וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא לא מה שיש בבית

סמדר ולטר

20.6.2006 / 7:48

הפעם סמדר ולטר משקיעה ובמקום לנצל שאריות מהמקרר היא קונה במיוחד משחת קארי, אבקת לתת ונוגט. יצאו לה מעדנים

בכל הטורים שפרסמתי עד עכשיו תמיד השתדלתי שהמרכיבים יהיו כאלה שאפשר להשיג בכל בית, כאלה שלא צריך לאתר בכל מיני חנויות מיוחדות. ובכן, אחרי כל כך הרבה טורים, אני מרגישה שמותר לי לחלוק אתכם כמה מתכונים שדורשים איזה מרכיב מיוחד. אל דאגה, לא משהו מיוחד מדי. אני עדיין נושאת את חובת הפשטות על כתפיי ולא אשלח אתכם לקנות אבקת אצות ורודות.

חולי מטבח כמוני, שמכירים היטב את כל החנויות המתמחות בבישול ואפייה, בוודאי יכירו את החומרים. בחנויות כאלה אני מרגישה כמו עליזה בארץ הפלאות, נהנית לבדוק, להריח, לגלות מוצרים חדשים ומיד לתכנן בראש מה אפשר לעשות איתם. האמת, מוצר שנחשב טריוויאלי לאחד יכול להיות חדש ונדיר עבור האחר והכל תלוי כמה אתם עמוק בתוך שיגעון המטבח.
אז הפעם נשתמש במוצרים שיכול להיות שלא תכירו ויהיו לכם חדשים ומוזרים, ויכול להיות שיעלו על פניכם גיחוך בנוסח "זה חדש? אני מבשל/ת עם זה כבר שנים". בכל מקרה, שווה לנסות.

לחם ל?תת

יש אבקת לתת בהירה וכהה, למתכון הזה צריך את הבהירה. אני קניתי בכלל בשביל מתכון אחר שעוד לא ניסיתי, ובינתיים גיליתי שאפשר להכין איתה את הלחם הנחמד הזה. האבקה תורמת למרקם נהדר, קרום פריך, תוך רך מאוד וריח מיוחד. קונים בחנויות המתמחות בבישול ואפייה (קופסה קטנה עלתה לי 5 ¤ ב"לגעת באוכל" בראשל"צ).

חומרים לכיכר אחת:
לבצק:
1 כוס קמח לבן רגיל
2 כוסות קמח מלא
1 כף שמרים יבשים או 3 כפות שמרית
1 כף סוכר
2 כפות אבקת לתת בהירה
1 כוס חלב פושר (אפשר להחליף חלק או הכל במים)
25 גרם חמאה/מרגרינה, מומסת, לא חמה

להברשה:
1 כף נוספת אבקת לתת בהירה +כף נוספת חלב

* תבנית אינגליש קייק

הכנה:
1. מנפים לקערה את שני סוגי הקמח. מוסיפים את כל חומרי הבצק לפי הסדר הרשום, תוך לישה ביד או במיקסר, עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לתפיחה של שעה.

2. משמנים את התבנית או מרפדים בנייר אפייה. מוציאים את הבצק מהקערה, מעצבים ביד לכיכר בגודל התבנית ומניחים בתבנית. מניחים לתפיחה נוספת (לא מכוסה), כחצי שעה.

3. מחממים תנור ל-175 מעלות. בקערה קטנה מערבבים את כף אבקת הלתת וכף החלב ומורחים בעזרת מברשת על הכיכר התפוחה, בעדינות, שלא תתפנצ'ר. אופים 40-50 דקות, עד שהלחם שחום וקיסם המוחדר למרכזו יוצא כמעט יבש, עם כמה פירורים לחים. מוציאים ומצננים על רשת. אפשר להקפיא.

תבשיל ירקות וקארי אדום

משחת קארי אדום ניתן להשיג בחנויות מתמחות בבישול ובחנויות למוצרי מזרח רחוק. משתמשים לתבשילים שונים. כאן למשל, לתבשיל ירקות מהיר וטעים במיוחד.

חומרים:
1 כף שמן רגיל
1 בצל
1 שן שום
2 כפיות משחת קארי אדום
1 פחית חלב קוקוס
מלח לפי הטעם
1/4 כוס מים
1 חבילת טופו
4 גזרים
4 פלפלים אדומים
להגשה: אורז לבן (רצוי בסמטי) מבושל
(אפשר להגיש גם עם אורז מלא מבושל)

הכנה:
1. מחממים בסיר את השמן. חותכים את הבצל לפרוסות ואת שן השום לקוביות קטנות. מוסיפים את הבצל לשמן, מטגנים עד להזהבה, מוסיפים שום ומשחת קארי ומטגנים-מערבבים דקה.

2. מוסיפים חלב קוקוס (חשוב לנער היטב את הפחית לפני השימוש), מלח ומים, מערבבים ומביאים לרתיחה.

3. קולפים את הגזרים וחותכים למקלונים. חותכים את הפלפלים לרצועות. מוסיפים לסיר ומבשלים 2 דקות. חותכים את הטופו לקוביות ומוסיפים. מבשלים עוד 7-8 דקות, עד שהירקות מתרככים. מגישים חם, עם אורז.

עוגות שוקו-נוגט אישיות

נוגט הוא בעצם ממרח אגוזי לוז סמיך, שקונים בחנויות המתמחות בבישול ואפייה. הוא מוסיף טעם נהדר לקינוחים ועוגות, כאן הוא משתלב בעוגות אישיות חלומיות עם שוקולד נוזל בפנים, שאפילו מנצלות שאריות.

חומרים:
לעוגות:
100 גרם נוגט
100 גרם שוקולד מריר
150 מ"ל חלב
150 מ"ל שמנת מתוקה
200 גרם פירורי ביסקוויטים / עוגה / עוגיות / ופלים, אפשר כאלה שהתייבשו, מכל סוג או שילוב של כמה סוגים, רק קחו בחשבון שטעמם משפיע על הטעם הסופי
2 ביצים

למילוי:
16 קוביות או מטבעות שוקולד (אפשר ורצוי לא רק מריר, אלא גם חלב או לבן)

* 8 תבניות סופלה אישיות (מנייר, כמו בצילום, או מאלומיניום או מחרס. רצוי לא תבניות מאפינס, אבל אם כבר, לפחות שיהיו מסיליקון)

הכנה:
1. שמים את הנוגט, השוקולד, החלב והשמנת בסיר בינוני ומחממים על אש קטנה, תוך ערבוב, עד שהכל נמס ומתקבל נוזל אחיד (לא נורא אם יש כמה גושי נוגט קטנטנים). מוסיפים את הפירורים שבחרתם ומערבבים. מורידים מהאש ומצננים כמה דקות.

2. מוסיפים את הביצים, אחת-אחת, תוך ערבוב נמרץ. מכסים את הסיר בניילון נצמד ומאחסנים במקרר לשעה (אפשר עד 3-4 שעות).

3. מחממים את התנור ל-175 מעלות ומשמנים את התבניות (תבניות נייר או סיליקון אין צורך לשמן).

4. מחלקים את התערובת באופן שווה בין התבניות. בכל תבנית משקיעים 2 קוביות או מטבעות שוקולד במרכז תערובת השוקולד. מסדרים את התבניות על תבנית תנור ואופים כ-15 דקות (שימו לב- לכל תנור ייקח זמן אחר!) או רק עד שהעוגות יציבות למגע, ובפנים עוד רטובות. מוציאים מהתנור ומצננים כדקה.

5. רצוי להגיש מיד (עם גלידה כמובן), אבל אפשר לאפות ולשמור במקרר, לא יותר מיום-יומיים, ולחמם שוב במיקרוגל לפני ההגשה (שימו לב לא להכניס למיקרוגל תבניות אלומיניום!). אפשר גם לאפות ולהקפיא, לזמן ארוך יותר.
תערובת לא אפויה (לאחר החלוקה לתבניות) אפשר לשמור במקרר (לא יותר מיומיים) או להקפיא (לזמן ארוך יותר) ולאפות זמן ארוך יותר לפני ההגשה.

* הערה: זאת לא טעות, אין קמח ואין סוכר במתכון. הפירורים מספקים את היציבות והמתיקות הנדרשים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully