וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היין של שיראק נמכר במיליון יורו

23.10.2006 / 10:20

בתקופה שכיהן הנשיא הצרפתי כראש עיר האורות, אסף כ-5,000 בקבוקי יין יקר, עימם נהג להנעים את זמנם של אורחיו המפונקים

לא שעיריית פריס נמצאת חלילה בקשיים, אך לאחרונה קיבלה מקור הנכסה לא צפוי: מעל מיליון יורו שולמו על אוסף היינות האדיר של הנשיא מכהן ז'אק שיראק, הנמצא במרתפי היין של עיריית פריס, מהימים בהם כיהן כראש עיר האורות.

אוסף היינות של שיראק נהג להרשים את אורחיו הרבים בשני העשורים שכיהן בתפקיד ראש העיר, אך כעת, כשהוצע האוסף למכירה, התברר כי מספרם עולה על כל הערכה קודמת: 5,000 בקבוקים של היינות הטובים בעולם.

ההערכה הראשונית הייתה כי האוסף יצליח להימכר ב-700 אלף יורו, אך הוא עלה שוב על כל הציפיות וגרף 961,030 יורו, כך טען מנהל בית המכירות הפומביות שניהל את המכירה.

היינות היקרים ביותר שנקנו היו שני בקבוקים משנת 1986 של יין רומאני קונטי, שנמכרו לחברת יינות עתיקים במחיר של 5,000 יורו לבקבוק, פלוס 15% עמלה.

"אני יודע ששיראק ספג ביקורת רבה על רכישותיו הרהבתניות. אחרי המכירה הזו, ניתן לומר שלמעשה זו הייתה השקעה טובה", אמר מנהל החברה שרכשה את היינות היקרים, סטפן וויליאמס.

מי שהורה על המכירה היה ראש העיר הנוכחי של פריס, ברטנרד דלון, לאחר ששומה של נכסי העירייה הוכיחה שערכו של האוסף עלה באופן דרמטי. הבקבוקים נאספו בעיקר בתקופה ששיראק נהג לארח מסיבות יוקרתיות בבניין העירייה המרשים של העיר, מסיבות אשר הקנו לו מצד אחד את קולם של משפיעים רבים, ומצד שני את כעסם של רבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully