וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממרחים לשדרוג הסנדוויץ'

31.10.2011 / 9:41

סטודנטים תפרנים או עובדים במשרד ואוכלים סנדוויץ' כל יום? 3 ממרחים שישבו לכם במקרר ויהפכו כל סנדוויץ' משמים לגן עדן בין פרוסות

פסטו. רוני קדר
פסטו קלאסי/רוני קדר

פסטו קלאסי

חומרים לצנצנת של 200 גרם ממרח:
1/2 שן שום קצוצה
3 חופנים עלי בזיליקום – חשוב להשתמש בעלים בלבד
חופן צנוברים
חופן פרמזן מגורד
שמן זית
מלח ופלפל שחור טרי גרוס


אופן ההכנה:
1. מכניסים את כל המרכיבים, חוץ משמן הזית, למעבד מזון. אפשר להשתמש גם בבלנדר מוט ידני וקערה, התוצאה זהה. בממרח הפסטו המטרה היא לפצוע את העלים על מנת להניב מהם מקסימים טעמים ולכן מרסקים ולא חותכים את הבזיליקום.

2. כעת מתחילים להוסיף בהדרגה את שמן הזית. מוסיפים מעט שמן ומפעילים את המעבד לשנייה או שתיים. עוצרים. מוסיפים שמן, מפעילים לשנייה או שתיים ועוצרים. כך לסירוגין עד שמקבלים את המרקם הרצוי - מעין משחה חלקה, רכה ודלילה. במהלך הטחינה, בין הפולסים, מתבלים במלח ופלפל. לשים לב עם המלח משום שהפרמזן די מלוחה.

ישנן שתי אפשרויות לשימוש בצנוברים -
על מנת להעצים את הטעם האגוזי שלהם אפשר לקלות אותם. מאידך, הצנוברים עשירים בשומנים טבעיים והקלייה מייבשת אותם. ולכן לקבלת פסטו במרקם "קרמי" נקלה אותם מעט מאוד עד להזהבה עדינה. למעשה, רק נחמם את הצנוברים עד שישתחררו מהם השמנים הטבעיים אך לא יתייבשו.

אפשרויות הגיוון עם הפסטו הן רבות. אפשר להוסיף נענע ומעט מיץ לימון. אפשר להחליף את הצנוברים באגוזי מלך.
כמו כן, בפסטו ניתן להשתמש הרבה מעבר לכריכים. הממרח, כפי שהוא, יכול להוות רוטב מעולה לפסטה. במידה ורוצים רוטב עשיר יותר אפשר להוסיף לכף רוטב פסטו מעט שמנת מתוקה ולהביא לרתיחה עדינה.

אחסון:
בלי הפרמזן הפסטו יחזיק אפילו חודש במקרר. רצוי לכסות אותו בשכבה דקה של שמן זית, שתשמור על טריותו. עם הפרמזן הוא יחזיק עד שבוע. אפשרות נוספת היא להקפיא את הממרח המוכן, ולהשתמש לפי הצורך.

ממרח עגבניות מיובשות. רוני קדר
טפנד עגבניות מיובשות/רוני קדר

טפנד עגבניות מיובשות

חומרים לצנצנת של 400 גרם ממרח:
250 גרם עגבניות מיובשות
עלים מגבעול רוזמרין אחד קצוצים דק
3 שיני שום בינוניות קלויות
שמן זית
מלח ופלפל שחור טרי גרוס


אופן ההכנה:
1. מכניסים את העגבניות לקערה ומכסים במים רותחים. משרים במשך חצי שעה ומסננים. בזמן שהעגבניות מושרות לוקחים את שיני השום הקלופות,עוטפים אותן בנייר כסף ומכניסים לתנור למשך 15 דקות. קליית השום מעדנת את טעמו ומעניקה לו טעם מתקתק שיהפוך את הממרח לעשיר יותר.

2. מכניסים את העגבניות המסוננות, הרוזמרין הקצוץ והשום הקלוי למערבל מזון או לקערה במידה ומשתמשים בבלנדר מוט ידני. גם כאן, בדיוק כמו עם הפסטו, מרסקים הכל ומזלפים בהדרגה שמן זית עד לקבלת משחה חלקה ועשירה. לפני הסיום מתבלים במלח ופלפל ומערבלים פעם אחת נוספת.

הטפנד יכול להחזיק מעמד במקרר עד חודש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ממרח צ'ילי מתוק. רוני קדר
ריבת צ'ילי/רוני קדר

ריבת צ'ילי

חומרים ל-500 גרם ריבה:
8-10 פלפלי צ'ילי אדומים טריים
שמן זית
8 פלפלים אדומים מתוקים
2 בצלים אדומים בינוניים קצוצים
עלים מגבעול רוזמרין אחד קצוצים דק
2 עלי דפנה
מקל קינמון
100 גרם סוכר חום
150 מ"ל חומץ בלסמי
מלח ופלפל שחור טרי גרוס


אופן ההכנה:
1. קולים את הצ'ילי והפלפלים המתוקים על גז, מחבת פסים, או בתנור עד שהקליפה משחימה ומתחילות להופיע עליה בועות (לקבלת טעם עשיר ומעושן של הפלפלים מומלץ לקלות אותם על להבת פתוחה. על מנת למזער את נזקי הלכלוך ניתן לצפות את הכיריים בנייר כסף לפני תחילת קליית הפלפלים).

2. מניחים את הפלפלים החרוכים בקערה ומכסים בניילון נצמד. את הצ'ילי השרוף, שזמן חריכתו הוא קצר יחסית לפלפלים המתוקים הגדולים, מעבירים לקערה קטנה יותר וגם מכסים בניילון נצמד. בזמן שהפלפלים מתקררים הם יתבשלו בעדינות באדים של עצמם. בשלב בו הם כבר יהיו קרים מספיק בשביל שיהיה אפשר לגעת בהם יהיה קל לקלפם. מומלץ להשתמש בכפפות בעת קילוף וטיפול בצ'ילי.

3. לאחר הקילוף, יש לקטום את ראש הצ'ילי, לחתוך לאורכו ולהסיר בעזרת כפית את מרבית הגרעינים. גם את הפלפלים המתוקים הקלויים יש לחתוך ולנקות מהגרעינים.
4. קוצצים את הפלפלים והצ'ילי דק או טוחנים בעזרת בלנדר מוט ידני או מעבד מזון.

5. מחממים מחבת שטוחה ורחבה עם מעט שמן זית ומוסיפים את בצלים קצוצים, רוזמרין, עלי דפנה, מקל קינמון ומתבלים במלח ופלפל שחור טרי גרוס. מבשלים על אש נמוכה בערך כ- 20 דקות עד שהבצלים יזהיבו ויתקרמלו.

6. מוסיפים למחבת את תערובת הפלפלים והצ'ילי הקלויים, הסוכר וחומץ הבלסמי ומבשלים על אש נמוכה במשך כשעה- שעה וחצי תוך כדי ערבוב מדי פעם. המרקם הרצוי הוא סמיך ודביק.

7. מסירים את עלי הדפנה ומקל הקינמון ונותנים לריבה להתקרר. מאחסנים בצנצנות מעוקרות.

המתיקות של הפלפלים האדומים מרגיעה את החריפות ולהט של הצ'ילי ובעזרת הקינמון והסוכר מתקבלת ריבה עשירה בטעמים עם עקצוץ חריף חמים. מריחה של הריבה על כל כריך תשדרג אותו ותעניק לו את הטוויסט החריף. מומלץ גם למרוח על טוסט עם גבינה מותכת, לצד חזה עוף צלוי או עם נקניקיות.

מה אתם מורחים בסנדביץ'? ספרו לנו בפייסבוק

רוצים להכין לחם טרי לממרחים? המדריך השלם לאפיית לחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully