וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסעדות בניו יורק ייאסר בישול בשומן טראנס

31.10.2006 / 6:11

ענקיות פאסט-פוד בארה"ב הודיעו כי יפסיקו להשתמש בשומן טראנס, לאחר שבניו-יורק הצביעו עשרות מדענים על נזקי השומן הפופולרי

רשת העוף המטוגן הבינלאומית "קנטאקי פרייד צ'יקן", יחד עם רשת ההמבורגרים "וונדי'ס" וענקיות מזון נוספות, הודיעו כי יפסיקו להשתמש בשומן טראנס במזון אותו הן מוכרות. זאת, לאחר שלשימוע שערכה עיריית [[ניו-יורק]] על הצעת חוק לפיו תיאסר מכירת מוצרי מזון המכילים את סוג השומן הנ"ל, הגיעו כ-70 אנשי רפואה ומחקר, רובם ככולם הזהירו מפני המשך הצריכה של שומן הטראנס בקרב תושבי [[ארצות הברית]].

נציגי המכללה האמריקאית ל[[קרדיולוגיה]] נכחו בדיון וקבעו, כי הפסקת השימוש ב[[חומצות שומן]] טראנס במסעדות, תעזור לארצות הברית להילחם בבעיית ה[[השמנה]] ובבעיית מחלות הלב הרווחות במדינה, והם לא היו היחידים. "כולנו מתחילים להיראות כמו 'מר תפוח אדמה'", אמר האווארד וינטראוב מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו-יורק.

אולם, לתכניתה של עיריית ניו-יורק קמו גם מתנגדים. "איגוד המסעדות הלאומי" מזהיר מפני תכניתה של עיריית ניו-יורק להגביל השימוש בשומן טראנס ל-0.5 גרם למנה.

"תעשיית המזון, והמסעדות בכללן, ממשיכה לעבוד על נוסחאות על מנת להפחית את רמות שומן הטראנס" אמרה שיילה כהן וייס נציגת הארגון. "כרגע אנו מאמינים כי אין זה ראוי לאסור על הבישול בשומן טראנס במסעדות שלנו. בחפזון להחליף את שומן הטראנס, עלינו לוודא שאיננו חוזרים לחלופות גרועות יותר, אלא מוצאים פתרונות בריאים וברי קיימא", הוסיפה וייס.

שומן הטראנס מיוצר באופן סינתטי על ידי מעבדי מזון המקשיחים שומן רגיל בתהליך שנקרא "הידרוגניזציה". השומן הזה נותן לצ'יפס במסעדות הג'אנק את פריכותו, אולם גם מעלה את הסיכוי ללקות במחלות לב על ידי כך שהוא מעלה את רמת ה[[כולסטרול]] ה"רע" בגוף, ומצמצם את רמת הכולסטרול ה"טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully