וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל המצב יוגש לחם אדום

8.8.2006 / 7:34

סמדר ולטר חוזרת הביתה אחרי היעדרות, מנסה לאפות על בסיס אלתורים במטבח חצי ריק ושוברת שיאים חדשים: שלושה לחמים מוצלחים שאיש לא ינחש ממה הם אפויים

בתקופה האחרונה לא הייתי הרבה בבית, בין השאר, בגלל המצב. כשחזרתי אליו, דגדג לי באצבעות לאפות משהו, אבל בגלל שנעדרתי המטבח היה די ריק. עד היום חשבתי שאני טובה באלתורים, אבל לאחרונה נראה שאני שוברת שיאים חדשים שמפתיעים אפילו אותי. כך נולדו הלחמים שאני מציעה לכם היום: לחם קטשופ, לחם כרוב ובורגול ולחם מש.

כבר המלצתי פה בעבר לא לפחד לאלתר במטבח, לנסות דברים וחומרים חדשים, אבל נראה לי שלחמים מאולתרים כאלה עוד אף פעם לא טעמתם. הכיכרות האלה הם הוכחה ניצחת לכך שאפשר ומומלץ לנסות גם מה שנראה מוזר. עובדה, אני ניסיתי ושלושת הלחמים האלה יצאו ממש טוב.

אני מקווה שאצל היצירתיים שביניכם זה רק יעורר את הדמיון ויעודד לנסות דברים חדשים. הכי כיף בשעשועי המטבח האלה, חוץ מהגאווה (המוצדקת!) על כושר האלתור, זה להגיש את התוצרת לטועמים ולבקש מהם לנחש מה יש בפנים. אצלי, בכל הלחמים שכאן, אף אחד לא הצליח, וכולם נדהמו כששמעו וזללו את התוצאות.

הערה אחרונה לגבי השמרים: אני משתמשת רק ביבשים, כי אני אופה כל כך הרבה וזה הרבה יותר נוח וזול, אבל אפשר להחליף בשמרית- פשוט מכפילים את כמות השמרים ב-3.

לחם קטשופ חצי מלא

בזכות הקטשופ מתקבל לחם מדהים, עם ריח של עגבניות מתוקות, צבע אדמדם יפהפה וטעם מתקתק ומיוחד מאוד. תוספת של עגבניות מיובשות מוסיפה מאוד, אבל לא חובה.

חומרים:
3 כוסות קמח לבן
3 כוסות קמח מלא
4 כפיות שמרים יבשים
2 כפיות סוכר
1 כוס קטשופ רגיל (לא חריף!)
1 כף שמן זית או רגיל
2 כפיות מלח
כוס-כוס וחצי מים פושרים
1/2 כוס עגבניות מיובשות חתוכות גס

* 2 תבניות אינגליש קייק באורך כ-30 ס"מ, משומנות היטב או מרופדות בנייר אפיה

הכנה:
1. שמים בקערה את 2 סוגי הקמח ואת השמרים. מערבבים. מוסיפים תוך לישה ביד או במיקסר: סוכר, קטשופ, שמן זית ומלח, ואת המים בהדרגה, עד שמתקבל בצק אחיד ומעט דביק. יתכן שלא תשתמשו בכל כמות המים.

2. לשים את הבצק כמה דקות, מוסיפים את העגבניות המיובשות ולשים עד לפיזור אחיד. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשהים לתפיחה ראשונה עד שהבצק הכפיל את נפחו, כשעה-שעה וחצי.

3. מוציאים את הבצק מהקערה ומחלקים ל-2. יוצרים מכל חלק צורת כיכר בגודל התבנית, מניחים כל חלק בתבנית ומניחים לתפיחה שנייה (לא מכוסה), כחצי שעה-שעה, עד שהכיכרות תפוחות.

4. מחממים תנור ל-175 מעלות ואופים את הכיכרות כחצי שעה, או עד שהן תפוחות ושחומות וקיסם המוחדר למרכזן יוצא יבש. מצננים. אפשר להקפיא.

לחם כרוב ובורגול

כן, כן, כרוב בלחם. טעמו לא מורגש, אבל הוא תורם לטעם חמצמץ ונחמד מאוד.

חומרים:
1 כף שמרים יבשים
4.5 כוסות קמח לבן רגיל +עוד קמח אם הבצק יצטרך
1 כוס מים פושרים +עוד מים אם הבצק יצטרך
1/2 כוס בורגול גס, יבש +כוס מים בטמפ' החדר, להשריה
בערך 1/4 כרוב לבן +מים לבישול
1 כפית סוכר
1 כף שמן זית או רגיל
2 כפיות מלח

* 2 תבניות אינגליש קייק באורך כ-30 ס"מ, משומנות היטב או מרופדות בנייר אפיה

הכנה:
1. שמים בקערה (שבה יהיה הבצק) את השמרים, כוס וחצי קמח לבן וכוס מים פושרים. מערבבים, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים עד שהכרוב והבורגול מוכנים.

2. שמים את הבורגול בקערה קטנה, מכסים בכוס מים (בטמפ' החדר) ומניחים בצד. שמים את הכרוב בסיר, מכסים במים ומבשלים עד שהכרוב רך. מסננים (שופכים את המים!), מועכים לעיסה בעזרת מועך פירה ומודדים- צריך בערך כוס (אפשר מינימום 3/4 כוס, מקסימום כוס ורבע). מצננים עד שהכרוב פושר. מסננים את הבורגול ושופכים את המים.

3. לעיסת השמרים שבקערה מוסיפים את 3 כוסות הקמח הנותרות, את הבורגול המושרה, הכרוב המבושל והפושר, סוכר, שמן ומלח. לשים ביד או במיקסר עד שמתקבל בצק אחיד ומעט דביק. אם הבצק יבש מוסיפים מים בהדרגה, אם הבצק דביק מוסיפים קמח בהדרגה. לשים את הבצק כמה דקות.

4. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשהים לתפיחה ראשונה עד שהבצק הכפיל את נפחו, כשעה-שעה וחצי.
מוציאים את הבצק מהקערה ומחלקים ל-2. מניחים כל חלק בתבנית ומניחים לתפיחה שנייה (לא מכוסה), כחצי שעה-שעה, עד שהכיכרות תפוחות.

5. מחממים תנור ל-175 מעלות ואופים את הכיכרות כחצי שעה, או עד שהן תפוחות ושחומות וקיסם המוחדר למרכזן יוצא יבש. מצננים. אפשר להקפיא.

לחם מש חצי מלא

מש היא אחת הקטניות הכי בריאות שיש, אבל תודו שלא חשבתם לשים אותה בלחם?
הלחם הזה הוא שופע בריאות, שמקבל צבע ירקרק מיוחד בזכות השעועית. הוא בעל מתיקות עדינה ומרקם דחוס, עשיר ומעט מתפורר. מי שאוהב מש ייהנה מאוד, מי שלא אוהב או לא מכיר - לא ירגיש את הטעם.

חומרים:
2 כפות שמרים יבשים
1 כוס מים פושרים +עוד מים אם הבצק יצטרך
1 כוס מש מבושל ומסונן, בטמפ' החדר
2 כוסות קמח לבן רגיל +עוד כחצי כוס קמח אם הבצק יצטרך
2 כוסות קמח מלא
1/2 כוס דבש או סוכר חום בהיר
1 כוס שיבולת שועל (קוואקר)
1/4 כוס שמן- רצוי זית, אפשר רגיל
2 כפיות מלח

* תבנית תנור, משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה

הכנה:
1. שמים בקערה (שבה יהיה הבצק) את השמרים וכוס מים פושרים. מערבבים, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים ל-10 דקות.

2. שמים במעבד מזון או בקוצץ חשמלי את המש המבושל וכוס קמח לבן וטוחנים עם להב הפלדה עד לקבלת תערובת פירורית.

3. לעיסת השמרים שבקערה מוסיפים את כוס הקמח הלבן הנותר, את הקמח המלא, דבש או סוכר חום, תערובת המש הטחון, שיבולת שועל, שמן ומלח. לשים ביד או במיקסר עד שמתקבל בצק אחיד ומעט דביק. אם הבצק יבש מוסיפים מים בהדרגה, אם הבצק דביק מאוד מוסיפים קמח בהדרגה. לשים את הבצק כמה דקות.

4. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשהים לתפיחה ראשונה עד שהבצק הכפיל את נפחו, כשעה-שעה וחצי.

5. מוציאים את הבצק מהקערה ומחלקים ל-2. יוצרים מכל חלק צורת כיכר עגולה ומניחים את שתי הכיכרות בתבנית, עם מרווח ביניהן. מניחים לתפיחה שנייה (לא מכוסה), כחצי שעה-שעה, עד שהכיכרות תפוחות.

6. מחממים תנור ל-175 מעלות ואופים את הכיכרות כחצי שעה, או עד שהן תפוחות ושחומות וקיסם המוחדר למרכזן יוצא יבש. מצננים. אפשר להקפיא.

* איך מבשלים מש? שוטפים היטב, שמים בסיר, מכסים בהרבה מים (בלי מלח) ומבשלים כ-20 דקות או עד לריכוך. קחו בחשבון שהמש תופח בערך פי 2 בזמן הבישול. לא צריך להשרות לפני הבישול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully