וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלין ששבר אותי

נגה משל

24.8.2006 / 11:30

סניף של 'לאונידס' יצרן שוקולד בלגי עילי, הנחשב לאחד מחמשת המובילים בעולם, נפתח ברמה"ש. הקונה הראשונה טעמה ופרצה בבכי

אחרי שלחנות השוקולדים 'לאונידס' ברמת השרון נכנסה בחורה שפרצה בבכי של התרגשות כשהכניסה לפיה את פרלין 'מאנון קפה' - ידעו שלומי ואסנת צינגלר, יבואני מותג הפרלינים הבלגי בארץ - שהם כנראה עושים משהו טוב.

לא שהבחורה בכתה רק מהטעם. היה גם צד רגשי. סבתה הבלגית של הדומעת, נהגה להביא לה מדי שנה קילו של פרליני מאנון (שוקולד לבן במילוי מחית אגוזים, קפה ואגוז) והפגישה המחודשת, אחרי שנים היתה מרגשת במיוחד. אבל הטעם כשלעצמו גם מצדיק דמעות.

למותג לאונידס 1,700 סניפים בעולם, מתוכם 300 בבלגיה. את הסניף הראשון, ובינתיים היחיד, בארץ פתחו הזוג צינגלר לאחר שליחות של 3 שנים בבלגיה במהלכה לא הפסיקו לזלול שוקולדים ולגבש העדפות בתחום. שלומי: "המותג לאונידס נמנה על חמשת יצרני השוקולד המובילים בעולם ומכל השוקולדים שטעמנו הכי התחברנו לפרלינים שלהם בעיקר בגלל רעיון הטריות ובגלל שהוא התאים לטעם האישי שלנו".

כששלומי מדבר על טריות הוא מתכוון לאורך חיי המדף הקצרים של הפרלינים ומדגיש: "זה בא לפני המוניטין של המותג ולפני הטעם הייחודי שאנשים בכל העולם, ומסתבר שגם בארץ, מכירים".
הפרלינים הרגישים מחזיקים מעמד שבועיים-שלושה ואחרים עד חודשיים, ולמרות ריבוי הסניפים בעולם כולם מיובאים מהמפעל בבריסל. "מפתיע לגלות שהמפעל הראשי אינו גדול כל כך. העבודה בו נעשית סביב השעון ורואים שחלק מהעובדים עושים את זה כבר שנים ארוכות והכל כדי לספק סחורה טרייה ללא פשרות ותחליפים. לאונידס היא אחת החברות היחידות שעובדת עם 100% חמאת קקאו ולכן השוקולד הלבן שלהם ידוע כמשובח במיוחד". שלומי מוסיף שההתלמדות שלהם כללה גם עבודה בחנות הכי עמוסה בבריסל במטרה להפנים את שיטות הייצור ותודעת השירות המסורתית שמאוד חשובה ליצרנים.

"הרעיון שלנו הוא למכור חוויית קנייה ולא שוקולד ולעשות הכלאה בין החמימות הישראלית והיחס האישי האופייני לאירופה", מסביר שלומי, "אנחנו רואים את עצמנו כמתמחים בהתאמה אישית ומנסים לעזור ללקוחות להרכיב מתנות. אנחנו עושים גם בעצמנו משלוחים עד לבית הלקוח כדי לוודא שהשוקולד יגיע ליעדו טרי ובטמפרטורה הנכונה".

בבלגיה אין טעימות

כל מי שנכנס לחנות הקטנה והנעימה ברמת השרון, קודם כל נהדף על ידי המזגן הצונן שבימים אלה הכרחי לשמירת הפרלינים במצב מוצק ואידיאלי (את השוקולד צריך להחזיק במקום קריר ויבש, אך לא במקרר ורצוי בטמפרטורה של 15-18 מעלות). מבעד לויטרינה ניבטים מטילי השוקולד המפתים ובמקום גם נותנים טעימות בכוסיות קרמיקה יוקרתיות. שלומי מציין שבבלגיה לא נהוג להציע טעימות, אבל בישראל אי אפשר בלי. "בכל זאת, בניגוד לתופעה הישראלית של לחתוך כל דבר לחתיכות קטנות, החלטנו שכאן זה נוגד את התפיסה המסורתית ומי שרוצה לטעום בוחר פרלין שלם".

בינתיים מייבאים לארץ 35 סוגי פרלינים (כמעט כולם כשרים), מתוך מבחר קיים של 90, וביניהם גם 6 ללא סוכר. "התחלנו עם 18 פרלינים ובנינו את שאר הקולקציה לפי משובים מהלקוחות שהפתיעו בידע ובדרישות ספיציפיות". לחובבי השוקולד המריר לא כדאי לוותר על ה'פלה ד'אור' – תענוג מרוכז של שוקולד מריר 72% שמגיע מהאי סאו טום בדר' מזרח אפריקה או על ה'מארון' - פרלין שוקולד מריר ארומטי במילוי מחית אגוזים וקפה עם אגוזים מקורמלים. גם מי שאוהב נוגט, פיסטוק, מרציפן, וניל וטעמי ליקר ימצא שם את הפרלין שלו ובקרוב יהיו גם ממרחים, ריבות ואפילו גלידות של המותג.

לאונידס עצמו היה קונדיטור יווני, שב-1913 הציג את מוצריו בתערוכה הבינלאומית בבריסל וזכה במדליית זהב. הוא נשאר בבלגיה ואחרי כמה חודשים פתח את חנות השוקולד הראשונה בבריסל. מוצאו מסגיר את הכיתוב היווני המסורתי של המותג, אך מסתבר שלאחרונה החליטו הקודקודים בבלגיה שהם רוצים לפנות לקהל צעיר יותר וכחלק מתהליך השינוי, הכולל מעתה גם עיצוב סניפים בקו אחיד, הוחלט להחליף את הלוגו באותיות מעוגלות. בכל אופן, אל תטעו זה אותו לאונידס שבוחש בקקאו כבר כמעט 100 שנה.


* הפרלינים נמכרים במחיר של 25 ¤ ל-100 גר (6-8 פרלינים) שזה סביר בהחלט כי באמת קשה לחסל יותר מכמה בבת אחת למרות הפיתוי. הפרלינים נארזים באריזות זהב יוקרתיות עם סרטי משי ולקראת החגים יש מארזי מתנה מיוחדים.

"לאונידס", סוקולוב 83, רמת השרון, 03-5400646

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully