וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: ארוטשס מאפים ירושלמים

14.3.2012 / 15:00

המונית של קובי רובין נוסעת אחרי הריח, ומבצעת עצירה בפינה הירושלמית של ארוטשס מאפים מדהימים - המונה טועם

מאפים של ארטושס. קובי רובין
מאפים של ארטושס/קובי רובין

ארוטשס המאפייה, היא בסך הכל מאפייה קטנטנה בירושלים, שיש בה כיסא מוגבה אחד, למען הלקוח המזדמן שמצליח למצוא זמן לשתות, כמעט בעמידה, את הקפה המוצע במקום ולקבל את כל הבמה לעצמו. המאפייה המסוימת הזאת מצליחה להקסים את כל החושים, עם דלת כניסה קטנטנה, במיטב מסורת ירושלים, למען לא יברח החום, או כמו שהירושלמים אומרים "שלא יכנס הקור בקלות".

המקום נפתח לפני יותר 30 שנה על ידי יעקב ז''ל, אביו היקר של רוני, שממשיך את דרכו עם המון יוזמה אישית ורעיונות לרוב, והפך את ארוטשס לפנינה של מאפים מדהימים, במחיר משעשע ונוח לאכילה. הסבר בהמשך.

יעקב האבא לא יזם יותר מידי חידושים בתחום האפייה, על פינת הסיבוב של רחוב הנביאים. אבל ברגע שרוני בנו סיים את תרומתו למדינה, הוא שינס מותניים והפעיל את הדימיון. הוא אמנם לא התרחק מהמקור הירושלמי, ולא שוכח איפה גדל ומה המקורות שלו (המשפחה שלו רק דור 12 בירושלים, זה ותק), אבל במקביל התחיל לייצר סדרת מאפים שרובם מחיטה מלאה עם שמן זית ומילויים מדהימים, שפשוט נמסים בחלל הפה. לא עוד מרגרינה.

אין כמעט אפשרות לעצור את הרכב ליד ארוטשס. אנשים שלא אמורים להיות נחמדים במדים כחולים מהוהים, עסוקים בלהשחיל כל רכב שיעיז לנשום את הפינה הנוכחית, אבל גם כשחלפתי רק לרגע, שמתי לב בוויטרינה למאפה פילאס-עלים הכי יפה שראיתי מאודי. הצוואר הסתובב והגוף המשיך עם התנועה. עוד רגע והצוואר נתלש.

קאדה כורדית - בורקס הכי טורקי שרוני מכיר מירושלים; פילאס תרד וגבינה; מאפה קמח מלא שמן זית עם מלויים משתנים של בטטה, גבינה ותרד; גבינה עם פלפלים או עם חצילים.

מומלץ להתפרע ולהתפנק בכמות לא רגילה של כמעט הכל מהכל, וליצור צלחת מאפים מגוונת, רק כדי לגלות שמחיר כל הבורקסים המככבים בתמונה, לא עובר את 20 השקלים (למען האמת זה נעצר ב-19 שקלים. בדקתי פעמיים עם רוני, למרות שבתור נהג מונית אני מומחה בחישוב כסף קטן).

רוני לא אופה יותר ממה שצריך, ומכין לפי הביקוש, מה שיוצר לפעמים תור של המתנה שהיא יותר משווה את ההנאה.
מעבר למה שמוצג על הדלפק, מכין רוני גם עוגיות מסוגים שונים, כולל עוגיות ללא גלוטן.

ארוטשס. הנביאים 48 ירושלים. א'-ה' 6:15- 19:00, 0ו' 6:15 עד חצי שעה לפני כניסת שבת. כשר למהדרין. טל' 02-6234879

מאפים של ארטושס. קובי רובין
מאפים של ארטושס/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully