וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פטאייר בכפר פורדיס

10.1.2012 / 7:43

המונה חורג ממסלולו הרגיל ונכנס לכפר פורדיס, שם הוא מגיע לחלקה האחורי של חנות ירקות כדי לאכול את הפטאייר הטוב בצפון

פטיר בצומת פורדיס. קובי רובין
ריחות מהכיוון האחורי של החנות. פטאייר/קובי רובין

בנסיעות לצפון מכיוון המרכז, עוברים לרוב דרך צומת פורדיס, ובדרך כלל פשוט ממשיכים הלאה ולא חושבים אפילו להשתחל אל כביש 4. מי שכן עושה את זה עובר דרך כפר פורדיס, המשתלט בשילוטיו החומוסיים על פני הכביש.

מי שרוצה לאכול חומוס טוב, יכול לנסות ולהתקע בפקק בלתי אפשרי בכניסה, רק כדי להגיע אל הצלחת המיוחלת ובעלת המחירים המופקעים למי שאינו תושב המקום (מזל שאני מבין ערבית, ככה אני מקבל את המחיר ההגיוני). אבל דווקא לא בחומוס אנחנו עוסקים הפעם, אלא במקום שהוא סוד, המחייב תשומת לב מיוחדת, כי הוא נושא בתוכו סודות פשוטים של מאכלי האזור שלנו מקדמת דנא.

יוסוף מרעאנה ובניו ובנותיו וכלותיו עובדים במה שנראה למראית עין כחנות ירקות במבנה מט לפול. בכניסה ירקות, בפנים קצת פירות, לידם שלל עשבים משונים פזורים - עד כאן חנות ירקות?, אז לא, אם מעמיקים ונכנסים פנימה, פוגשים בסירים מתבשלים וניחוח מתובל שמסתובב באוויר.

נעים, בנו של יוסוף הוא טבח במקצועו (ללא תסביך גדלות) והוא אחראי על החלק המטבחי של המקום. הבנות והכלות נשמעות להוראותיו, ובתנועות ידיים מיומנות, למודות אלפי שעות מטבח, הן מכינות כל טוב.

בין הסירים מסתודדים מג'דרה, מקלובה, טאבולה, עלי גפן, עלי כרוב, ממולאים וגם קובה בשר. כל הללו יכנסו לקופסאות חד פעמיות שתוכלו לקחת הביתה להביא לילדים. אבל מעבר לכל הטוב הזה, כדאי לרדת על פטאייר.

זהו סוג של לאפה אבל עם טוויסט. לתוך הלאפה מוכנסת כמות לא מבוטלת של עלי תרד מהסוג האורגני שהמשפחה מגדלת בעצמה, ולאחר מכן נאפת במקום בתוך תנור עץ פשוט. (שימו לב בצד שמאל יש מבנה קטן עם עשן מיתמר ואל תנסו לצלם, זה לא מקובל) זו הזדמנות לאכול מעשה אפייה אותנטי עם מרכיבים אזוריים ב-10 שקלים בלבד.

בדרך כלל לא מתאפקים ואוכלים בעמידה במקום, ועם כל ביס מתפצח, מתעורר רעב פנימי חדש. אם הפטאייר לבדו משעמם אתכם, קחו מהמקרר לבנה טרייה, שתוסיף לחידוד הטעם המעולה. מבחוץ הוא ישאר פריך ובפנים רטוב במידה הנכונה. חצי ישביע כל אדם, אל תתפתו לכל ביס, זה ממלא ומתהדק בתוך הבטן.


כביש 4 לכיוון צפון, 100-150 מטר אחרי הכיכר בצד שמאל. אין טלפון. לא כשר.

שעות פתיחה: א'- ש' 07:00-19:00. את הפטאייר אפשר לקחת מהתנור בטוח בין 09:00-13:00


רוצים להכין פטאייר בבית? מתכון לפטאייר

פטיר בצומת פורדיס. קובי רובין
חזות של חנות ירקות/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully