וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל כשר: מתכון לסורבה תאנים

נועם דקרס

1.8.2011 / 15:19

זה הזמן להסתער על התאנים העסיסיות של העונה ולהכין מהן סורבה. נועם דקרס נותן מתכון וטיפ לשמירה על כשרות התאנה

שיא עונת התאנים בפתח. תאנים טריות מוזכרות אולי הכי הרבה פעמים בתנ"ך וגם במהלך ההיסטוריה הכתובה מופיעה התאנה פעמים רבות. האדם משתמש בתאנה משחר ההיסטוריה גם כפרי טרי וגם כפרי מיובש, הדבלה, שמהווה מקור עשיר לאנרגיה וקלה לאחסון.

בגלל המבנה השונה מפירות אחרים יכולה התאנה ליצור בעיות כשרות. הצרעה המפרה חייבת להיכנס אל תוך חלל הפרי כדי להפרותו וייתכן שיישארו חרקים בחלל הפרי. כדי לפתור בעיה זו מפרקים בדרך כלל את הפרי לכמה חלקים ובוחנים אם ישנם חרקים. חשוב לציין שרוב (אם לא כל) התאנים המשווקות אינן מופרות ולכן ישנו סיכוי נמוך יותר להמצאות הצרעה מאשר בתאנים שאינן מגידול מסודר.

אחדים מהמאפיינים היחודיים לתאנה הם הריח המוכר והעשיר והמרקם שבעת אכילה הופך לנימוח וממלא פה. תכונות אלו מושגות על ידי איזון נכון בין רמות הסוכרים והנוזלים בתאנה. את תכונות אלו אפשר לנצל להכנת סורבה עשיר במרקם שדומה יותר לגלידה עשירה מאשר לסורבה.

כאשר מחפשים תאנים, חשוב לבדוק מספר גורמים. קודם כל, הפרי צריך להיות מאוחסן בצורה נאותה ורצוי שיהיה בקירור. מעבר לכך, אין טוב ממראית עין. הפירות יהיו גדולים, שלמים ועסיסיים. הם צריכים להיות רכים אך לא רכים מידי. פרי קשה אינו בשל ופרי רך מידי יהיה בעל חיי מדף קצרים ביותר. את התאנים יש לאחסן במקרר ולהיזהר שלא ימעכו תחת משקלו של מוצר אחר. חוץ מזה, תמיד כדאי לקנות יותר ממה שהמתכון דורש, כי תוך כדי עבודה הרי לא תעמדו בפיתוי וכמה תאנים ייעלמו באורח מסתורי.

למתכון המפורט רצוי לחפש דווקא את התאנים הרכות יותר. ככל שיהיו רכות יותר, כך הסורבה יתקבל עשיר וחלק יותר, אבל על הטריות אי אפשר לוותר, התאנים חייבות להיות טריות ביותר.

מעבר לכך, מדובר במתכון פשוט שמצריך רק מכונת גלידה ביתית ועוד כמה חומרים פשוטים.

כשר. דנה מאירזון
סורבה תאנים/דנה מאירזון

סורבה תאנים

חומרים:
½ ק"ג תאנים אדומות טריות ורכות
360 גרם מים
180 גרם סוכר
60 גרם גלוקוזה או סירופ תירס בהיר (גלוקוזה אפשר להשיג בחנויות למוצרי אפייה ובישול)


אופן ההכנה:
1. יוצקים לסיר קטן את המים, סוכר וגלוקוזה או סירופ תירס בהיר ומביאים לרתיחה מהירה. מצננים היטב לפחות עד טמפרטורת החדר. רצוי להכין יום מראש ולשמור במקרר.

2. את התאנים יש מנקים היטב וטוחנים במהירות בבלנדר עד קבלת מרקם חלק. רצוי להעביר דרך מסננת ביתית בעזרת מצקת כדי להימנע מפיסות פרי גדולות.

3. מערבבים את מחית הפרי עם הסירופ המוכן ומניחים במקרר לשעה עד שעתיים.

4. מעבירים למכונת הגלידה ומפעילים על פי הוראות היצרן.

5. המרקם המבוקש הוא חלק וקרמי. יש להיזהר לא לערבל יותר מידי זמן במכונה כדי שהסורבה לא יתקשה יתר על המידה. מעבירים לכלי אטום ושומרים במקפיא.

6. אפשר להחליף את סירופ הגלוקוזה גם בסילאן איכותי, אך התוצאה תהיה מעט מתוקה יותר. אפשר גם לפזר מעט פיסטוקים קלויים ושבורים בעת ההגשה, החיבור בין פיסטוקים לתאנים מוצלח ביותר.

7. מתכון דומה יכול להתאים גם לאפרסק ונקטרינה בשלים ורכים. כדאי לנסות. אם התוצאה נוטה להיות קרמית פחות, כדאי להוסיף מעט יותר גלוקוזה או סירופ תירס, דבר שימנע היווצרות גבישי קרח גדולים מידי.



לכל המתכונים הכשרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully