וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צום מסביב לעולם

7.10.2011 / 7:00

התימנים אוכלים לחוח והפולנים מרק עוף, והבוכרים אושפלאו. המנהגים הכי בולטים של מסורת אכילת ארוחה מפסקת מהעדות השונות

מנהגים שונים נוצרו סביב צום יום כיפור, גם בארוחה המפסקת וגם בצאת הצום. אמנם מדי שנה בשנה מומחים רבים מרכיבים תפריטים כלליים לקראת הצום, אבל מסורת היא מסורת. גם בתוך העדות השונות לוקחים את נושא האוכל סביב כיפור, לכיוונים שונים.

קניידלך. ShutterStock
קניידלך/ShutterStock

העיתונאית, הבשלנית והשפית שרי אנסקי ממליצה לאכול אוכל לא כבד, ולא חריף מדי, משהו עדין שיורד חלק בבטן. מכינה מרק עוף, שבדרך כלל נאכל עם קרפלך, היא אוהבת דווקא את הגרסה עם קניידלך.

עוד במטבח האשכנזי נהוג לאכול תפוחי אדמה עם שמנת. גם מרק עוף עם אטריות או אורז היא מנה פופולרית במסורת האשכנזית.

פלוב במסעדת חנן מרגילן. דנה מאירזון
אושפלאו. ארוחה בוכרית כהלכתה/דנה מאירזון

אצל יוצאי מרוקו נוהגים לשלב את בשר התרנגולות שנשחטו לכפרות ולהכין תבשיל חלקי פנים וטאג'ין עוף, ופותחים שולחן עם לחמים וסלטים. עוד נהוג להכין עוף במרק אטריות, אורז ואפונה, תפוחי אדמה מטוגנים ומח'מאר.

השף רפי כהן, מחלוצי הבישול המרוקאי העילי בארץ, מספר כי בילדותו הכינו במשפחתו מרק חרירה עשיר בדגנים, קטניות ובשר שהוא לבדו משביע מאוד.

יוצאי תימן נוהגים לאכול כחלק מהמסורת בתחילה ארוחה חלבית והמשך ארוחה בשרית. אחד המנהגים הוא לאכול רוגג מתוק (מעין פתות), אחרי חצי שעה נהוג לשטוף את הפה ולאכול מרק בשר תימני או מרק עוף תימני עם סלוף ולחוח. בנוסף אוכלים גרעיני רימונים ושותים גישר (קפה תימני מקליפות הפולים).

במטבח הבוכרי: המנה שנהוג להכין אושפלאו, אורז עם עוף, כאשר באוזבקיסטן היה מנהג קבוע להכין כמות גדולה ולשלוח חלק גם לחברים וקרובים כדי שיוכלו להנות גם הם מהמנה.

במטבח החלבי נהוג לאכול ארוחה הכוללת תבשיל אורז עם תפוח אדמה מטוגן מתובל בקינמון, לצד כרעי עוף.

אצל יוצאי פרס נהוג לאכול עוף הממולא ברימונים ובאורז.

בקרב חלק מיוצאי טוניס קיים מנהג לאכול ריבת חבושים (החבוש כמייצג את החבוש בבית האסורים והריבה סמל להמתקת הדין) כמו כן נהוג לאכול ועוגת בולו העשויה מסולת וצימוקים.

מה אתם אוכלים בארוחה המפסקת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully