וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד בעירום מלא

שירי כץ

13.10.2006 / 8:30

שיכנעו אותנו שהוא בריא, הוכיחו לנו שהוא אירוטי והפכו אותו לגימיק. איך הפכנו לאומה אנינת שוקולד? קיצור תולדות שיווק הקקאו בארץ הקודש

בחודשים האחרונים נפתחו המוני סניפים של חנויות שוקולד (כן, עוד דסקלידס בהרצליה) והציבו בשטח עובדה חדשה: השוקולטייר הוא המקצוע היזמי הנחשק ביותר בסביבה.

אפילו בימי הולדת לילדים נערכות הפעלות על בסיס שוקולד. טוב, זו לא חוכמה למכור שוקולד לילדים. קשה יותר לשכנע את ההורים, שמנסים עכשיו שלא לצבור נקודות בשומרי משקל, בכך שהם יכולים להתפתות ולהמס את החמים הזה בתוך הפה שלהם, או לפחות לרכוש אותו בחנות. ולפי כוחות השוק, נראה שהם עושים מלאכת שכנוע לא רעה. עכשיו זה כבר ברור: שוקולד זה לא (רק) משחק ילדים. השאלה היא איך בתוך שנים ספורות הפכנו להיות מעצמת קקאו שכזו?

שלב א': סקס

עד היום ניסו למכור שוקולד כמעט בכל דרך אפשרית. השיטה המרכזית היתה שחוקה אך יעילה: סקס. לשם כך נשלף בכל הזדמנות מחקר שנערך בשנות השמונים באוניברסיטת קולומביה, שבו התגלה כי שוקולד מכיל פנילאתילמאמין (אותו חומר המופרש בזמן ריגוש ארוטי), הגורם לעלייה בלחץ הדם ולהגברת קצב פעילות הלב. בהמשך אמנם התגלה שסלמי מעושן גורם לשחרור אותו חומר, רק פי ארבעה משוקולד, אבל מי מביא סלמי לארוחה רומנטית? היסטורית, על הגל הזה דהרו ליידי גודייבה, עם שוקולד בעירום מלא, מקס ברנר, בעזרת שוקולד KISS, המיועד להעברה מפה לפה, ורואי שוקולד (יד חרוצים 15, טל' 6874411), עם פסלוני אברי מין עשויים משוקולד.

שלב ב': גימיקים

אחר כך הצטרף למערך השיווק אוסף של גימיקים, שכולל שוקולד באופנים לא צפויים. למשל, במקום סתם לחם עם ממרח שוקולד, קבלו את ההמצאה האחרונה של עודד ברנר לשנת הלימודים החדשה: המבורגר שוקולד עם מרשמלו ונוגט בלחמנייה, בצירוף קטשופ תות וחרדל וניל. כיוון שמיתוג הוא חלק מרכזי במשחק השיווק, הפכו השוקולטיירים לאלכימאים החדשים - שמות שכל אחד אמור לשנן אחרי לקיקת פרלין. ממישי בטבעון עד ולנטינו הבלגי, שאת מוצריו מייבאים לחנות החדשה באבן גבירול שעונה לשם המפתיע ולנטינו (אבן גבירול 85, טל' 077-5070085).

שלב ג': אנינות

אם לא די בזה, מנסים אנשי השוקולד לשכנע אותנו בכל תוקף שבעידן הגורמה הנוכחי, בדיוק כפי שכל גרגרן מצוי מדקדק בקפה שהוא שותה ובשמן הזית שבו הוא מתבל, עליו להתמצא גם בשוקולד. מכאן נולד המושג "שוקולד לאנינים". "שבעים אחוז מוצקי קקאו" - כך מבשרת טבלת השוקולד על מקרר התצוגה בבית הקפה החדש והנינוח של הקונדיטור בן עמי בכיכר המלך אלברט (נחמני 22, טל' 5609960). פה, במרכז היקום עתיר המוסים, השמנת והקצפת, מוארות כהתגלות נימוחה טבלות של שוקולד מריר ורגיל ושלל פרלינים של השוקלטייר אפרת הילדסהיים, שעל כרטיס מיוחד מצוין שהיא גם אמנית ואדריכלית.

תת שלב בתהליך הבלתי טבעי הזה של האבולוציה השוקולדית הוא העיסוק בזני הפולים. כמו בזמן שבו כל הישראלים לגמו מרלו ושרדונה, עכשיו כולם צריך לבקש את הזן הנדיר, היוקרתי והקשה לגידול הנקרא קיורלו, ולא להסתפק בסתם זן נפוץ ופשוט כמו פרוסטרו, המשמש את יצרני השוקולד התעשייתי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שלב ד': בריאות

ואם כל זה לא שיכנע אתכם להיכנס לחנות ולרכוש לעצמכם את פצצת הקלוריות הזאת, ואתם ממשיכים לטחון טורטיות ממולאות אנטרקוט בסגנון ים תיכוני, הרי שעכשיו נכנס הנימוק האחרון והמנצח, המילה האחרונה באמת, שורת המחץ: צריך לאכול שוקולד בשביל הבריאות. שיטוט זריז ב"גוגל" חושף מחקרים אחרונים (מי מימן אותם?), המצביעים על כך ששוקולד יעיל במקרים של שיעול קשה וגורם לתחושת אושר ולנינוחות המרפאת נפש וגוף. והכי חשוב: הוא מכיל נוגדי חמצון, המסייעים למערכת החיסון, למערכת הדם וללב.

כאן נכנס לתמונה בית המרקחת לשוקולד קרדינל מבית מדרשו של השוקלטייר אלי טראב, שנפתח בימים אלה (אבן גבירול 60, טל' 6958612). טראב מייצר את השוקולד בעצמו בתוך החנות, כך שהסחורה טרייה. הוא משתמש בחומרי גלם לפי זני גידול, חלקם אורגניים. הגימיק שלו הוא כיכרות שוקולד הנראים כגבינת קממבר כהה (30 שקל), מזן הקיורלו (מאובקים בקקאו ורכים למגע. בהחלט טעים). אבל מי שרוצה שוקולד עם נוגדי חמצון, ראוי שייקח טבלות שוקולד מריר ללא כל שמנת עם פולי קקאו גרוסים (19 שקל), שבהן, מסביר טראב, אחוז גבוה של נוגדי חמצון (אלה נעלמים כשהשוקולד מכיל חלב, שמנת או אבקת חלב (רק שוקולד מריר יעיל לעניין). טראב לא מתייפייף, ומודה שעדיין מדובר במוצר משמין המכיל סוכר. "אבל אם כבר להשמין, אז ממוצר שיש לו ערכים מוספים בריאותיים וטעם טוב", הוא מסנגר.

לפני שרצים לקרדינל עם רצפט מהרופא או הפנייה מהפסיכולוג, נסו לעבור בניצת הדובדבן הסמוכה (אבן גבירול 58) ולרכוש מעדן אגוזי לוז ודבש (חדש על המדף). זהו עולם ומלואו של נוגט בלי טיפת שוקולד.

וחדשה מתוקה לסיום: גלידריית אייסברג (בן יהודה 108, טל' 5225025) תערוך פסטיבל גלידות שוקולד שיכלול 12 טעמים של החום המתוק הזה. הפסטיבל ייערך בין ה-26 באוקטובר ל-2 בנובמבר. אילן בר, הבעלים מסביר למה דווקא שוקולד, ולמעשה מסכם את כל מה שכתבנו פה על יסודות השיווק המתוק:"עשיר, מנחם סקסי ומעלה חיוך אושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully