וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנינט של היין

24.3.2010 / 13:00

אבי אפרתי סבור שאפשר ליהנות גם מיינות העולם החדש, אפילו שהם לא מורכבים או מתוחכמים במיוחד. ביקורת על שני היינות החדשים של יקב פנפולדס האוסטרלי

חובבי יין מנוסים, כאלה שאוהבים את יינות העולם הישן של צרפת וספרד, נוטים לבוז לתעשיית היין האוסטרלית. בהיותם משוחררים מכבלי חקיקה וכללים ברורים, יכולים האוסטרלים לייצר יינות בכל דרך העולה על דעתם. התוצאה: יינות "עולם חדש" טיפוסיים, מתפקעים מפירותיות, פרחוניות ושאר יסודות הנחשבים פופוליסטיים וממגנטים קהל שחיכו מנוסה ומפותח פחות.

ככלל, כותב שורות אלו מזדהה בטעמיו עם זה של אוהבי יינות הטרואר מבורדו, בורגונדי, פיימונטה וריוחה. זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מיינות "עולם חדש" כשהם במיטבם. בדיוק כשם שיש אמנות רצינית, אבל אפשר ליהנות מאד גם מאמנות פופולרית, בעיקר כשיודעים להבדיל בינה לבין זו הרצינית והמורכבת.

אוסטרליה היא מהבולטות בארצות יינות העולם החדש ופנפולדס הוא היקב היותר בולט בתעשייה שם; בוודאי היותר מפורסם בעולם. שני היינות החדשים של יקב פנפולדס, ביבוא קבוצת "צרפת ישראל" הם דוגמה לאוסטרליים מהסוג הטוב.

פנפולדס קונוגה היל שיראז-קברנה 2006 הוא יין מהסוג המכונה הדוניסטי: תיכף כשלוגמים ממנו מרגישים ניחוחות פירותיים מתקתקים. הממתקיות נמשכת גם בטעימה, בעוצמה רבה. יהיו שיגידו – מניפולציה. נכון, אבל ללגימה חסרת יומרות, שלאו דווקא מתחברת לאוכל חשוב, זה נחמד (85 שקלים).

פנפולדס BIN 2 שיראז-מורבדרה הוא יין רציני קצת יותר, שגם מתומחר בהתאם (120 שקלים). גם כאן ישנה "מניפולציה", אבל בנוסף לנוכחות הניחוחות והטעמים יש גם מורכבות רבה יותר. זה יין מעניין יותר ואגרסיבי פחות, ששווה בהחלט לשים אליו לב ושכל מנגל של חג, גם אנין יחסית, עשוי ליהנות ממנו מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully