וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל בקרית אריה: לרעבים ולתפרנים

19.11.2012 / 12:30

בין בנייני ההיי טק הנוצצים בשכונת קרית אריה בפתח תקווה מסתתרים בוטקה ודוכנים קטנים, המציעים מבחר עשיר ומשביע של שניצלים בפיתה, סביח, שקשוקה, שווארמה, ואפילו אוכל בוכרי. למי שמחפש אופציה לאכול, ליהנות ולשבוע ממנה נדיבה ומושקעת במחיר עממי, זה המקום בשבילו.

גוזל וציונה

כבר 40 שנה מגישים בגוזל וציונה את אחד הסנדוויצ'ים המשביעים ביותר ביקום. תכולתו משלבת את כל מאכלי הרחוב הלאומיים בישראל: חצי כיכר לחם לבן מרוקן מתוכן, שלתוכו מוכנסים שקשוקה חמה, כדורי פלאפל לוהטים, טחינה מעל, עוד קצת פלאפל ועוד שקשוקה (18 שקלים). אהוד, בנם של גוזל וציונה, הוא זה שאחראי פה על העניינים, והוא לא יפסיק להעמיס לכם, עד שהכיכר תתמלא ותעלה על גדותיה.

גוזל וציונה

מי שלא מסוגל לאכול כמויות כאלה, יכול לבקש גם רבע כיכר לחם לבן (10 שקלים) או בפיתה (15 שקלים). אגב, אחד הסודות של כדורי הפלאפל של גוזל וציונה הוא הכנה בסיר על הגז, ולא בצ'יפסר. לדברי העושים במלאכה, העובדה הזאת מבטיחה מינימום ספיחת שמן.

גוזל וציונה. רחוב גיסין 21, קרית אריה, פתח תקווה. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:00, ו' 08:00-13:00

מפגש גיסין

במיקום שנראה כאילו הוא אמצע שום מקום, ניצב לו מפגש גיסין - דוכן המתמחה בעיקר במעורב ירושלמי. יעקב מטלון, הבעלים, ניהל בעבר מסעדה ברחוב שוקן בתל אביב, לצד זוגתו. בעשור האחרון הוא מנהל לבדו את הפונדק בקרית אריה, נהנה ממוזיקה יוונית ברקע, ומצהיר על עצמו כאיש הדור הישן. את המעורב מכין מטלון מלבבות, כבדים, טחולים וחזה עוף. הוא מטגן את הבשר יחד עם פלפל חריף, בצל ועגבניות, שמוסיפים עומק טעמים. המנה מוגשת עם סלטים וצ'יפס עבה (23 שקלים למנה בפיתה, 25 שקלים בבאגט, ו-27 שקלים בצלחת). באותו מחיר אפשר לקחת גם קבב ביתי מתובל. עוד מכינים כאן שקשוקה וחביתות מושקעות (15 שקלים למנה בפיתה,17 שקלים לבאגט ו-20 לצלחת).

מפגש גיסין. רחוב גיסין 64, קרית אריה, פתח תקווה. 03-7264242. כשר בלי תעודה
שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-17:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סביח והשניצל

בפתח הבוטקה שנמצא על הכביש הראשי בגיסין משתרך תור תמידי, המסגיר את העובדה שכאן מסתתר משהו טוב באמת. מנש, הבעלים, רוקח את הסביח שלו לאט ובהשקעה מרובה, תוך שהוא מרוכז היטב בהכנתה של כל מנה ומנה. הוא מכניס לפיתה באופן מדוד את כל הרכיבים, מקלף במיומנות את הביצה, ויוצק מעל טחינה.

סביח והשניצל

יש מי שמעדיף סביח בפיתה (15 שקלים), אחרים מתים על השניצל (19 שקלים), ולהכל משתדכות שלל תוספות: עמבה, סלט ירקות, חמוצים ופטרוזיליה. החיבור של השניצל והסביח תחת קורת גג אחת מוליד גם הכלאות מסקרנות, שהלקוחות מבקשים ובקשתם נענית ללא תוספת מחיר: שניצל עם ביצה קשה, או שניצל עם חציל.

סביח והשניצל. רחוב גיסין 57, קרית אריה, פתח תקווה. 054-4363323. כשר בלי תעודה
שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-15:00

כמו פעם

בית אוכל, שבו מנשבת רוח מתקופה אחרת, באווירה טיפוסית של מסעדת פועלים. את המקום פתח ב-1989 בני מזור, ולאחר שבשנת 2000 הלך לעולמו, עברה המסעדה לניהולה של אשתו, רחל. השוס של המקום: תמורת 40 שקלים ניתן להכניס לצלחת כל מה שרוצים, כולל מנות בשר שונות באופן חופשי. אפשר אפילו להכניס לצלחת אך ורק מנות בשר שונות, תמורת אותו מחיר. הסכום, אגב, כולל גם שתייה. ולא רק זאת - מי שרוצה תוספת באותו המחיר, יקבל בנדיבות.

כמו פעם

התפריט במקום מתחלף. יש בו תבשילים כמו גולאש, מוסקה, קוסקוס, כדורי בשר ברוטב אדום או לזניה עם אנטיפסטי. מיקומה של המסעדה, בצומת מרכזי, הופך אותה לאבן שואבת להייטקיסטים מהאזור, לנהגים ולעוברי אורח מכל גוש דן.

כמו פעם. רחוב האופן 2, קרית אריה, פתח תקווה. 03-9246495. כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:00

פונדק סבבה

אמרתם אוכל ביתי ישראלי – אמרתם פונדק סבבה. העסק המשפחתי מנוהל על ידי ההורים אמנון ושושי, עם ילדיהם דודו ואלון. העסק קיים כבר כשני עשורים, ויעיד על כך השם, האופייני לשנות ה-80, שהתקמבק רק באחרונה. כאן יש שני חללים: אחד ברוח מסעדת פועלים ובו מנות מבושלות מתחלפות, כמו קציצות עוף, דג מטוגן, מפרום, קוסקוס עם שלל תוספות וסלטים (35 שקלים לעיקרית ו-2 תוספות עם סלט/מרק).

פונדק סבבה

בחלל השני תמצאו פאסט פוד, עם מנות גריל, שווארמת הודו נקבה על האש (39 שקלים בצלחת, 35 שקלים בלאפה), או מנות צמחוניות כמו חביתת ירק (14 שקלים) בתוספות חומוס, חריף, סלט כרוב, סלט ירקות, חמוצים ובצל מטוגן.

פונדק סבבה. רחוב הסדנה 2, קרית אריה. 03-9226532. כשר
שעות פתיחה: שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:30

מסעדת האחים

מסעדת פועלים בוכרית. אבי משפחת נתנוב, יחד עם שני בניו, מתמחה פה בבשרים על הגריל. יש מנות כמו קבב מתובל, בפיתה או בלאפה, עם סלטים וצ'יפס (18-20 שקלים), וכמה מנות בוכריות מתחלפות, המהוות מוקד משיכה לחובבי הז'אנר. ברפרטואר הבוכרי: אושפלאו (פלוב) - אורז עם גזר וקוביות בשר (32 שקלים עם תוספות), מנטו - כיסוני בצק מאודים במילוי בשר (5 שקלים ליחידה, 32 שקלים ל-3 יחידות, עם תוספות וסלטים), וגוז'גיז'ה: משולש מבצק אפוי במרקם פריך, ממולא בבשר ובצל מטוגן (32 שקלים ל-2 יחידות עם תוספות וסלטים). המנות העיקריות משתנות מדי יום.

מסעדת האחים. רחוב אפעל 7, פתח תקווה. 03-9190053. כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-16:00

מזנון הסנדביץ'

כבר 14 שנה שמשה וטינה מוכרים בדוכן מאולתר סנדוויצ'ים מושקעים. יש קבב (20/22 שקלים בלאפה/פיתה), סביח (14/15 שקלים) שניצל (18/20 שקלים) ושילובים שונים: שניצל עם ביצת עין, חביתה עם נקניק, טונה עם ביצה וכל גחמה יצירתית אחרת שמבקשים הסועדים.

מזנון הסנדביץ'

כל מנה מגיעה עם סלטים טריים, ירק, חומוס וחריף תוצרת בית. סיבה נוספת לפקוד את המקום, מסתתרת בתוך מקרר המשקאות: גזוז טורקי בטעמים. הגזוז הזה שם בכיס הקטן משקאות מוגזים אחרים, ומשתדך באופן מושלם עם הסנדביץ'. לנקניק ולחציל יש נטייה להתחסל לפני שמחוגי השעון מגיעים לשעה 13:00, לכן כדאי להגיע מוקדם.

מזנון הסנדביץ'. רחוב אפעל 15, פתח תקוה. כשר בלי תעודה
שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-17:00

פיקה בר סלט

עד לפני שנה היה כאן מקום שנקרא הטאבון, שהתמחה במאפים בתנור אבן. הבעלות התחלפה, אבל הטאבון נשאר. כיום, למעט בר סלטים, מתמחים במקום בפיצות אישיות תוצרת בית (20 שקלים לפיצה אישית עגולה), בורקס טורקי עבודת יד במילויי תרד, תפוח אדמה, גבינה או גבינה ותרד (20 שקלים לבורקס, 23 שקלים עם ביצה קשה), קציצות ירק ביתיות שמוגשות בתוך חצי באגט והפכו לקאלט (20 שקלים), ושקשוקה טרייה (בבאגט/צלחת 30/20 שקלים).

פיקה בר סלט. רחוב שנקר 6, פתח תקווה. 03-5365247. כשר בלי תעודה
שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-16:00


רוצים לצאת לסיבוב קולינרי?
סיור אוכל ברמת גן
אוכל רחוב בשוק התקווה
סיור בואדי ניסנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully