וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל בגרון פעור

גיא גיסר

25.8.2006 / 8:30

גיא גיסר קצת מקנא בברמן האנגלי המצליחן, ג'יימס פים שכמו כל הברמנים חלם בגדול, אבל גם הגשים. הכל על המשקה שהמציא וכבר הפך לשם דבר - Pimm's no. 1

חלומו של כל ברמן הוא לשנות את העולם. לרוב החלום מתקשר לשני תחומים: פתיחת בר והמצאת משקה אלכוהולי חדש. הבר, כמובן, לא יהיה עוד בר, אלא כזה שיהפוך את עולם הבילויים על פיו - משהו חדש ומפוצץ שיכניס הרבה מזומנים לכיס ויתרום להקדמת גיל הפרישה של אותו ברמן.
המשקה האלכוהולי יהיה השוס החדש של עולם האלכוהול. אף בר לא יהיה שלם בלעדיו, מיליוני שתיינים בעולם ילגמו ממנו ללא הפסק, ועם קצת מזל הערבוב שלו עם רדבול יהיה השילוב המושלם והוא יהיה טרנד לוהט.

לצערנו הרב, או למזלנו הרב - תלוי את מי תשאלו - לא כל ברמן מגשים את החלום ולאחר כמה שנים הוא פורש מחיי הלילה ומתאדה בעוד עבודה משרדית משמימה. מעטים הם אלה שהצליחו לעשות 'את זה', אך הם אלה שנכנסו להיסטוריה ושמם הונצח.

אחד מהמצליחנים האלה הגיע מלונדון, ואני בטוח שאפילו הוא - כשהמציא את המשקה החדש שלו - לא האמין שיבוא יום והוא יוזכר בכתבת אלכוהול בישראל 2006. נא להכיר את ג'יימס פ??ים, שהביא לעולם את אחד המשקאות האנגליים המסורתיים ביותר - פימ'ס 1 (Pimm's no. 1).

משקה סגול שהתחיל באויסטר בר

פ??ים נולד בסוף המאה ה-18 למשפחת חוואים ממחוז קנט שבמזרח אנגליה. בתחילת שנות העשרים החליט לעבור לעיר הבירה במטרה לפתוח עסק למסחר בפירות ים. הוא החל לעבוד במסעדות קטנות, תחילה כשוטף כלים וכעובד ניקיון ואחר כך כברמן וכעובד מטבח עד שלמד את רזי המקצוע, פיתח קשרים עם האנשים הנכונים וחסך הון קטן משלו.

בשנת 1823, כשהוא בן 31, הקים ג'יימס פ??ים את ה'אויסטר בר' הראשון שלו, בלב לונדון. המקום הגיש מנות פירות ים, אך השוס הגדול במקום היה משקה עשבי שג'יימס הכין בעצמו. במשקה הושרו עשבים וצמחים שונים בג'ין וביניהם כינין, קליפות תפוזים ועוד מרכיבים סודיים אחרים. הג'ין באותה תקופה נחשב למשקה איכותי מאוד, בעיקר כי היתה זו התקופה שלאחר "מגיפת הג'ין" שהיכתה בלונדון בין השנים 1650-1800 (ראו פרטים בכתבה המקושרת על ג'ין) .

למשקה החדש היה צבע סגול כהה, ג'יימס נהג להגישו בספל זכוכית והוא זכה לשם "No. 1 Cup".
ה'אויסטר בר' הפך לאחד ממקומות הבילוי האטרקטיביים ביותר בלונדון ותוך 10 שנים הקים פ??ים רשת שמנתה חמש מסעדות. ההצלחה היתה גדולה משדמיין. הדרישה הגדולה למשקה הביאה את ג'יימס לעשות צעד היסטורי חשוב כשהחליט לשווק אותו בחנויות אלכוהול ויין ברחבי לונדון. בכך, למעשה, הפך את המשקה הפרטי שלו לשם דבר בעולם האלכוהול.

ב-1851 ניסה פ??ים להשרות את העשבים במשקאות אחרים, ולא רק בג'ין. לאחר נסיונות רבים, הוציא למכירה במסעדותיו 2 מותגים נוספים: "No. 2 Cup", מבוסס על וויסקי סקוטי, ו - "No. 3 Cup", שמבוסס על ברנדי מיושן. למרות השוני בטעמים בין שלושת המשקאות, הקליינטים קיבלו בגרונות פעורים את חברי המשפחה החדשים.

משליחים על אופניים למשקה של האצולה הבריטית

ב- 1846 החליטו ג'יימס פ??ים ובניו, שנכנסו לביזנס המשפחתי, למסד ולשפר את תהליך הייצור האנכרוניסטי של המשקאות. במקום מיכל עץ וכף ערבוב גדולה שהספיקו להכנת כ-1,000 בקבוקים, הוכנסו לשימוש מכלים גדולים ומודרניים יותר, הבקבוקים נאטמו בפקקי שעם התפוקה גדלה וההפצה לחנויות האלכוהול בלונדון הוחלפה משליחים על אופניים לנהגי משאיות. 13 שנים מאוחר יותר נרשם המשקה של פ??ים כמותג רשום, וקיבל את השם הרשמי "Pimm's No. 1", "Pimm's No. 2" וכו'.

ג'יימס נפטר ב- 1866, שש שנים לאחר שפרש באופן רשמי מניהול עסקיו, אך הפימ'ס נחרט בתודעה והמשיך לבסס את מקומו כאחד המשקאות הפופולריים באנגליה. את הגושפנקה הרשמית להצלחתו, קיבל הפימ'ס דווקא מעולם הפוליטיקה. בשנת 1887 רכש לורד הוראשיו דייוויס, ראש עיריית לונדון, את המותג "Pimm's" ואת הבעלות על רשת האויסטר בר שהקים ג'יימס פ??ים. הרכישה הכתירה את פימ'ס כמשקה של האצולה הבריטית ומיטב עשירי העיר לגמו ממנו בכל אירוע. האויסטר בר הפכו למוסדות לונדוניים מובילים עם קהל לקוחות קבוע ונאמן.

היום יש רק פימס 1 ו-6

האימפריה הבריטית עזרה להפיץ את הפימ'ס בכל רחבי תבל. סרילנקה היתה הראשונה, סודאן השנייה ובמהלך מלחה"ע ה-I, בעזרתם הרבה של חיילי הדוד סם, נחת הפימ'ס בביטחה בארה"ב. הטעם הייחודי, המשלב מתיקות ומרירות, לא היה מוכר לחיך האמריקאי שכבר התרגל לוויסקי המחוספס. אבל שילוב המשקה הייחודי עם שיווק ופרסום טובים, עשו את שלהם. מכירות הפימ'ס האמירו גם בארה"ב.

ב- 1969 הוספו לרשימת המספרים של פימ'ס עוד כמה: "Pimm's No. 4" על בסיס רום, "No. 5" על בסיס וויסקי שיפון, ו- "No. 6" על בסיס וודקה. כולם בחוזק אלכוהולי של 25%. עם השנים התחלפו הבעלים של פימ'ס, המסעדות נמכרו לכרישי נדל"ן, ופימ'ס 5-2 הורדו מהמדפים. אור הזרקורים הופנה (ונותר כך עד היום) על פימ'ס 1. פימ'ס 6 עדיין מיוצר, אולם נשאר מעט בצל.

בשנות התשעים נרכשה החברה על ידי תאגיד האלכוהול הגדול בעולם "דיאג'ו", ודחיפה שיווקית גדולה ניתנה למשקה. פחיות RTD ובהן ערבוב של פימ'ס עם לימונדה הוצעו למכירה, וכיום נמכרים מיליוני בקבוקי פימ'ס בכל רחבי העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איך שותים? עם לימונדה ורצועות מלפפון

את הפימ'ס ניתן לשתות בכמה דרכים:

נקי בכוס קוקטייל מקוררת, עם קישוט של פלח תפוז
עם קרח - בכוס אולדפאשן עם כמה קוביות קרח ופלח תפוז
בקוקטיילים - יש כמה ידועים:
הידוע ביותר הוא ההמלצה הרשמית של החברה, והוא נקרא "Pimm's & Lemonade". מוזגים לקנקן פימ'ס 1 עם לימונדה, כשהיחס הוא 3:1 לטובת הלימונדה. מוסיפים קוביות קרח, פלחי תפוז ולימון, כמה תותים ועלי נענע טריים. מערבבים מעט ומוזגים לכוסות.

שילובים מוצלחים נוספים: עם ג'ינג'ר אייל, מיצי פירות שונים (תפוזים, אשכוליות, מנגו וכו') או עם שמפנייה או יין נתזים אחר ליצירת קוקטייל "פימ'ס רויאל".

אך נראה כי הקוקטייל האמיתי שבאמת מתאים לפימ'ס, הוא ה- " Pimm's No. 1 recipe". לכוס הייבול עם קרח מוזגים 60 מ"ל "פימ'ס 1", מוסיפים פלח לימון, משלימים בסודה על קצה הכוס ומקשטים ב... רצועות מלפפון! ממש כך, זו צורת ההגשה המקורית של הקוקטייל, שאם תרצו, משלב את ארוחת הבוקר עם קוקטייל של אחרי הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully