וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד – טראפלס לאחד

צבי טריגר

23.7.2007 / 23:47

זה לא פשוט לגור בדד ולהכין קינוחים מהממים שלא ייטרפו ביום ויהיו אכילים גם אחרי יומיים. צבי טריגר מצליח כמו כל שבוע להפתיע עם מתכון מענג לרווקים

יש לי חולשה לקינוחים. לא רק לאכילת קינוחים, אלא גם להכנתם. בגלגול הבא שלי הייתי רוצה להיות קונדיטור, אבל בינתיים אני מסתפק באפייה ובהכנת קינוחים ביתיים. בהכנת מנות אחרונות האלכימיה של הבישול יחד עם רקיחת מיני אבקות, נוזלים ומשחות לכדי יצירת משהו חדש לחלוטין, באה לידי ביטוי בצורה הדרמטית ביותר - הרבה יותר מאשר בהכנת תבשיל קדרה או מנה עיקרית מתוחכמת.

הקושי העיקרי עבור מי שאוכל לבד ואוהב קינוחים, הוא כמובן משקל הגוף הבוגדני. קושי נוסף הוא שקינוחים רבים, בעיקר אם הם מכילים קצפת או ביצים לא מבושלות (כמו מוסים וגלידות ביתיות) מתקלקלים במהירות. הכנת קינוח בגודל של מנה אישית היא אתגר לא פשוט, אבל אפשרי. לפני כמה שבועות כתבתי על שיטה פשוטה להכין טארט ריבת פירות אישי, והיום – טראפלס.

בעיניי (ולא רק בעיניי) שוקולד הוא מלך הקינוחים. הוא נפלא בכל מצב צבירה: מוצק, נוזלי, משחתי, אוורירי. הוא משתדך נפלא לפירות ולעשבי תיבול. טראפלס, אותם כדורי שוקולד דחוסים ואינטנסיביים, הם קינוח נפלא למי שגר לבד (וגם למי שלא), גם משום שהם יישמרו שבועות במקרר, ואין צורך לאוכלם בבת אחת בבהילות מחשש שהם יתקלקלו. יש כמובן סיבות אחרות לחסל את הטראפלס במהירות, והן כמובן קשורות בטעם הממכר שלהם.

טראפלס טובים דורשים מעט מאוד עבודה. מביך עד כמה אין פרופורציה בין ההשקעה (המאוד קטנה) בהכנתם, ובין גניחות העונג שמשמיע כל מי שטועם מהם. גם מאוד פשוט לגוון ולהכין טראפלס בטעמים שונים. השיטה הבסיסית היא הרתחת שמנת מתוקה ויציקתה על שוקולד מריר טוב. כדי ליצור טראפלס בטעמים, פשוט מוסיפים לשמנת את התיבול ומרתיחים אותה יחד איתו.

טראפלס – המתכון הבסיסי

(הערה לפני שמתחילים: הקפה מתפקד כתבלין שמדגיש ומעצים את טעם השוקולד. לטראפלס לא יהיה טעם של קפה)

חומרים ל-12 טראפלס
100 גר' שוקולד מריר (60% מוצקי קקאו לפחות)
4 כפות שמנת מתוקה
כפית קפה מוכן (נס קפה, אספרסו או אפילו קפה שחור, ללא חלב וללא סוכר)
כמה טיפות תמצית וניל
2 כפות אבקת קקאו

הכנה:
1. קוצצים את השוקולד ומניחים בקערה קטנה.

2. בסיר קטן מביאים את השמנת לרתיחה. מכבים את האש מיד כשהשמנת רותחת, ומניחים לה ל-20 שניות.

3. יוצקים את השמנת דרך מסננת על השוקולד, כדי להרחיק את הקרום שנוצר עליה.

4. מערבבים במהירות באמצעות מטרפה, עד שהשוקולד נמס לגמרי, והתערובת חלקה.

5. מוסיפים את הקפה ואת תמצית הווניל, ומערבבים. מניחים בטמפרטורת החדר לשעה.

6. כעבור שעה, מרפדים מגש או תבנית אפיה בנייר אפייה ובעזרת שתי כפיות עורמים תלוליות של שוקולד על התבנית. מכניסים למקרר לחצי שעה.

7. כעבור חצי שעה, מוציאים את התבנית מהמקרר. מניחים בצלחת את הקקאו. לוקחים כל תלולית של שוקולד, ומגלגלים בין כפות הידיים לכדור. מעבירים לצלחת הקקאו, ומאבקים את הכדור מכל צדדיו.

טראפלס בטעם בזיליקום

חומרים:
100 גר' שוקולד מריר (60% מוצקי קקאו לפחות)
4 כפות שמנת מתוקה
2 עלי בזיליקום
2 כפות אבקת קקאו

הכנה:
1. קוצצים את השוקולד ומניחים בקערה קטנה.

2. יוצקים את השמנת לסיר קטן, קורעים את עלי הבזיליקום לפיסות גדולות וזורקים לתוך השמנת. מביאים את השמנת לרתיחה. מכבים את האש מיד כשהיא רותחת, ומניחים לה ל-20 שניות.

3. יוצקים את השמנת דרך מסננת על השוקולד, כדי להרחיק את הקרום שנוצר עליה ואת עלי הבזיליקום.

4. ממשיכים כמו בשלבים 6-8 במתכון הקודם (שימו לב, שכאן לא מוסיפים קפה ותמצית וניל).

גיוונים:

1. באותה שיטה אפשר להכין טראפלס בטעם מנטה: מחליפים את הבזיליקום בכמה עלי נענע קרועים.

2. שילוב קלאסי (ונפלא) נוסף הוא שוקולד ולבנדר: מרתיחים את השמנת עם כפית גדושה של תפרחות לבנדר מיובשות (להשיג בחנויות הטבע, על מדף התה והחליטות), וממשיכים כמו במתכון הטראפלס-בזיליקום.

3. אם אתם ממש נועזים – החליפו את הבזיליקום ב-3-4 (לא יותר) עלי רוזמרין. על הנייר השילוב הזה נשמע אולי מופרך, אבל הוא פשוט נפלא.

4. לשילוב קצת יותר מסורתי, שוקולד-תפוז: הרתיחו עם השמנת קליפה מגוררת מתפוז, והמשיכו כמו במתכון הבסיסי (עם הקפה והווניל).

5. לטראפלס אלכוהוליים מעט, הוסיפו למתכון הבסיסי, יחד עם הקפה והווניל, גם חצי כף של האלכוהול החביב עליהם. ברנדי, קוניאק, רום, ליקר תפוזים או ליקר דובדבנים הם בחירה מצוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully