וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פלאפל תדמור

18.10.2011 / 13:45

המונה טועם פלאפל בדרום תל אביב ומבין שבמקום שבו אין חניה והתור ארוך - נמצא הפלאפל אולי הכי טעים בתל אביב

פלאפל תדמור. קובי רובין
חצי מנה פלאפל לצד חצי מנה שווארמה/קובי רובין

לפני כמעט שלושים שנה פתחה רחלי על פינת מבנה ברחוב סלמה בתל אביב, פלאפליה קטנטנה. מה זה קטנטנה? על נישה בצורת משולש שרק בריקוד תימני היה אפשר לנוע בתוכה. מאז עברו כאן מספיק כדורי פלאפל תחת ידיה של רחלי ואין תושב דרום תל אביבי שלא מכיר את המקום, ועד היום שומרת רחלי על המקום המשולשי כסוג של מזכרת מימים עברו עת התחילה במלאכה.

אין במקום חניה כשרה בכל רגע נתון של היום, ולכן בכל רגע נמצאים כולם בכוננות פקח תמידית, אוכלים ואומרים תודה על הזכות. למרות שעברו כבר עשרות שנים מאז שנפתח, התור המשתרך עדיין קיים, והדרישה לכדורים גבוהה מתמיד.

הפלאפל עצמו (11 שקלים למנה, 6 שקלים לחצי מנה) אוורירי ומדהים עם מליחות יתר קלה. הוא בא בתוך פיתה ענקית העשויה בעבודת יד ומכילה בקלות את הכדורים והסלטים המשונים והמסוכנים לחך מטעמי חריפות.

כדאי שלא לגעת בחריף הירוק הטחון, אלא אם חשקה נפשכם בכוויה בחלל הפה. אתם יכולים (אם אתם מתעקשים) לטבול את הכפית ולדלות מהמים הירקרקים של הסחוג - הפיתה תעמוד בעומס, ולהכל יהיה טעם של חומצה קאוסטית בטעם סחוג.

כדאי גם לנסות את הסלט הטורקי עם הזיתים, שבקערתו כולם עומדים עם כפית ודולים את הזיתים מהסלט עצמו, חוויה בפני עצמה. אבל למעשה, עדיף שתכניסו לפיתה רק סלט רגיל וסלט כרוב, כדי לא לפגוע בטעמו של הפלאפל.

ולמרות שכבר שבענו, יש עוד אנקדוטה שחייבים לציין: להזכירכם, המקום נקרא פלאפל תדמור, וכבודו במקומו, כי רחלי יודעת לעשות פלאפל. אבל כאן יש גם שווארמה (20 שקלים למנה, 11 לחצי מנה) שעד לפני חודשים ספורים, היתה נמכרת באותה הפיתה כמו הפלאפל והיום, רחמנא ליצלן, היא נמכרת בפיתה מאתגרת אצבעות וקטנה מהרגיל, שאינה עשויה בעבודת יד. חבל.


פלאפל תדמור. רחוב סלמה 98, תל אביב. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-21:00, ו' 09:00-שעתיים לפני כניסת שבת.


המלצות לדוכני האוכל הטובים בארץ
מחפשים פלאפל טוב בכפר סבא?
או אולי פלאפל בלוד?
לכל המדורים של אוכל רחוב

פלאפל תדמור. קובי רובין
פלאפל תדמור/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully