וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקיז השוקולד של מסעדת שילה

4.2.2013 / 15:32

שוקוהוליקים אמיתיים יודעים, שכל ארוחה חגיגית תשודרג באמצעות מרקיז שוקולד. המרקיז המקורי של מסעדת שילה בתל אביב אמנם מורכב ומסובך, אבל פישטנו את המתכון עבורכם

התאווה לשוקולד היא המידה הרעה של רבים מאתנו. כזו שיכולה אפילו להיחשב כהשתעבדות למוצק הקקאו המשכר הזה. התמכרות לסיגריות או לאלכוהול אינה עניין מפתיע, אך וידוי נוסח "אני שוקוהוליק", לא בהכרח יתקבל ברצינות לה הוא ראוי. אבל למרות שקל ללגלג או לזלזל בהתמכרות החומה - לחובבי אוצר הטבע הזה יש יחס רציני מאוד אל מושא תשוקתם. ההבנה כי תופעה הנקראת "שוקוהוליזם" צוברת תאוצה, היא שהולידה את הרצון לספק לכל המכורים את הסודות לאחד מקינוחי השוקולד המושחתים והמענגים ביותר בארץ – מרקיז השוקולד של מסעדת שילה בתל אביב.

נודה על האמת: הקינוח המוגש בשילה הוא ראוותני ומורכב. יש בו מרקיז, טוויל, רוטב קפה, פירורי בצק פריך, קרם נוגט ושבבי מרנג פיסטוק. אמנם מדובר בקינוח שהוא לבדו מצדיק ביקור במסעדה, אבל לשמחתכם, בשילה הסכימו לפתוח בפנינו את דלתות הקונדיטוריה. אנחנו פירקנו את מורכבות המתכון, פישטנו את המנה, והרי לכם אופציה ביתית, מהירה ומפתיעה בפשטותה.

שוקוהוליקים אמיתיים יודעים, שכל ארוחה חגיגית או מאורע מיוחד ישודרג באמצעות מרקיז שוקולד עם שאנטילי נוגט. משך ההכנה קצר יחסית. אפשר להכין את שני המרכיבים יום מראש, ולהתרכז בשאר ההכנות. מרקיז הוא למעשה מוס שוקולד מרוכז. השימוש בשוקולד עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו מאפשר לכם לעבוד עם יחס שווה של שוקולד ושמנת ומכאן גם עושרו של המוס. שאנטילי הוא קרם מוקצף על בסיס שמנת, ובמקרה של השוקולד - השידוך המושלם הוא שאנטילי נוגט.

מרקיז שוקולד בשילה. אפיק גבאי
מרקיז שוקולד בשילה/אפיק גבאי

מרקיז שוקולד

חומרים ל- 10 מנות אישיות:
150 גרם שוקולד 70% מוצקי קקאו
150 גרם שמנת מתוקה 32%
90 גרם שמנת מתוקה מוקצפת


אופן ההכנה:
1. מרתיחים את השמנת המתוקה ושופכים אותה על השוקולד. מערבבים היטב בעזרת מטרפה עד שמתקבל מרקם אחיד. מניחים לצינון בצד.

2. מקציפים 90 גרם שמנת לקצפת רכה, ורק אחרי שמסת השוקולד והשמנת התקררה, מקפלים את שתי המסות יחד.

3. מוזגים את התערובת לתוך תבניות סיליקון אישיות, ומקפיאים. חשוב להעביר את המסה לתבניות סיליקון, כי רק כך אפשר יהיה לשחרר את המרקיז כשהוא קפוא.

שאנטילי נוגט
חומרים להכנת ליטר שאנטילי:
120 גרם שמנת מתוקה 35% (ניתן גם להשתמש ב-32%)
50 גרם שוקולד 70%
125 גרם נוגט (להשיג בחנויות המתמחות)
300 גרם שמנת מתוקה 38%, קרה


אופן ההכנה:
1. לקערת ערבוב גדולה מכניסים את השוקולד והנוגט.

2. מרתיחים 120 גרם שמנת מתוקה, ושופכים לקערה עם השוקולד והנוגט. מערבבים בעזרת מטרפה עד שמתקבל קרם חלק. ניתן להשתמש בכל סוג שוקולד – לבן, חלב או מריר – לפי ההעדפה האישית.

3. בעוד המסה חמה, מערבבים בה את 300 גרם השמנת הקרה, ומכניסים ללילה למקרר.

4. ביום למחרת מעבירים את השאנטילי אל המיקסר, ומקציפים עד מידת היציבות הרצויה.

להרכבת המנה:
אין חוקים. עשו כרצונכם: מי שאוהב הרבה שאנטילי, שיפנק במנה גדושה של הקרם, כשלצדו או מעליו מונח המרקיז.
טיפים והמלצות לשדרוג המנה הביתית:

• את הטוויל שמגישים בשילה אפשר להחליף בכל עוגייה פריכה – עוגיות חמאה או טחינה ישתלבו יופי במנה הזו. מפוררים את העוגיות ומפזרים מסביב ומעל המרקיז.

• את רוטב הקפה אפשר להחליף בריבת פרי. שוקולד אוהב תותים או הדרים. מומלץ כמובן להשתמש בריבה ביתית. מדללים את הריבה עם מעט מים, ומקשטים בעזרתה את הצלחת.


מתכונים לעוגות שוקולד ואגוזים
מתכון לבראוניז שוקולד
רוגעלך שוקולד תוצרת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully