וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן ממיסים בחורות

נגה משל

13.9.2006 / 14:09

בנמל חיפה ליד אניות המשא הגדולות נפתחה מסעדת "הנמל 24" המעודנת. הריהוט מטוסקנה, השף השתפשף בפריז ובשלב הקינוחים מקבלים שואו. קדימה, לשלוף את הטבעת

באיזשהו שלב כשהתחלנו להתבלבל בין הסמטאות החד-סטריות והנטושות של נמל חיפה כבר כמעט התייאשנו. זה נראה בלתי סביר לחלוטין שבלב העזובה הזו מתחבאות מנות גורמה. מקסימום איזה בר- סליזי, או כוך הימורים אבל מסעדה מהוגנת?

בסוף מצאנו. המאבטח בכניסה נראה תלוש לחלוטין על רקע הבניינים המוזנחים והחשיכה, אבל כשהוא פתח את דלת הכניסה שטף אותנו אור רך והתחלנו לטפס בגרם מדרגות שסופו לא נראה. גם המדרגות, מרופדות בשטיח יוטה גס, לא רמזו על עולם ההפתעות שבקצה. בסוף נחתנו בחו"ל, הישר לתוך כיכר קסומה ורומנטית של כפר איטלקי או אולי צרפתי. יש כאן באר, ריצוף רחוב, חלונות מסורגים עם אדניות פורחות, זגוגיות מעוטרות ודלתות שכאילו מובילות לבתי הכפר, אבל כל אחת מהן היא מעבר לחלל אווירתי אחר של המסעדה. פה חדר רומנטי לזוג עם אח, פה חלל פרטי ל-6 איש ושם לאונג' עם ספות לסיגר של אחרי. כל פריטי הריהוט והנוי יובאו במיוחד מטוסקנה על ידי האדריכל נתן פייביש שהפך את ההאנגר הזה לפנינה.

הכיכר הזו, אם תרצו פיאצה, היא החלל המרכזי של מסעדת "הנמל 24", שפתיחתה נדחתה בגלל הקטיושות ועכשיו היא מנסה לעלות על המסלול יחד עם העיר חיפה כולה. על הפתיחה אחראים גיא אביטל והשף רן ראש (בוגר בית הספר Paul Boucuse בצרפת, מסעדות בליון ובפריז ו'רסיטל' החיפאית), שללא ספק פתחו פה משהו ייחודי. מסעדה מושקעת ורומנטית שכזו יכולה בקלות להיפתח בלב תל אביב ובחיפה בוודאי אין לה מתחרות רבות.

כמו חיילים על גבעת משאוושה

אבל לא לעשות סיבוב בכפר הגענו אלא כדי לאכול. למרות העיצוב האוכל ממש לא כפרי והתפריט נהנה מהשפעות איטלקיות וים תיכוניות עם טכניקה ואסתטיות צרפתית. על שולחנות העץ מפיות בד לבנות ואנחנו כבר טובלים לחם רך ב-3 מטבלים הנתונים בכלי הגשה לבן ונעים (11 ¤). המרקם החלק והקרמי של מטבל הפלפלים הלימוני מנצח.

עוד בתפריט האנטי-פסטי: מגדל צבעוני של 3 פלפלים חרוכים עם גבינת סנט מור אפויה (26 ¤) ומנה אסתטית במיוחד של סלמון כבוש, שיני שום על מצע עלה קישוא קלוי ומאורך. בצד קציפת חזרת קרמית וטעימה ולא חריפה (28 ¤). ניכר שראש, השף, מעריך עדינות של טעמים ולא מנסה לתקוף בתיבול עודף או להעמיס כמויות.

מהראשונות טעמנו גם שרימפס שסודרו כמו חיילים ממושמעים על גבעת משאוושה חומוס-פול (48 ¤). את השילוב יוצא הדופן אכלנו בביס אחד בלי להפריד כוחות והדעות עליו נחלקו. הנתח הצר והארוך של סינטה בפלפלת ולצדו כדורוני מלון (44 ¤) היה טעים, אבל נמנה על אותן המנות הראשונות שלא הרגשת שבכלל אכלת. מרק האספרגוס (36 ש"ח) הותיר רושם עז יותר.

הביקור בשירותים הפגיש אותי עם המטבח הפעלתן שמולם. הוא מואר בפלורוסנט מסנוור ועומד בניגוד חריף למסעדה החמימה ולחדר השירותים המרווח המצויד בברזים עתיקים ומגבות רכות.

במנות העיקריות הדיוק של השף קצת הלך לאיבוד. קלאמרי על הפלנצ'ה (69 ש"ח), שנראו כמו ניוקי עם דוגמת רשת חיננית וקושטו ב"פסלי" בזיליקום, הונחו על רביולי בטטה ענקיים ולבטח היו יכולים להיות מוצלחים פי כמה אם היו עשויים כולם בדרגה המתבקשת. לצערנו חלקם היה בול וחלקם נפלו בפח הגומי. גם מילוי הבטטה היה מעט תפל. מנת העוף במילוי מח עצם (68 ש"ח) זכתה להמלחת יתר, אבל את עוגת תפוחי האדמה והבטטה שליד הייתי מוכנה לאכול כל יום.

בגזרת הקינוחים נהנים לעשות רושם עם ברנר שהמלצר מגיע עמו לשולחן ומבעיר בעזרתו את הגראנד מרנייה, שנשפך על גליל מוס שוקולד מרושת ואסתטי (34 ¤). אם תזמינו את הפרפה קרמל על פאי שקדים ובננה ברולה (32 ¤), מנה מעניינת יותר מהמוס הגימיקי אך הסטנדרטי, הוא ישמש לשריפת הסוכר שעל הבננות.

זה נכון שב"נמל 24" יש מנות שדורשות שישתפשפו עליהם במטבח עוד כמה פעמים, אבל ההגשה הסופר-אסתטית מעוררת התפעלות, ויחד עם העיצוב הייחודי של המקום יש לי הרגשה שהרבה חיפאיות יקבלו שם בקרוב הצעת נישואין רומנטית. מה שבטוח זה יותר זול מאשר לנסוע ולעשות את זה בטוסקנה.

___________________________________________________________
'הנמל 24', הנמל 24 העיר התחתית חיפה, טל': 04-8628899. ב'-שבת: 12:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully