפריטים. יש להעשיר את המנות ביותר פירות וירקות ולהביא לידיעת הצרכנים כמה קלוריות מכילה כל מה, כך שיהיה בידיהם יותר מידע בשעה שהם מחליטים מה לאכול.

"אם המסעדות לא מוסרות את המידע, לאנשים אין דרך לדעת כמה קלוריות מוגשות להם, וסביר שהם צורכים יותר קלוריות מכפי שהם משערים", אומרת מרגו ווטאן, ראש המחלקה למדיניות התזונה במרכז למסע ולאינטרס הציבור בארה"ב. לדבריה, הקונגרס האמריקאי צריך לדרוש מהמסעדות למסור מידע לגבי המנות המוגשות לציבור.

עם זאת מציין הדו"ח, כי בדיקת מעבדה לחישוב כמות הקלוריות במנת אוכל עולה כמאה דולר, ועלות הבדיקה של כל המנות בתפריט ונעה בין 11,5000 ל-46,000 דולר. בגלל העלויות הגבוהות האלה הדרישה למסור את המידע הקלורי ללקוחות יכולה להיות בעייתית עבור המסעדות, בעיקר משום שהתפריטים משתנים באופן תדיר.

איגוד המסעדות הלאומי בארה"ב, שסייע בעבודת המחקר אך לא תומך בהמלצותיה, טוען כי הדו"ח מתמקד בתחום המסעדנות בצורה לא הוגנת. שילה כהן, מנהלת מדיניות התזונה באיגוד המסעדות הלאומי של ארה"ב, מסרה כי מסעדות ברחבי ארה"ב כבר מציעות כיום מנות בגדלים מגוונים, משקאות דיאטטיים וסלטים כדי להתאים עצמן לצורכי התזונה של הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully