וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל באבור ים: קסם ים תיכוני בעכו

8.8.2013 / 7:45

המסעדה החדשה של נשאת עבאס בחוף ימה של עכו נהנית מהתפאורה הנהדרת ביותר בארץ. אבי אפרתי ביקר בה, דבק באוכל מן הים, וגילה מנות טובות מאוד

13 שנים בדיוק חלפו מאז פתחו האחים חוסאם ונשאת עבאס מכפר כנא את הסניף הראשון של אל באבור, בצומת עין אברהים שבוואדי עארה. זה התחיל עם אינתיפאדה, שפרצה קצת אחרי הפתיחה, ועימה הפסדי עתק. הישראלים לא הגיעו למסעדה היפה והמצוינת, שנותרה מיותמת למצער. ההמשך נראה טוב בהרבה. המצב נרגע, כביש 6 נפתח, ולא רק שהמסעדה הצליחה, סניף גדול ביקנעם נפתח, וגם הוא מצליח מאוד.

אל באבור ים החדשה, בטיילת בעכו, שונה מאחיותיה הבוגרות, כאשר הדגש הוא על אוכל מן הים. תמצאו שם את כל הקלאסיקות המוכרות של אל באבור, מכל גזרות התפריט, יחד עם הרבה מאוד מנות דגים ופירות ים. על הסניף החדש בעכו מופקד מקצועית נשאת עבאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת אלבאבור ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שעוברים לאוכל, המוצלח, אי אפשר שלא להקדיש מילים לתפאורה. אל באבור ים נהנית, חד משמעית, מהתפאורה הנהדרת ביותר שניתן להעלות על הדעת בישראל. היא שוכנת במבנה גדול, חדש, לחוף הים של עכו, כשהים וחומת עכו העתיקה נשקפות ממנה. החלל הפנימי הגדול, כ-120 מקומות, בנוי כולו ויטרינות ענק, היושבות על המים ממש. בשעות היום השמש מסנוורת וצריך להסתתר מאחורי וילונות. כשהיא שוקעת בהדרגה, נפתחים הוילונות. המחזה קסום. הים התיכון בשיא תפארתו נפרש כשמיכת יהלומים מנצנצת. בערב יפה אפילו יותר. אפשר רק לדמיין כמה יפה יהיה כאן בחורף, כשהגשם, הרוח והגלים ינהלו את העניינים.

לצד החלל הפנימי ישנם מספר אזורי הסעדה חיצוניים, לאורך חומת אבן. הנוף הנשקף מבחוץ, יחד עם רחבת האבן, מזכיר מקומות חוף מהממים באמת. חוף אמלפי בדרום איטליה למשל. לא פחות. הישיבה בחלק זה של המסעדה מוגבלת, מן הסתם, לערב בקיץ, אבל היא שווה בגדול. לא מכיר מסעדה בארץ המספקת נוף כה יפה.

ולאוכל. אל באבור היא מהמסעדות האהובות עלי, וקשה לי לעבור בה ולדלג על הקבב החלאבי, המנסף, העוף הממולא בפריקי או צלעות הטלה; שלא לדבר על ערכת הסלטים המנצחת. כל אלה נמצאים גם באל באבור ים. בכל זאת, מחויב למשימתי, דבקתי באוכל מן הים. הזמנו משאוושה קלמרי (45 שקלים), ומחבת פילה דג וחצילים (45 שקלים).

מנת המסבחה הצטיינה. הקלמרי נצרבו במדויק והמסבחה עצמה הייתה כל כך טובה ומדויקת - סמיכה בדיוק כמו שצריך, חמצמצה בדיוק במידה הנכונה, ולא שמנונית מדי – כך שגם בלי הקלמרי תענוג היה לאכול אותה. התוספת שלהם נתנה עוד מימד, רב קסם. במחבת הדג בחצילים היו נתחי פילה לברק בחצילים, עגבניות, טחינה ומעט יוגורט. נתחי הדג נצרבו תחילה ואחר כך עברו בתנור עם שכבות הנוזל השונות. זו אולי לא הייתה מנה עם ייחוד, אבל היא הייתה טובה מאוד. הדג טרי, רענן ועסיסי; ומשחק החציל-עגבנייה-טחינה-יוגורט מתובל ועשוי היטב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סינייה דג ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ממש היינו צריכים, אבל לא התאפקנו והזמנו לפני העיקריות גם פטאייר גבינת עזים (25 שקלים), מהמנות האהובות עלינו באל באבור. כרגיל, הוא היה מצוין, גם אם מיותר. אחרי מנת מסבחה גדולה ועשירה בקלמרי, הדג בחצילים והפטאייר, שלא לדבר על הפיתות, שלא קל להתנגד להן, הגענו לעיקריות עמוסים למדי.

הזמנו קבב חלאבי דגים (85 שקלים) וסינייה דג ים (96 שקלים). הקבב החלאבי הבשרי הוא מספינות הדגל הבולטות של אל באבור. קציצות קבב, ברוטב עגבניות, סגורות במעטפת בצק, שמקבל את ניחוחות הבשר והרוטב במהלך האפייה. כאן הלכו על אותו דבר, רק עם קציצות מבורי ים, בתיבול מזרחי, חרפרף מעט. האינטראקציה של הבשר עם העגבניות מרגשת ומלהיבה יותר בעיני מזו של הדגים, ובכל זאת: זו מנה טובה; וגם כאן סופח הבצק באון את טעמי וניחוחות הקציצות והרוטב.

הווריאציה של עבאס על מנת הסינייה הקלאסית, מאפה בשר קצוץ בטחינה, כוללת פילה מוסר ים בתנור, ועליו רוטב לבן עשיר של טחינה ויוגורט, שעליהם צנוברים לרוב ובצל ירוק קצוץ דק. זו מנה פשוטה שבפשוטות, מהסוג שקם ונופל על טריות ואיכות חומרי הגלם, ומידת הדיוק בשימוש בהם. כאן הכל היה מושלם מסוגו. הדג היה איכותי וטרי שבטריים. מצב הצבירה שלו היה עסיסי וטוב. לא יותר מדי, לא פחות מדי. הטחינה הרגישה כמו הכי טוב שיש. הימרתי על מוצאה, בדקתי, ומסתבר שלא טעיתי. עאיש (Ayesh), הוא מפעל טחינה שכמי עילאי. הטחינה שלו לוקחת בהליכה את אלו שרובנו מכירים וכל כך אוהבים (ע"ע "יונה", "גמל" והאחרים), בין היתר בשל אחוזי השומן הפליליים שבתוכה: 97, לא פחות. יוגורט צאן מצוין שולב בטחינה המרהיבה הזו בתבונה, למרקם מעודן להפליא, לא יציקתי מדי, מצוין. סגרנו, אי אפשר אחרת, עם כנאפה זוגית (25 שקלים) שהייתה, איך לא, עשירה, כבדה ומנצחת.

מסעדת אלבאבור. בועז לביא,
"עשירה, כבדה ומנצחת". כנאפה/בועז לביא

כמו תמיד באל באבור, היה נורא טעים. מנות הים שבדקנו היו טובות עד מצוינות. הקרבה לשוק עכו, הנהנה מהיצע הדגה המרשים ביותר בישראל, והטאץ' של אל באבור, עושים את זה. בכוונה לא הזמנו, למעט מסבחה קלמרי, שום מנת פירות ים. ישנה סקציה שלמה בתפריט ובה שרימפס וקלמרי במיני אופני הכנה, רק שאף אחד מהם לא מתקשר עם ה-DNA של המטבח הגלילי-לבנוני-סורי-פלסטיני. זו, בעיני, המשימה שעומדת כרגע בפני נשאת עבאס: לקחת את היצירתיות צעד אחד קדימה, ולחבר את חומרי הגלם מן הים לאלו העומדים בבסיס המטבח הגלילי-פלסטיני. לחבר את עכו אל הטרואר של כפר כנא. ליצור משהו חדש עם דגים ופירות ים בערכת הסלטים הנהדרת. למצוא את הדרך שתחבר דגים ופירות ים לעשבי הבר הגליליים בעונתם.

גם לפני שכל זה יקרה, מספיק טעים שם. התפאורה, באמת נפלאה מסוגה, היא בונוס שרק בשבילו שווה לצאת לדרך.

אלבאבור ים, ההגנה 2, טיילת עכו, 053-7103039. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully