וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח עוגה: לחמניות גבינה בלקניות

זהובות, תפוחות וקוצרות אינספור מחמאות מהאורחים– מירב שיינר דנצ'נקו עושה לכם היכרות עם בואיקוס, לחמניות גבינה בולגריות שקלות במיוחד להכנה

לחמניות גבינה של מירב שיינר. נמרוד סונדרס
בואיקס/נמרוד סונדרס

אי שם בתקופת בית הספר היסודי, כמו מרבית ילדי השכונה, גם אני הלכתי לפעולות בצופים בימי שישי. וזכורה לי פעולה אחת באופן מיוחד, שהגדירה מחדש את הזהות שלי. נתבקשנו להגיע עם מאכל המזוהה עם המטבח בבית, לתחרות מאכלי עדות. ידעתי שמרבית חבריי יגיעו עם מנות צבעוניות ומפתות וחשתי שלא אצליח לעמוד איתם בשורה אחת. כמובן שפניתי לסבתא כדי לקבל ישועה והסברתי, שרוב החניכים הם בני עדות המזרח והתבשילים שלהם לבטח ירשימו מאד, ושאין סיכוי שאני מביאה קיגל או קלופס...

סבתא שאמנם הגיעה ממזרח אירופה, ספגה גם נגיעות בלקניות במטבחה והציעה אפייה משותפת של לחמניות מהבלקן, שלבטח ינעמו לכל חיך, ממזרח עד מערב. וזה היה כה פשוט וקל להכנה! כשעה לפני הפעולה ערבבנו את כל החומרים ואפינו לחמניות בואיקוס זהובות וקסומות, שמיותר לציין - הצליחו להעפיל לגמר ולקצור תשואות!

חזרתי עם קופסה ריקה הביתה, אבל עם ראש מלא בתובנות חדשות על הזהות שלי: השורשים אמנם מאירופה, אבל ההשפעות והנגיעות באות מכל קצוות תבל. ואוכל טעים ופשוט יכול באמת לחבר בין כולם.

בואיקוס גבינה

לחמניות חמות שמפיצות ריח פלאי בבית, יכולות לפתוח את שבת בבוקר לצד סלט ירקות רענן, שלל מטבלים וממרחים ואפילו פירות. ויש כאלה, שלא יצטרכו דבר מלבדן ליד הקפה.

חומרים ל-25 לחמניות

510 גרם קמח
10 גר? אבקת אפיה (שקית)
3 גר? מלח (1 כפית)
200 גר? חמאה חתוכה לקוביות (חבילה)
250 מיל? שמנת מתוקה (מיכל קטן)
180 גרם גבינה בולגרית רכה (גבינה קשה תקרע את הבצק)
150 גרם גבינות קשות (בקשו ממעדניית הגבינות שיגררו עבורכם את כל השאריות מאותו יום: כל הגבינות הבאות יתאימו כאן: פקורינו, פרמג?אנו, גאודה, צ?דר, אמנטל וקשקבל)

להברשה וקישוט:

1 ביצה + כף חלב
שומשום


אופן ההכנה:

1. מכניסים את כל החומרים למעבד מזון על מהירות בינונית ומעבדים כשתיים- שלוש דקות לבצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה.

2. מרדדים את הבצק לעובי של 1-2 ס"מ. בעזרת כוס זכוכית או חותכן עוגיות (בקוטר 7ס?מ) לקרוץ עיגולים. בעזרת חותכן קטן (2 ס?מ) או פקק נקי של טוש (כן כן זה עובד), קורצים עיגול נוסף במרכז כל לחמנייה.

3. מחממים תנור במצב טורבו ל- 180 מעלות. כדי שהלחמנייה תצופה בכמות נדיבה ושווה, אחרי שמברישים בביצה וחלב, יש לקחת ולהפוך את החלק המוברש ולטבול בתוך אל תוך קערה מלאה בשומשום.

4. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה בין שלוש לארבע לחמניות בשורה (סך הכל 16 לחמניות בתבנית. מומלץ לאפות בנאגלה נוספת או להקפיא עד חודש ימים).

5. אופים במרכז התנור במשך 20-25 דקות עד שהלחמניות תפוחות וזהובות.

6. מוציאים ומצננים על רשת, אך לא לאורך זמן, מאחר ויש להגישן חמות, טריות ומפתות.

מדריך אפייה: בורקס בצק עלים
ניחוח עוגה: מאפינס קפה וריוויון עם קראמבל
איך לאפות? לחם תירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully