וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן המטבח: צ'יפס של אלופים

22.1.2014 / 10:44

השבוע שאלו הגולשים איך מכינים צ'יפס של אלופים. עז תלם מנפץ מיתוסים ונותן כמה טיפים מהשף הבריטי הסטון בלומנטל להשגת טוגנים פריכים וטעימים

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל foodsupport@walla.net.il

צ'יפס וקטשופ. ShutterStock
רק נראים קלים להכנה./ShutterStock

כל פעם שאני מכין צ'יפס בבית הם יוצאים סמרטוטיים. מה צריך לעשות כדי שיצאו פריכים ויפים?

בקיצור: כדי שיצאו לך צ'יפס של אלופים חייבים לבשל את תפוחי האדמה פעמיים: בישול ראשון בחום בינוני-נמוך, שירכך אותם, ובישול שני בחום גבוה, שייתן להם פריכות.

בהרחבה:
צ'יפס מושלמים יהיו פריכים וזהובים מבחוץ, ומבפנים רכים ונימוחים. כדי להגיע למצב בו שני המרקמים האלו מתקיימים בו זמנית, בישול אחד, כמו שתמצא בהרבה מקומות היום, פשוט לא יספיק. יש הרבה שיטות להגיע לתוצאה הסופית, ולשם הנוחות אתמקד בתשובתי הפעם בשיטת הטיגון העמוק.

קודם כל, מתחילים בתפוחי אדמה טובים. בלי לסבך אותך יותר מדי, תפוחי האדמה האדומים הם האלו שהכי מוצלחים לטיגון.

אם אתה כן רוצה להסתבך קצת, יש יותר מ-5000 זנים של תפוחי אדמה, שנבדלים זה מזה בכמה משתנים, ביניהם: גודל, צבע הקליפה, ותכולת העמילן שלהם. לא כל תפוחי האדמה הלבנים זהים, ולא כל האדומים זהים. נכון להיום המודעות לזנים עדיין נמוכה מאוד, אז ברוב הסופרים והשווקים פשוט תמצא שני סוגים, ללא ציון של הזן אליהם הם שייכים. באופן מאוד כללי, האדומים יכילו פחות מים ויותר עמילן, מה שיהפוך אותם לטובים יותר לשיטת ההכנה הזו.

אחרי שבחרת את תפוחי האדמה, חשוב לחתוך אותם לגודל אחיד, לא דק ולא עבה מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully