וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלק סלק תרדוף

אורן גולדפינגר

4.3.2010 / 14:13

עם אורז וגרעינים או בסלטים עם גרעיני חומוס ושלל שורשים חורפיים. אורן גולדפינגר מוסיף צבע לחיים עם מתכונים סגלגלים

סלק הוא ירק ששייך למשפחה בוטנית של ירקות שפעם לא הייתי נוגע בהם גם אם היו משלמים לי, והיום אני אוכל מהם כמעט כל יום. היא כוללת גם קישוא, בטטה, כרובית וברוקולי, שעד היום אני אוכל רק במצבי צבירה מסוימים, וגם זה בגלל אשתי, שמנדנדת לי על כמה שזה בריא וטוב לי.

כאשר התחלתי לאכול סלק, הפריע לי נורא הטעם הפראי שלו. היה חסר לי משהו שירסן אותו. כשהגעתי לסדנת בישול חורפי של האחיות מיכל ויעל דיין, הן הכינו סלק ברוטב חרדל ודבש (שהמרתי מאוחר יותר למייפל) שאיזן לי את טעמו של הסלק והוסיף מעט חריפות ומתיקות. עד היום אני מאוד אוהב לאכול את הסלק ככה, אך זקוק לריסון הזה פחות ופחות.

למה בכלל לאכול סלק?

הסלק מכיל שפע של שפע ויטמינים ומינרלים, כמו: ויטמינים מקבוצות Aו-B, חומצה פולית, זרחן, סידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן. הוא אנטי דלקתי, אנטי סרטני, מוריד רמת כולסטרול ומטהר דם. אפשר לבשל אותו, לאפות אותו, לאכול אותו חי, לשתות את המיץ שלו וגם העלים מומלצים לאכילה, בסלט או במקום חסה בכריך. הם נראים כמו מנגולד, עם גבעול אדום, ומוסיפים יופי, פריכות וטעם לכל מנה.

הסלק מוסיף צבע לכל סלט או תבשיל, ולעיתים קרובות אף משתלט על צבעי המנה. מי שלא אוהב את זה יכול להשרות את הסלק במים, לסנן ולהוסיף למנה, כך תישמר הפרדת הצבעים, רק צריך לקחת בחשבון שחלק מהערכים התזונתיים יישארו במים.
כאשר קונים סלק בשוק, כדאי מאד לבחור בסלקים כמה שיותר קטנים. סלק גדול הוא סלק זקן שהושאר יותר מדי זמן באדמה. הוא סיבי יותר, לוקח לו יותר מדי זמן להתבשל והוא טעים פחות.
זה הזמן לסלק, אחד מכוכבי החורף, שיעשה לכם אוכל ורוד וטעים.

סלט סלק, חומוס ופטרוזיליה

סלט שנולד מהזבל. במהלך ההכנות לצילומים נערמו בקופסת השאריות שהולכות לקומפוסט גם חתיכות סלק, חומוסים וגבעולי פטרוזיליה, מה שנראה לאשתי מאד יפה והיא הציעה לי להכין מזה סלט. אז הכנתי (לא מהשאריות, כמובן) ויצא טעים. ויפה.

חומרים:
1 סלק
1 כוס גרגירי חומוס מבושלים (אפשר חומוס קפוא של סנפרוסט)
חופן פטרוזיליה קצוצה
שמן זית
מלח
פלפל
מיץ מחצי לימון
סומק

אופן ההכנה:
1. מבשלים את הסלק במים עד לריכוך (בערך 45 דקות).

2. מביאים חומוס קפוא לרתיחה במים ומבשלים למשך כמה דקות, או משרים גרגירי חומוס ללילה, שוטפים ומסננים, ומבשלים בסיר מלא במים עד לריכוך (בערך שעה וחצי-שעתיים).

3. מרכיבים את הסלט: קולפים את הסלק המבושל, חותכים לקוביות, מוסיפים חומוס ופטרוזיליה, מתבלים בשמן זית, מלח, פלפל, מיץ לימון וסומק, מערבבים ומגישים

סלט חורף של סלק, גזר, קולרבי ותפוז

כל כוכבי החורף נמצאים בסלט הזה, והוא עשיר בצבעים, פריך וטעים. התפוז מוסיף עסיסיות וטעם חמוץ-מתוק.

חומרים:
1 סלק חי
1 גזר
1 קולרבי
2 תפוזים
מלח
פלפל
מיץ מחצי לימון
שמן זית

אופן ההכנה:
1. קולפים את הסלק ואת הקולרבי, וחותכים את הירקות לגפרורים (את הגזר משאירים עם הקליפה)
2. מפלטים תפוז: מורידים את הקליפה ובעזרת סכין מפרידים בעדינות את "בשר" התפוז מהקרום.
3. מערבבים את כל חומרי הסלט בקערה, מתבלים במלח, פלפל, מיץ לימון ושמן זית ומגישים. אפשר להוסיף כמה עלי נענע קצוצים (לא חובה, אבל מוסיף לטעם ולמראה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אורז בסלק וגרעיני דלעת

אצלנו אוכלים אורז כמעט כל יום, וכל מנה שונה מקודמותיה. הפעם האורז מקבל תוספת של סלק מבושל ומוקפץ קלות עם סומק ובצל, וגרעיני דלעת שמוסיפים פריכות וצבע.

חומרים:
1 כוס אורז
½1 כוסות מים
1 סלק
1 בצל קצוץ
1 כף גרעיני דלעת
שמן זית
מלח
פלפל
סומק

אופן ההכנה:
1. מכינים את האורז: שוטפים את האורז במים, מסננים, מטגנים מעט, מוסיפים מים רותחים, מביאים לרתיחה נוספת, מנמיכים את האש ומבשלים עם מכסה סגור במשך 20 דקות

2. מכינים את הסלק: מבשלים את הסלק במים עד לריכוך (בערך 45 דקות). קולפים אותו וחותכים לפרוסות, מטגנים את הבצל, מוסיפים את הסלק ומתבלים במלח, פלפל וסומק.

3. מרכיבים את המנה: עורמים את האורז על צלחת, מניחים פרוסות סלק, מפזרים גרעיני דלעת ומגישים. אפשר להוסיף פטרוזיליה קצוצה ולזלף מעט שמן זית.

אופציה נוספת: לבשל את האורז עם הסלק, באותו אופן בו מבשלים את האורז, כולל שלב הטיגון המקדים. למי שלא נבהל מאורז ורוד, זו מנה יפהפייה, וגרעיני דלעת ופטרוזיליה קצוצה יוסיפו צבע ומרקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully