וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיטשן מרקט: הנאה ארוטית ממש

28.2.2013 / 8:15

רעננות, שמחות, חכמות ולא מכבידות – המנות שמגיש השף יוסי שטרית בקיטשן מרקט בנמל תל אביב הן הדבר הכי נכון שאפשר לבקש מול הים התיכון. אבי אפרתי מוקסם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיטשן מרקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיטשן מרקט נפתחה לפני כשנה וחצי בשוק האיכרים בנמל תל אביב. לפניה כבר החלה לפעול, בקומה שמתחת ובהצלחה רבה ומוצדקת, טאפאס בשוק – מסעדת הטאפאס של קבוצת האחים ירזין. קשה להפריז באיכויות הלוקיישן והתפאורה, שמהן נהנות שתי המסעדות של שוק האיכרים. לקיטשן מרקט, עם ויטרינה ענקית לים התיכון, נתוני פתיחה טובים אף יותר מלשכנתה.

זה לא התחיל קל. קיטשן מרקט של החודשים הראשונים התקשתה לצלוף. ביקור ראשון שם, מספר שבועות מהפתיחה, גילה מטבח מקרטע מאוד. את רשימת הביקורת, הלא ממש מפרגנת לאחר הארוחה ההיא, החלטנו בשעתו שלא לפרסם, לאחר שהתגלה שלא רק אנחנו לא מתפעלים מהאוכל, ושהשפים במקום מתחלפים.

אל הדגל נקרא יוסי שטרית, מהשפים היותר כישרוניים בסצנת המסעדות הישראלית. שטרית הוביל בשעתו את מסעדת ויולט באודים – נווה מדבר של אוכל צרפתי פרובנסלי מוקפד, עם נגיעה עילית, שפעלה כ-5 שנים ולבסוף נסגרה. הארוחה שאכלנו בקיטשן מרקט בשבוע שעבר הייתה לא פחות ממופזת. שטרית התחבר הכי נכון שאפשר לרוח המקום: מגע של מסעדת שוק, המתבקש במקום כזה, עם נגיעה עדכנית, מתוחכמת במידה. האוכל לא הרפתקני, אבל מביא בכל מקום כמעט את הקריצות הנכונות והסיבובים המתאימים. הביצוע מוקפד לכל האורך. אף אחת מהמנות לא ביקשה לייצר תחושת סימפוניה חשובה או רצינית מדי. אבל כולן היו רעננות, שמחות, לא מכבידות וטעימות באמת. זה בדיוק מה שאתה רוצה לקבל במסעדה שמחלון חדרה האחד אתה משקיף לדוכני שוק האיכרים, ומהאחר אל הים באמצע החורף.

הביצה בקיטשן מרקט. דן פרץ,
מנת הביצה בקיטשן מרקט/דן פרץ

קרפצ'ו ים תיכון (49 שקלים) ומנה המכונה "הביצה" (33 שקלים) תפקדו כמנות פתיחה. שתי צליפות חד משמעיות. בקרפצ'ו היו נתחי אינטיאס עם עגבניות לחות, זיתי טאסוס, צנוניות, כוסברה, לימון ושמן זית. הדג היה עדין ונהדר. מה שנראה, למקרא מרכיבי המנה, כאקט של כיבוש בנאלי מחד או אגרסיבי מאידך, מהז'אנר הים תיכוני, התגלה כמעודן להפליא.
בעגבניות היתה מתקתקות רכה, וכל שאר החומרים נמנעו במכוון מלסחוב אל המלוח, החמצמץ או החריף. יצאה מנה עם רמזי ים תיכון מאופקים, שהחיבור בין כולם חשף את ה-DNA האמיתי של מטבח טוב: סינתיזה נבונה, מושכלת ומאופקת, אבל טובה-טובה, של פרודוקטים מהראויים ביותר שיש.

"הביצה" היא מנה שמגיעה בכוס, עם פטריות צרובות בתחתיתה, פרמזן, ביצה רכה שמתפזרת לכל עבר, ושמן כמהין. כבר היה כאן מי שעשה דברים ברוח דומה לזו. לא באמת ברמה הזו. שמן הכמהין טופטף במשורה, כך שהוסיף מימד בעדינות ולא בשתלטנות. "הביצה" הצליחה להיות כייפית וטעימה מאוד, לא רק גימיק.

לפני המנות הגדולות יותר הזמנו, על תקן נשנוש ביניים קט, מנה קטנה של טורטליני טלה (38 שקלים ל-3 טורטליני; 84 שקלים ל-7). למבטי ההתפעלות ההדדיים שלנו הייתה משמעות אחת בלבד: חבל, חבל שלא הלכנו על הגדולה. מלית טלה ורוטב על בסיס ציר טלה, עם ירקות וקרם תפוחי אדמה, עשו שם אלכימיה אמיתית. אפשר לומר זאת גם כך: לו היו אומרים לנו שמוצאם של הטורטליני הללו במסעדה מפונפנת במיוחד, איפשהו, בצפון העשיר והמדושן של איטליה, לא היינו מתפלאים. טעמו הרחב, העשיר והנדיב של טלה במיטבו, עם רוטב שמצליח להיות עילי ועשיר, ועם זאת קל מגע, לא תובעני. בראבו!

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פולנטה פירות ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההנאה נמשכה גם במנת "פולנטה ג'מבו שרימפס" (72 שקלים), שבה היה מצע פולנטה רך עם שרימפס קריסטל, עגבניות לחות, שום ושמן זית. הפולנטה הצליחה להימנע מלהיות יציקה, והיתה בה איזו קלות. הג'מבו, מעטים במספר אבל הכי טובים שיש באיכויות, היו כל מה שמדמיינים על שרימפס טריים באמצע החורף. כולל הנוזלים המופלאים שבתוך השריון, שההנאה מהם, כשהם במיטבם, מגיעה לממדים פליליים, ארוטיים ממש. ואם קוראינו הנאמנים, שנורא אוהבים אוכל, אבל עוד יותר אוהבים לטקבק נאצה לאוכלי השרצים, הצליחו להתאפק עד עכשיו - הנה בא הרגע שלא. לא רק שרצים; גם ארוטיקה? כן! מתי כבר יפסיקו בוואלה! להעסיק את אוכל הטרפות הזה. מה, אין אוכל כשר בישראל?

"רביולי שרימפס, סקאלופס, קלאמס וציר סרטנים" (94 שקלים) היתה על תקן העיפרון המחודד מעט פחות ברצף המנות עד כה. לא רע כלל אמנם. טוב אפילו. הבצק היה מעולה; הסקאלופס והקלאמס מצוינים. אבל הקסם שריצד בין כל המנות עד כה נבלם הפעם, עם מלית קצת גסה מדי ורוטב מעט כבד. אין טענות באמת, אבל אם 4 המנות הקודמות הצטיינו ממש, זו הייתה "רק" טובה.

אחרי הסט המרשים הזה ציפינו להמשך באותה רוח לקינוח, והתאכזבנו. מנת הבאנה שוקולד (37 שקלים) - מוס שוקולד חלב, בננות מקורמלות וג'לי רום, היתה פשטנית בקונספט שלה, מתוקה מדי, שטוחת מנעד. הכי לא קינוח שהיית מצפה לפגוש במטבח כזה. זה אולי פגם בשלמותה של הארוחה, אבל לא הצליח לקלקל את הטעם.

חד וגם חלק: בקיטשן מרקט מגישים עכשיו את אוכל השוק הנכון והטוב בישראל. כזה שמוציא שם טוב לקונספט, בלי הרעש והצלצולים של מסעדות השוק התל אביביות, שהן מחניודה וונאבי'ז. קיטשן מרקט, לעומתן, היא מסעדה עם אווירת חו"ל משובבת ובתמחור שפוי. נחזור.

קיטשן מרקט. שוק האיכרים, האנגר 12, נמל תל אביב. 03-5446669. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully