וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: בורקס במאפה של דוד

10.8.2011 / 8:21

המונה טועם בורקס גבינה עדין וחמים בצפת ונשאב גם הוא בריחות האלוהיים של המאפה הריחני והטוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבורקס של דוד בצפת. עם גבינה עדינה וחמימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא עיר קלה, צפת. היא בנויה על גבי הרים וגבעות ומבודדת במעלה ההרים. מעבר להיצע המקומות המתוירים מדי, שבהם יש תמונה שמסבירה מה לא תאכל באמת, יש מקומות מקומיים עם פוטנציאל יוצא דופן על צידי ההרים הללו.

לדוד יש כיפה גדולה על הראש, וכמו הרבה צפתיים עבר מהמסורתי למאמין יותר. לפני לא יותר מידי זמן פתח דוד את בית המאפה הקטן שלו ברחוב ההיקפי אשר מוביל לעיר העתיקה, ולמען יוכל לענות על דרישת התושבים המאמינים, כל בית המאפה כשר למהדרין הרב לנדאו, ליתר ביטחון. שזה תמיד יותר ממבורך ויותר ממרגיע.

חמוש בכיפה רחבת קצוות החל דוד להרחיב את ההיצע המוגבל של מאפים רגילים והחל להכין בורקס על הבוקר בטעם שלא מבייש את הפירמה בכל סדר גודל. הלקוחות החלו מצטברים למקום בעיקר בשעות הבוקר, ובעיקר חיילי הפיקוד והסביבה שכל בוקר דואגים להתקשר לדוד לשאול לשלומו ולשלום הבורקסים, מין סוג של חרדת נטישה מודחקת.

המאפה של דוד. קובי רובין
התחיל בתור בית מאפה ונשאב לבורקס/קובי רובין

הבורקס עצמו דשן ומפוצץ בגבינה חמה, טעימה, ומאוד מאוד עדינה לחך, הבצק עצמו פשוט למראה אך נושא בעול הגבינה בקריספיות קלה בלבד, יותר ממשביע. עם ביצה סה''כ 15 שקלים.

יותר ממומלץ לאכול בבוקר חם חם מהתנור כשהוא מלווה בביצה, ומלפפון במלח. כדאי לדעת שלדוד יש במקום פנינה של אספרסו מהסוג שבא מחיפה ולא אחת מהתערובות המיובאות שלא שוות גרוש באמת. מסוגי האספרסו שהם כל כך טעימים שכדאי שתשתו במקום אפילו עם הבורקס.


המאפה של דוד. רחוב הפלמ''ח 55, צפת. 052-3519230. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 06:00-24:00, ו' 06:00-שעה לפני כניסת שבת.



לכל הכתבות של אוכל רחוב

המונה טועם בורקס בשכונת התקווה

מתכון לבורקס

  • עוד באותו נושא:
  • בורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully