וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל פקאצה, חשה פיאצה

רוני מולה

18.2.2009 / 14:13

בעזרת התאורה הנכונה, האוכל המתוקתק והיין המעולה של ג'ונו, רוני מולה ראתה את האור בקצה כיכר מילאנו

החלל הצדדי של כיכר מילאנו בתל אביב, זה שקרוב יותר לרחוב דה האז (ואלי הביתה) סבל בתקופה האחרונה מחוסר יציבות. "נויה" הסושיה מסביון החזיקה שם מעמד חודש ולפניה היה במקום בית קפה בלי שם ובלי אופי. לכן, כשג'ונו, בר יין קטן, נפתח לפני שלושה שבועות, הרשתי לעצמי להיות סקפטית. בניגוד לבת דמותו בסרט, לא האמנתי שג'ונו יחזיק תשעה חודשים. אפילו לא תשעה שבועות. רק שבשבועות האחרונים הפך הצד המנומנם הזה של הכיכר ללוקיישן לוהט ובשעה תשע בערב המקום הומה בצורה שאינה אופינית לו. לא היתה ברירה אלא להוריד את האף, לצאת ולבדוק.

בתור התחלה למקום אין תפריט יין. יש שני סומליירים, שהם גם בעלי המקום. הסומלייה תומר, שכשניכנסנו מצאנו אותו מרחרח יינות, ניגש אלינו וניסה כמו במשחק 21 שאלות להבין איזה יין אנחנו אוהבות. מודה- הבנתי ביין היא כמעט מינימלית, אבל אצל תומר הסבלנות היא מעל ומעבר וגם לבורים גמורים הוא מצליח לעזור. בחרנו בבקבוק קברנה פרנק של יקב טריו החדש (119 ש'), יקב צעיר עם תפוקה מעניינת ומיוחדת לגילו (כך סיפר לנו תומר), ונהנינו מיין מוצלח במיוחד.

נקניקים מעולים, וירקות סקסים

התפריט של ג'ונו מורכב ממנות קטנות, ברוסקטות, פוקצ'ות וצלחות נקניקים עשירות. כל המנות מפתות, אבל בסוף הצלחתי לבחור: פתחתי בסלט שומר עם צנון וגבינת פרמז'ן מתובל בפטרוזיליה (19 ש') שמעל הכל היה טרי ונעים בפה. אכלנו בידיים, כי זה יותר סקסי ובאופן כללי ההרגשה היא שהסכו"ם כאן מיותר. אין צלוחית אחת בתפריט שבאמת מצדיקה סכין (את המזלג אני מוכנה לקבל). ואם שותים יין וכבר מרגישים חופשיים, עדיף לאכול בידיים.

צלחת נקניקים כוללת נקניק כפרי, פלרמו, נקניק הונגרי ופפרוני היא בין המנות היקרות בתפריט (36 ש') אבל שווה כל שקל. בכל פרוסה התקבצו חריפות ושומן בכמות מספקת, תענוג שלא כדאי אפילו לבזבז עליו לחם. מנת פרושוטו ואגסים (29 ש'), שבקיץ יהפכו לתאנים, איכזבה קצת לאחר שהוגשה עם קרעי גבינת קממבר שלא היתה בשלה דיה ופרוסות הפרושוטו שהיו עדינות מדי לטעמנו. היה צורך בפרושוטו מחוספס יותר או גבינה חריפה כדי להדגיש את הטעמים ולעניין את הצלחת.

באמצע בקבוק היין הרגשנו בשלות לפחממה איטלקית לצד היין הישראלי שלנו וריח הפוקצ'ה דגדג לי את האף ושלח את האצבע לכיוון המלצרית. פוקצ'ה פפרוני (33 ש') יצאה חמימה ועסיסית מהתנור, כשעליה פרוסות פפרוני שהספיקו לכל ביס ולוו בציפוי קריספי של גבינה שגורדה מעליו. הגבינה והפפרוני המעולה שידרגו דרמטית את הפוקצ'ה שבינינו היתה, די משעממת, כך שהתוצאה היתה לעניין.

התאורה הנכונה, היין הטוב וצלוחיות הירקות הסקסים, עושים בג'ונו אווירה מהממת של פיאצה איטלקית ומשוחררת ולא עוד בר בצפון תל אביב עם שתי פקאצות מפטפטות על הבר ואוויר חנוק מקו 25.

ג'ונו- דה האז 1 ככר מילאנו, ת"א. 11:00-01:00. 03-5446620

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully