וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיפת בשר

עפר עין-גל

12.7.2006 / 8:00

אולי גם אתם תאריכו ימים אם תאמצו את הרגלי התזונה של הכושים העבריים ותאכלו טופו טרי וירקות מאודים. בינתיים תקפצו ל'טעם החיים', המעדנייה הטבעונית שלהם בת"א מזה 20 שנה

פרט לוויטני יוסטון ומוזיקה שחורה אמיתית הצליחו הכושים העבריים להביא לארץ גם תרבות אוכל טבעוני, שאף מגזר, אגודה או כת לא הצליחו לייצר.

מקור טבעונותם נעוץ בספר בראשית. בימים ההם היו כל ישראל צמחונים. את מנהג אכילת הבשר הם קיבלו, ירחם השם, אצל הגויים במצרים שם ישבו בני ישראל על סיר הבשר. כשעזבו וביקשו להמשיך בדיאטה הפרעונית, חוקק הקב"ה את חוקי הכשרות. הכושים העבריים טוענים להיות יהודים כמה שיותר אמיתיים, ועל כן הם טבעונים.

בנוסף, האוכל על פי תאוריית העבריים זקוק לבישול קצר, שלא יוציא ממנו את ערכו התזונתי, ואינו זקוק לתבלון מיותר שרק מעמיס על הטעמים הטבעיים. על כן, כמה אופנתי, הם מעדיפים אידוי שנעשה בתנור מיוחד שהובא מאיטליה.

במעדנייה שלהם 'טעם החיים', ששורדת כבר למעלה מעשרים שנה ברחוב בן יהודה בתל אביב מייצרים מדי יום אוכל טבעוני טרי ללא חומרים משמרים שכולל מגוון מרשים של מוצרים - החל ממנות ראשונות וסלטים, דרך מיני פשטידות, נקניקיות, המבורגרים, ונקניקים (ללא טיפת בשר כמובן), ולקינוח ערב רב של תופינים, גלידת סויה ומיני שוקולדים מחרובים.

ווג'י קפה וטופו נדיר

הטופו שהם משתמשים בו נעשה במפעל של הקהילה בדימונה והוא טופו טרי (כמו שאפשר למצוא באמריקה ובאירופה, אבל פה הוא נדיר), שטעמו עדין בהרבה וצמיגותו פחותה.
ארוחה שלמה, הכוללת מנה עיקרית (למשל, שווארמה צמחית/ סטייק טבעוני/ טופו טריאקי), עם אורז, או תפוחי-אדמה, סלט ולחמנייה תעלה 49.5 שקלים. פשטידות הן האופציה הטובה ביותר במסעדה, הן מוגשות בתוספת ירקות טריים ורוטב לפי בחירה (שום, טופו, חרדל וכו') ועולות 17 ש"ח. פשטידת טופו עם רוטב עגבניות היא מצוינת וגם פשטידת התרד טובה אף היא, אם כי פחות מהראשונה.

בין המנות הנוספות תמצאו ירקות מאודים (10 ¤, משתנה לפי העונה) וכריכים (14-22 ¤) – פיתה מקמח מלא עם נקניקייה, נקניק, חביתה, המבורגר, שווארמה (הכל טבעוני כמובן) עם ממרח חומוס ביתי וירקות טריים.

בקינוחים יש ווג'י-קפה (קפה דגנים), עוגת חרובים ושוקולד חרובים, וכן גלידות סויה בכמות נדיבה (8-13 ¤ לכדור-שלושה). למעדיפים לאכול בבית אפשר גם לעשות טייק-אווי - מוצרים לפי משקל 25-30 ש"ח ל- 500 גרם בתחום תחליפי הבשר, ו 12-15 ש"ח ל 250 גרם לגבינות טופו (קוטג', פטה, בטעם שמיר, שום ועוד).
עם הקפדה שכזאת על התפריט וצום כל שישי- שבת, מה הפלא שמומחים בעלי שם עולמי בחקר מחלות מגיעים כדי לחקור את קסם אריכות חייהם של בני הקהילה.
___________________________________________________________
"טעם החיים". בן-יהודה 60, תל-אביב. 03-6203151.
משלוחים בתל-אביב וברמת גן, בימים א',ג',ה' בשעות 17:00-21:00 , א'-ה': 9:00 -21:00 , ו': 9:00-14:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully