וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילה נחשון כסמכות קולינרית

עפר עין-גל

21.7.2006 / 10:30

אסי דומב והילה נחשון מצטרפים לרשימת הסלבס שנכנסים כשותפים במסעדות ובתי קפה. זה מגוחך אבל הטריק הזה עובד יופי על הקהל. זה לא אומר בהכרח שהמקומות של הסלבס משגשגים

לפחות במרכז הארץ מדובר בתופעה שכיחה. סלבס שנכנסים כשותפים סמליים יותר או פחות במסעדה או בית קפה, מביאים איתם את הרעש התקשורתי, מפזרים קצת עצות לשף ומצפים שהקהל יתלהב יגיע בהמוניו.

הילה נחשון ואסי דומב הם הצמד החם, שנכנס עתה לרשימה עם שותפות בבית קפה חדש ברחוב בזל בתל אביב. לפניהם היו שרון אילון שנכנסה למסעדת הדגים "בר ים" ברחוב ירמיהו בתל אביב שנסגרה בינתיים, מריאנו אידלמן שפתח עם הוריו את מסעדת 'ריקו' הדרום אמריקאית ברמת החייל שנסגרה כעבור כחצי שנה ומסעדת הפסטה המהירה 'קולינה' בתל אביב, שיואב שוורד הוכרז כשותף בה, זמן קצר אחרי שהסתיימה הסדרה "קחי אותי שרון". גם איציק זוהר עשה רנדוו קצר בבראסרי 'אוליבר K' ברחוב אבן גבירול בתל אביב שנסגר כעבור זמן קצר. משם הוא המשיך לשותפות בבר 'סאגה' בנמל תל אביב ובחומוס הצמוד לו. יחתום את הרשימה איתן אורבך שנכנס לאחרונה כשותף לבר 'לוקה' הסמוך לדולפינריום.

נחשון בעיקר תשב ותיהנה

יצאנו לבדוק מקרוב את הסידור החדש. השותפות בת החודש בין הדוגמגישה הילה נחשון ובעלה הכדורגלן אסי דומב לאלעד אלון (בעליו של הטאפאס בר 'אמבויה' ברחוב בזל בתל אביב). ביחד פתחו השלושה את הביסטרו- קפה 'מיאל' (בצרפתית - דבש). חלוקת התפקידים היא כדלקמן: אלון על הניהול, דומב על יחסי הציבור (אבל ציינו לפניכם שנסראללה הרבה יותר זמין וקואופרטיבי ממנו) ונחשון על הרוח החיה.

העיצוב הופקד בידי דן טרוים ('אפ קפה', 'לילית') שיצר מקום צרפתי, בהיר ומינימליסטי, שהצבעים השולטים בו הם לבן וחום-עץ. כדי להשלים את האריזה הצרפתית נטלו את השף אנני בן קד שזה עתה פתח את La Poele D'or ברמת החייל, ומתמחה בתפריטים צרפתיים ובהתאמתם לחיך הישראלי.

"אני אוהב את ההווי הזה של בית קפה בתל אביב" מתוודה דומב "ורציתי לעשות את אותו הווי, אבל בסגנון שאני הכי אוהב".

אסי, מה המנה החביבה עליך בתפריט?
"השניצל".

נחשון גם בוחשת מעט ומוסיפה "כבר הרבה זמן אסי ואני רצינו לפתוח עסק. בסופו של דבר קיבלנו את ההצעה הנכונה, שגם במקרה קרובה לנו לבית, אז אמרנו שנלך על זה. לא תכננו את זה מראש".

הילה, איך מגדירים את תפקידך בבית הקפה?
"בגלל שבקושי יש לי זמן פנוי, התפקיד שלי יהיה בעיקר לשבת בקפה וליהנות. הניהול עצמו יתחלק בין אסי לבין אלעד השותף שלנו. אסי מאוד עסוק בכדורגל עכשיו, אבל שנינו מתכננים להיות שם כמעט כל הזמן. כל רגע פנוי שיהיה לנו מהעיסוקים האחרים אנחנו נעביר במקום".

בינתיים מדווחים טורי הרכילות על נוכחות של קולגות וחברים המבקרים במקום כמו איציק זוהר, מוטי איווניר, מוטי כץ, דוד אמסלם ויוסי אבקסיס. ובקשר לאוכל? למישהו בכלל אכפת מה קורה בצלחת כשיש כל כך הרבה גירויים מסביב? ובכל זאת למי שמתעניין יש בתפריט מנות כמו שניצל מיאל (כאמור, הפייבוריט של דומב), המגיע עם פירה או צ'יפס וסלט עלים (39 ש"ח), פנה אספרגוס - פנה עם אספרגוס, פטריות, שום ויין לבן (35 ש"ח), סלט שברה שו (36 ש"ח) - עלי בייבי, פלפלים קלויים ופטריות שמוגש עם טוסטוני גבינת עזים והלהיט קפה מיאל - הפוך גדול עם קצפת טרייה ושבבי מקופלת (17 ¤).

ואם להתייחס רגע ברצינות, מצד אחד, בימים בהם שפים עושים הכל כדי להיות סלבס, זה לא מפתיע שסלבים עושים אוכל. אבל איפה אנחנו כקהל בסיפור הזה? האם נהיינו שיכורים מתעשיית האשליות עד כדי כך, שאנחנו משתפים פעולה עם הטריק השטחי הזה? האם הילה נחשון באמת מבינה באוכל? האם היא באמת מביאה ליושבי בית הקפה משהו חדש או שהערך המוסף שמקבלים הלקוחות שלה הוא האפשרות לשזוף את עיניהם ברגליה היפות והמפורסמות. ואולי מצד שני, לא צריך להיות כל כך קשים. במילא ההיסטוריה מוכיחה שרוב העסקים שהשתמשו באסטרטגית "השותף הסלב" לא שרדו זמן רב, או נפטרו מהידוען ברגע שחדל להיות הוט פוטטו.

"מיאל". בזל 37 תל אביב. 03-5443022.יש גם עסקיות, 39-42 ש"ח בין השעות 12:00-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully