וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן דווקא עושה את העבודה

נגה משל

4.10.2006 / 1:02

בהתחלה הוא מעורר גיחוך אבל צריך לתת צ'אנס ל'ספר הבישול הקטן גדול'. הוא לא חדשני וקצת מכוער אבל מי שעושה את צעדיו הראשונים במטבח יהיה מבסוט מהריכוז הגדול והיעיל של מתכוניו

במבט ראשון 'ספר הבישול הקטן גדול' ממש לא עשה לי את זה. הוא קטן ועב כרס ונראה כמו עוד אחד מהלקסיקונים התמוהים שיוצאים על כל נושא שבעולם. במבט שני הצילומים מגיעים הישר משנות ה-70 מקסימום 80, וגם הרעיונות בעמודים הראשונים של עגבניות ממולאות וקיפודי גבינה וסלרי הזכירו לי מזנונים קרים מימי הבר מצווה של אח שלי. הביצים הקשות שמתחפשות לפטריות בעזרת כובע של עגבנייה ונקודת מיונז – בכלל שלחו אותי אל ימי ילדותי בשלהי הסבנטיז (וזה בלי לומר מילה על ההמלצה לרפד הצלחת בכוס מיונז למען שלמות ההגשה).

רק במבט שלישי, מגלים שאף על פי שהוא לא מרשים במיוחד מבחינה ויזואלית וחלק מהרעיונות בו עבר זמנם, יש בו המון מתכונים לכמעט כל דבר שעולה בדעתכם ועם הרבה גיוונים. רציתם פנקייק או קרפ? יש פה מעל 20 סוגים. אמרתם פסטה – קבלו את הבסיס + הצעות לגיוון. עוגיות? בשר? אין בעיה. יש כאן הכל מהכל והמתכונים עצמם די בסיסיים ולא מסובכים וגם מדורגים לפי דרגת קושי.

הספר שייך לסדרת ספרי בישול איטלקית שתורגמו כבר לעשרות שפות ועכשיו מתחילים לצוץ בעברית. מחברת הספר, קלרה בארדי, המסקרת את תחום המזון באיטליה, קיבצה מתכונים עם נטייה איטלקית (ריזוטו, פוקצ'ות, פיצה, קלצונה, קינוחים אופייניים), אבל זהו לחלוטין לא ספר בישול איטלקי.

זה נכון שזה מאוד לא אופנתי להוציא ספר בישול שכולל בתוכו את כל האפשרויות במטבח מאפייה ועד בישול. היום הספרים הם קונספטואליים: 'בשר טחון', 'אוכל גלילי', 'בישול ב-4 מרכיבים', 'עוגות' או 'מרקים'. מצד שני מה יעשה מי שלא מוצא את הידיים והרגליים במטבח ורוצה להתחיל מאיפשהו? אלבומי הבישול בחנויות הספרים, גם יקרים וגם הרבה פעמים, אף על פי שהם טובים, ממוקדים מדי לבשלן המתחיל.

על אף שחדשנות היא לא שם הקוד של הספר אפשר למצוא תועלת ב- 444 מתכוניו. אחרי שהנחתי אותו חשבתי לעצמי מה בעצם רע כל כך בביצים שהתחפשו לפטריות? על ילדים זה בטח עובד, ותודה על התזכורת.

קרפ סוזט - חביתיות תפוז בוערות

חומרים ל-6 מנות:
1 כמות מתכון קרפים בסיסי (מתכון משמאל)
9 כפות גראנד מארינייר
12 קוביות סוכר
1 תפוז
1 לימון
125 גרם חמאה
250 מ"ל מיץ תפוזים טרי
1 כף קליפת תפוז מגוררת
1 כף קליפת לימון מגוררת
4 כפות סוכר לקישוט

הכנה:
1. מכינים בלילה ומוסיפים 1 כף ליקר לתערובת.

2. משפשפים את קוביות הסוכר בלימון ובתפוז ומניחים בצד 15 דקות. הסוכר מתבשם כך בשמן הדרים.

3. בסיר גדול מניחים קוביות סוכר עם חמאה, מיץ תפוזים, קליפת תפוז וקליפת לימון ומחממים על להבה בינונית עד שהסוכר נמס. מבשלים 5 דקות ומוסיפים 4 כפות ליקר.

4. טובלים כל קרפ ברוטב, מקפלים לארבע ומניחים על צלחת הגשה חסינת אש. זורים סוכר ויוצקים את שאר הליקר.

5. בזהירות רבה, באמצעות גפרור ארוך, מדליקים את הליקר, מגישים בוער.

סופלה גבינה וביצים פיקנטי

חומרים ל-4 מנות:
4 ביצים מופרדות
310 מ"ל חלב חם
1 כף חמאה מומסת
1 כפית חרדל
90 גרם פירורי לחם
125 גרם גבינת אמנטל (או טל העמק), מגוררת
מלח ופלפל לפי הטעם

הכנה:
1. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות).

2. טורפים חלמונים בקערה גדולה. מוסיפים חלב, חמאה וחרדל ומערבבים היטב. מוסיפים פירורי לחם וגבינה ומתבלים במלח ופלפל.

3. מקציפים את החלבונים עם קמצוץ מלח לקצף חזק ומקפלים לעיסת החלמונים. יוצקים לתבנית סופלה משומנת ואופים 30-40 דקות עד שהסופלה תופח, משחים ויציב במרכזו. מגישים מיד.



'ספר הבישול הקטן גדול', הוצאת כרטא. קרלה בארדי, תרגום מאנגלית: תמר פוקס, מחיר: 98 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully