וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפסת של תל אביב

בני ואלי מנצור

18.9.2006 / 0:20

מנדי'ס של רפי שאולי יושבת על גדות הירקון בלוקיישן הכי טוב בת"א. המנצורים נזכרים בזאת מהשכבה עם הבז'אז'ים הכי גדולים ומדגישים שתצפית טובה היא הכל בחיים. אהה כן, גם האוכל פצצה

בשכונה הדרומית הצחיחה שבה העברנו את העשורים הראשונים לחיינו, נהגו התושבים לשבת בחוץ בערבי הקיץ הדביקים ולהתווכח כמעט על כל נושא שבעולם. למה כמעט? כי על נושא אחד הייתה בשכונה תמימות דעים: ירמי שלזינגר משוגע. חשוב לציין כי ירמי, נער גבה קומה עם שיער ארוך וגולש עד קו המותן, הרוויח את התואר ביושר רב כשהגיע לצו הראשון ובכיסו קופסת גפרורים מאוכלסת בשני מקקים. כשהמאבחנת שאלה אותו אם יש לו חברים, השיב ירמי שהוא הביא אותם איתו ושלף את הקופסה. הוא לא זומן לצו השני.

מלבד שני המקקים היו לירמי רק שני חברים בני אנוש. אנחנו. הלוואי שיכולנו לספר כי היינו חברים שלו בגלל אהבת האדם הבסיסית שבנו או מתוך רצון לעזור לו להשתלב בעיירה, אבל האמת הייתה הרבה יותר פרקטית: היינו חברים של ירמי בשל העובדה שחלון חדרו היה ממוקם בדיוק מול חלון המקלחת של יפעת עם הבז'אז'ים הגדולים מיא' 3. כמו שאמר פעם מישהו: לוקיישן 'איז אברית'ינג'.

בחדר הממוקם היטב של ירמי נזכרנו השבוע כשהגענו למסעדת 'מנדי'ס' (לשעבר 'יול'), הממוקמת חד משמעית בלוקיישן הכי טוב בתל- אביב. על גדות הירקון המדושאות, ממש מעל שבילי האופניים והג'וגינג, נמצאת המרפסת מחופת העץ של 'מנדי'ס', המשקיפה על אורות תל אביב ממרחק שקט בליווי בריזת ים מנשבת. תענוג.

מי הירקן שלכם?

ואיך האוכל? מצוין, תודה ששאלתם. באגף הראשונות דגמנו 4: סשימי טריו של אינטיאס, סלמון וטונה (55 ¤) שהיה פתיחה יוצא דופן עם טעמי דגים שהשתלבו זה בזה וברוטב הווסאבי- שזיפים בצורה מושלמת. גם סלט קיץ של לבבות אנדיב, פירות וגבינת רוקפור מצוינת (38 ¤) היה מריר-מתוק ומרענן. החלשה שבמנות הראשונות הייתה סרטן ברוטב פסטיס וצ'ילי (46 ¤). טעמו של הרוטב היה עז מדי וסבל ממרירות מוגזמת, שהשתלטה על טעמו העדין והמתקתק של הסרטן המסכן. לעומת זאת, השרימפס בציפוי פריך ברוטב איולי-חלפיניו היה עוקצני במידה ומצוין (98 ¤ בתור עיקרית).

לצד המנות המעניינות, מציעה 'מנדי'ס' כמה אופציות לא רעות בכלל באגף היינות. אנחנו הרוונו את צימאוננו בשתי כוסות יין, באחת שרדונה/ סוביניון בלאן קריר ומפתיע של יקב פלאם הישראלי (והמצוין), ובשנייה שיראז של ווילו- גלן האוסטרלי שהיה עמוק ועשיר וליווה בכבוד את הבשרים שלקחנו לעיקריות. המוצלחת שביניהן הייתה מנת אנטרקוט עם מח עצם וגפרורי צ'יפס ג'וליאני (86 ¤), מנה מעולה שהייתה עשויה במדויק למעט סייג אחד: טעמו של מח העצם לא דורש בעינינו כל תוספת, ואילו זה של 'מנדי'ס' זכה לתיבול לא מובן ומיותר בעליל. העיקרית השנייה - נתח פילה עטוף פרשוטו על מצע פירה ושרימפס (98 ¤) - הצטיינה פחות וסבלה מעודף מרכיבים. גם פילה, גם פרשוטו, גם שרימפסים צרובים וגם רוטב מתקתק (נדמה לנו שגם כאן היו שזיפים), כל אלה לא הצליחו להתחבר לכדי מנה אחת והשלם נפל מסך חלקיו.

את הכבוד הצילו שתי מנות אחרונות נהדרות (32 ¤), אחת של טירמיסו לא שגרתי שהיה אוורירי ומצוין, והשנייה של מבחר פירות העונה שהיו טריים, מרעננים ומשובחים במיוחד. הלוואי עלינו כזה ירקן.
אתם בטח כבר יודעים, אבל לא נסיים בלי שנציין שהאחראי למקום הטעים והמיוחד הזה הוא רפי שאולי, אדם רב ניסיון שניהל מסעדות ומועדונים עוד בימים שאנחנו הצצנו מהחלון של ירמי. ריספקט.

___________________________________________________________
'מנדי'ס', מרכז דניאל לחתירה, שדרות רוקח 2, תל אביב, טלפון: 03-6996404. פתוח: א-ה 12:00-17:00, ו - 19:00-24:00, סופ"ש עד 1:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully