וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: חומוס מהצד השני

4.10.2011 / 14:23

המונה טועם חומוס בבאקה אל גרביה ולומד שחומוס טוב אוכלים בניגובים קטנים ובהתקדמות טעמים מושלמת

לעוד מדורים של אוכל רחוב

חומוס אבו אחסאן. קובי רובין
חומוס אבו אחסאן/קובי רובין

כבר כמה פעמים טובות פקדתי את המקום של פואז, ששמו בלשון הכבוד אבו אחסאן, כולל הפעם שבה ישבתי לאכול איתו מאותה צלחת. שלושים שנה של ניסיון בבחישת חומוס מאחוריו, רובן בתל אביב, עד שלפני שש שנים פתח את המוסד הנ''ל.

חיוך מלווה את אבו אחסאן כאשר בבוקר מוקדם הוא מגניב פיסת פיתה טרייה לתוך החומוס שהוא עושה בעצמו, כמו ילד שמשתכר למראה שוקולד על השיש במטבח. אין כמו החיוך שלו ברגעים בהם הוא גונב מהסחורה של עצמו בפעם הראשונה.

בפעם ההיא בה ישבנו וחלקנו צלחת חומוס, עשינו זאת בקפידה יתרה, בעיקר מצידו של אבו אחסאן. אחרי הביס הראשון הוא סמך עלי: חתכתי פיסה קטנה ולקחתי את כמות החומוס שמספקת אותי. חוסר כבוד היה מבחינתי אם הייתי בוצע חתיכה גדולה, נותן ביס ומחזיר לניגוב שני בצלחת. זהו מידע חשוב למי שמתכונן לאכול חומוס עם ערבי.

בכל פעם הוספנו עוד מרכיב, כמו נתנו לעצמנו בעיטת שפיץ לחיך. קודם פטרוזיליה וטעימה ואז שמן זית וטעימה וחוזר חלילה., חומוס גרגירים וטחינה טרייה. עונג צרוף. זו היתה חוויית אוכל שבה התפתחו טעמים של החומוס העדין ומלא ההפתעות שאחסאן מפקד יום יום על הכנתו.

שימו לב שמוקדם בבוקר כבר שוקדים במטבח על הכנת המאכלים הפלשתינאים השונים, ולכן מומלץ (מבחינתי) לקחת את האופציה של פיתה (10 שקלים) ובה אפשר לשים לרוב ממיטב המטבח והתוצאה מדהימה. מומלץ לבחור בחומוס, פול, כרובית מאודה, פטרוזיליה ופלאפל ליגה. לא יפריע לאף אחד אם תקחו צלחת ותשבו עם הפיתה במקום, פן היא תתפרק לכם מרוב תוכן.



חומוס אבו אחסאן. רחוב אלקודס מהכניסה הצפונית (שימו לב כיכר שנייה בצד ימין שלט לבן גדול), באקה אל גרביה. 052-5294034

שעות פתיחה: א'-ה' 06:00-17:00, ו' 06:00-13:00, שבת 06:00-17:00


איך אתם אוהבים את החומוס שלכם? בואו לספר לנו בפייסבוק

חומוס אבו אחסאן. קובי רובין
חומוס אבו אחסאן/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully