וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו ספר הבישול המשמעותי עבור השפים?

6.6.2012 / 14:26

לרגל שבוע הספר חושפים שפים בכירים כמו אהרוני, מאיר אדוני ואבי ביטון את ספר הבישול המשמעותי ביותר עבורם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שף ישראל אהרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל אהרוני

המלצה: The Thousand Recipe Chinese Cookbook - Gloria Bley Miller

"ספר הבישול הראשון שהיה לי אי פעם. קיבלתי אותו מהאישה שממנה למדתי לבשל אוכל סיני, וזהו ספר בישול סיני שיצא בניו יורק ב-1966, שנדמה לי שבמקור נכתב בתור ספר עבה וקטן בלי צילומים כלל. מפה התחלתי את קריירת הבישול שלי ועדיין יש לי אותו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שף ארי ירזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארי ירזין (קפה איטליה, זוזוברה, מוזס, טוני וספה)

המלצה: כל הספרים של ריבר קפה

"מאז ומתמיד התחברתי לפשטות המדויקת שלהם, לצבעוניות של הספרים, לחומרי הגלם ולאסתטיקה שלהם. הספרים נקראים על שם המסעדה בלונדון, שבה אני מאוד אוהב לסעוד. הסופרות הן אלו שגם הקימו את המסעדה: רוזי גרי שנפטרה לפני שנתיים, ורות רוג'רס. ריבר קפה אף נתנה את ההשראה לקפה איטליה ששם כמו בריבר קפה, דוגלים בפשטות ובדיוק כמו גם בנגישות לסועד. אלה הערכים שבים לידי ביטוי בריבר קפה, במסעדה כמו גם בספרים."

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיר אדוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאיר אדוני (כתית, מזללה)

המלצה: French Laundry - Thomas keller

"אני תמיד חוזר לאותו ספר. כשאני יושב מול הספרייה הקולינרית שלי, שיש בה מאות ספרים, אני תמיד חוזר לספר של תומס קלר שהוא קלאסיקה מיוחדת בעיניי. פרנץ' לונדריי זו המסעדה שיש לקלר בנאפה וואלי. זה אוכל מאוד מדויק מצד אחד ומצד שני עם המון נשמה. מאז, יש כבר עשרות ספרים על המדפים שהרבה יותר מודרניים, אבל זה עדיין ספר שיש בו משהו. זהו ספר על כל הדברים שגדלים באזור ומתכונים קלאסיים שמקבלים אינטרפרטציה אישית שלו. בספרים האחרים שהוא הוציא, יש טכניקות ובישולים יותר מודרניים. בספר הזה, קלר עדיין מבשל בתנור או בגריל. בישול מדויק אבל קונבנציונלי וצמוד לאותנטי."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזרא קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזרא קדם (ארקדיה)

המלצה: קלודיה רודן - הבישול היהודי ממזרח ומערב

"התנ"ך שלי הוא הספר של קלודיה רודן, 'הבישול היהודי מזרח ומערב' וזאת משום שהוא אסופה של מתכוני אוכל יהודי מזרח ומערב. זה ספר עב כרס, שמהווה פרויקט חיים של קלודיה שהפכה לאורים והתומים של הבישול המזרח תיכוני באירופה. יש לי אותו כבר 20 שנה, והוא מהווה עבורי סוג של מעיין אליו אני חוזר ושותה ממנו שוב ושוב."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביב משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביב משה (מסה, ירושלמי)

המלצה: Modernist Cuisine: The Art and Science of Cooking - Nathan Myhrvold, Chris Young, Maxime Bilet

"האנציקלופדיה אשר מונה 6 כרכים מהווה מדריך מקיף לטכניקות בישול. הספר מכיל הסברים על טכניקות בישול מתקדמות ופורצות דרך, חומרי אריזה, ציוד וכלי עזר ושאר טיפים מעניינים. יש באנציקלופדיה הכל מהכל – מידע על כמעט כל סוגי חומרי הגלם, מתכונים של שפים מובילים והסברים טכניים מפורטים. בכתיבת האנציקלופדיה היו שותפים מספר אנשים מוערכים ביניהם שפים ומומחים לתזונה וקולינריה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוסי שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסי שטרית (קיצ'ן מרקט)

המלצה: French Laundry - Thomas keller

"המיוחד בספרו של קלר היא היכולת שלו לקחת מאכלים קלאסיים מהמטבח הצרפתי המסורתי ולתת להם את האינטרפרטציה הייחודית שלו. כך למשל מנת הסלט קיסר הקלאסית מקבלת פרשנות ופרזנטציה מעוררת השראה. הספר מלווה בצילומים מרהיבים שמשקפים את יכולות הפרזנטציה היצרתיות של קלר. אני תמיד שואף לחדש ולהביא טעמים וצורות הגשה חדשות ואסתטיות מבלי לזנוח את טכניקות הבישול המסורתיות ולכן הספר הזה עבורי הוא נכס צאן ברזל."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי ביטון (אדורה)

המלצה: ספריו של בני סיידא

"התחלתי לבשל מהספרים שלו. בעיקר מהמתכונים של המטבח הצרפתי. פתאום נחשפתי למנות שלא הכרתי בתור ילד. אחר כך כתבתי איתו ספרי בישול ביחד ונחשפתי אליו יותר. כיום אני אוהב לקנות ספרי בישול מחו"ל ופחות מתמקד בספרי בישול בארץ, כי אני סקרן לראות דברים חדשים. זו אחלה דרך ללמוד לבשל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully