וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן המטבח: כל הפטנטים לאוזן המן ביתית מנצחת

ע?ז תלם

12.3.2014 / 10:03

איך מונעים מהמלית להיות נוזלית? איך מייצרים בצק פריך ושומרים עליו כזה לאורך זמן? מה טכניקת הקיפול הכי מומלצת? עז תלם מעניק את כל הסודות לאוזן המן ביתית

אוזני המן של מיקי שמו. אפיק גבאי
אוזני המן/אפיק גבאי

דקלה שאלה: היי עוז, אני רוצה להכין אוזני המן למשלוח המנות של הילד השנה, למה צריך לשים לב כשמכינים אותן?

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל foodsupport@walla.net.il

בקצרה: ליצור בצק אחיד ולעבד אותו כמה שפחות, לעבוד עם בצק קר, לרדד באחידות, לחמם תנור מראש, להשתמש במילוי יציב, לא לאפות יותר מדי/פחות מדי, לתת לאוזניים להתקרר, לא לדחוס מילוי, להדק כמו שצריך.

בהרחבה: אוזני המן הם מאפים אישיים מבוססים בצק פריך. לא משנה לפי איזה מתכון את מכינה אותן , יש כמה הנחיות יסוד שצריך להקפיד עליהן.



הבצק
בצק פריך הוא אחד מהבצקים שהכי קל ליצור אבל מצד שני מאוד קל לפספס איתם.

בהכנת בצקים לפיתות ולחמים, צריכים ללוש ביסודיות, כדי לפתח גלוטן שהופך אותם לאלסטיים ויציבים. בניגוד מוחלט לכך, בבצקים פריכים אנחנו רוצים מינימום לישה, כדי שהבצק יהיה אחיד אבל גם מתפורר בקלות בפה, כיפי ונוח לעבודה.

כשאת ניגשת ליצירת הבצק שלך, שימי לב לעבוד עם מרכיבים קרים, ולעבד אותם בעדינות עד שהבצק אחיד במרקמו וצבעו ולא מעבר. לאחר מכן צריך לתת לו להתקרר לפחות חצי שעה, כדי שהחמאה (או השמן האחר ששמת בו) יתייצבו. הזמן שבו הבצק נח הוא תזמון מושלם להכנת המלית, בין אם היא מתמרים, שוקולד או פרג.

אוזני המן. Elzbieta Sekowska, ShutterStock
הסוד הוא במילוי ובקיפול. עניין של טכניקה/ShutterStock, Elzbieta Sekowska

המלית והתנור
כדי להימנע מפדיחות של מליות שנוזלות או נפתחות, חשוב שהמלית תהיה סמיכה גם כשהיא מתחממת. מסיבה זאת את לא רואה כמעט אוזני המן במילוי ריבה, כי היא עשויה להתרכך ולנזול בחימום.

כדי שהאפייה תהיה אחידה, התנור חייב להיות מחומם לפני שאת מכניסה פנימה את האוזניים. תנורים רגילים עובדים בגלים, כלומר הם מתחממים מאוד ואז מתקררים מאוד, וככל שתתני לתנור שלך יותר זמן מראש להתחמם, כך הטמפרטורה שלו תישמר טוב יותר ותאפה את האוזניים שלך כמו שצריך. החום חייב להיות בינוני - 170 מעלות לכל היותר. אפייה בחום גבוה מדי עשויה לשרוף אל המלית.

הטכניקה
אחרי שהבצק התקרר והמלית מוכנה, השלב הבא הוא הרידוד. עצתי אלייך היא לחלק אותו לשניים ולרדד על גבי נייר אפייה, ככה השיש לא יתלכלך ולא תצטרכי לקמח או להוסיף משהו לבצק. את הרידוד כדאי לעשות עם מערוך סולידי וטוב.

את יכולה לחתוך עם ספל כמו שמתכונים רבים אומרים, אבל במקרה זה השוליים שישארו יהיו עבים למדי. שווה לקנות בחנות לציוד אפייה רינג (טבעת) מתכת, עולה כמה שקלים וחותך מצוין, או חותכן עוגיות עגול. שלב המילוי גם הוא חשוב להצלחה: מצד אחד את לא רוצה להתקמצן, מצד שני אם תהיי נדיבה מדי המילוי יפתח את האוזן או יהפוך את שלב הקיפול לסיוט דביק. בערך כפית של מלית מספיקה לאוזן קונבנציונלית. הכמות שעל הכפית תלויה בגודל האוזן הרצויה.

מקפלים שליש אחד של העיגול כלפי מעלה., אליו מצמידים את השליש השני וסוגרים את צורת המושלש בקיפול. ההידוק צריך להיות חזק אבל לא מדי, שלא יצאו שפיציות אבל מצד שני שלא יפתחו חס ושלום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוזני המן של מיקי שמו. אפיק גבאי
תנו להן להתקרר/אפיק גבאי

האפייה
השלב הבא הוא העברת האוזניים לתנור שחומם מראש. מה שחשוב לשים לב אליו כאן הוא שהאפייה לא ממושכת מדי: אפיית יתר תותיר אותך עם אוזן שחומה ומרירה. את רוצה לקבל צבע זהוב יפה ולא מעבר. שווה להרים (בזהירות) את אחת האוזניים לבדוק שקיבלה צבע יפה מלמטה.

לאחר משהאוזניים יצאו מהתנור, כמו כל מאפה בצק פריך, חשוב לתת להן להתקרר עד הסוף לפני שמתחילים להתנפל. רק כשהבצק מתקרר הוא מתייצב ומקבל את הפריכות הכיפית שלו.

ועוד משפט לסיום: את האוזניים שהתקררו חשוב לשמור בקופסה אטומה כדי שישארו פריכות ונחמדות.

בהצלחה!


פורים בוואלה! אוכל
עשרות מתכונים לאוזני המן
איך לאפות? בקלאווה אוזני המן
אוזני המן טבעוניות וללא גלוטן
לבלוג של עז תלם

  • עוד באותו נושא:
  • אוזני המן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully