וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיף שוקולד מטריף ופוטוגני ב- 10 דקות

ברוח עונת החגים שבעיצומה כרגע בחו"ל, מירב שיינר מכינה את הבארק - חטיף שוקולד מפנק ועמוס בכל טוב שמכינים תוך 10 דקות בלבד

בארק, חטיף שוקולד עם תוספות מגניבות לקריסמס. נמרוד סונדרס
בארק, חטיף שוקולד עם פינוקים/נמרוד סונדרס

בכל העולם מתכוננים כעת לחגיגת הולדתו של ישו, היא חג המולד כמובן, וכולם מביאים כיבוד למסיבה. הצרפתים מביאים בוש דה נואל, הגרמנים אופים שטולן, האיטלקים פאנטונה, האנגלים פודינג, הסקוטים מכינים דנדי, הסקנדינביים מפנקים בעוגיות מתובלות והצפון אמריקנים אמונים על חטיפי השוקולד והממתקים למיניהם ובתוכם - הבארק.

הבארק, חטיף שוקולד עשיר, קל ופשוט להכנה בבית ומקושט בכל טוב. אם לרגע תהיתם איך קיבל החטיף את שמו, תופתעו לגלות שמדובר בקליפת גזע העץ בעלת המראה המחוספס והשבבי. פעם צפיתי בסרט תיעודי המספר על תקופה בה אנשים עניים נהגו לייצר ממתקים מאותם חלקים שנחשפו מתחת למעטפת הגזע. הם נהגו לגלפם דק, לפזר מעליהם סוכר ולייבש. כך במהלך החורף יכלו ליישן את המוצר עד שניתן היה לאכלו, או לפחות ללעוס חלקים ממנו שספגו את מרבית הסוכר. בשנים מאוחרות יותר, כשזמינות חומרי הגלם עלתה, היו מייצרים את אותם קרעים משוקולד, טופי ושאר מיני טובין. אז הנה לכם טעימה קלה ממה שקורה עכשיו בשאר חלקי העולם, רגע לפני חג המולד.

בארק, חטיף שוקולד עם תוספות מגניבות לקריסמס. נמרוד סונדרס
בארק, חטיף שוקולד עם תוספות מגניבות לקריסמס/נמרוד סונדרס

טיפים והערות:

* למי שברשותו מד טמפרטורה, יש להביא את השוקולד המומס לטמפ' של 32 מעלות, ליצוק על התבנית ולפזר את התוספות בתוך 2 דקות עד שהשוקולד מתחיל להתגבש. במקרה זה ניתן לתת לו להתייצב מחוץ למקפיא.

* אם השוקולד עבר טמפרור כמתואר לעיל, ניתן לאחסנו בכלי אטום מחוץ למקרר. בכל שיטה אחרת שאינה מדויקת מוטב לאחסן במקרר.

*ניתן לגוון בכל תוספת אחרת שאוהבים ובלבד שתעמוד בקריטריונים הבאים: יבש (כל מוצר על בסיס עמילני), שומני (כל סוגי האגוזים/ טופי/ נוגט). או סוכרי(פירות מיובשים/ מרנג/ סוכריות).

* חשוב לדעת! תוספות המכילות נוזלים ומים בפרט יפגעו בתהליך ההתגבשות של השוקולד ועלולים אף ליצר סימנים בהירים שיפגמו במראה, במרקם ובטעם. שוקולד ומים לא הולכים ביחד.

עוד בוואלה!

סופר קראנץ': ביס שוקולד- בוטנים

לכתבה המלאה

בארק שוקולד

מתכון מאת: מירב שיינר-דנצ'נקו, מערכת וואלה! אוכל

10 דקות עבודה,20 דקות סה"כ,קל להכנה,תבנית מלבנית 20X30 ס"מ
בארק, חטיף שוקולד עם תוספות מגניבות לקריסמס. נמרוד סונדרס
חטיף שוקולד מטריף ופוטוגני ב- 10 דקות הכנה

מצרכים למתכון

    • 40גרםשוקולד מריר (60% מוצקי קקאו ומעלה)
    • 100חלווה עם פיסטוקים, שבורה לחתיכות גסות
    • 50גרםשקדים טבעיים קצוצים
    • 30גרםחמוציות מיובשות
    • 30גרםפולי קקאו גרוסים
    • 2עוגיות חמאה שבורות לחתיכות

אופן ההכנה

איך מכינים בארק שוקולד?

  • 1
    מכניסים את השוקולד לכלי רחב חסין חום וממיסים בפולסים של 30 שניות במיקרוגל כ-3 פעמים. מערבבים בין לבין עד שהשוקולד נמס ונוזלי מאד.
  • 2
    בעזרת לקקן עמיד לחום או כף עץ מערבבים את השוקולד, תוך הרמה של חלק ממנו למעלה ולמטה על מנת להוריד את הטמפ' שלו. כעבור 2 דקות מתחילים להבחין בשבילים שנותרים על פני השטח במהלך הערבוב. כעת ניתן לבדוק בשתי שיטות אם השוקולד מוכן לעבודה: מבחן האצבע- מכניסים בזהירות אצבע פנימה. אם היא נעטפת באופן אחיד והשוקולד מתחיל להקריש קלות סביב, התחושה נעימה ורכה, אזי השוקולד בטמפ' של 35-36 מעלות. מבחן נשיקת השוקולד - מצמידים מעט משולי כף הערבוב אל השפתיים בזהירות. אם השוקולד בטמפ' השפתיים (ופחות) ונצמד אליהן ברכות כמו ליפסטיק, סימן שהוא מוכן לעבודה.
  • 3
    מרפדים את התבנית בנייר אפייה (למי שברשותו תבנית נירוסטה או משטח סיליקון עם שוליים, אין צורך לרפד), יוצקים את השוקולד המטומפרר על גבי התבנית ומשטחים באחידות.
  • 4
    מפזרים מעל את כל יתר המצרכים, באופן יצירתי ושווה ולוחצים מעט פנימה (בעדינות רבה).
  • 5
    מכניסים למקפיא ל-2-5 דקות. מוציאים וחותכים לרצועות, משולשים, או ששוברים ביד גסה.
  • 6
    אוכלים בהנאה את חטיף השוקולד הכי קל וטעים שהכנתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully