וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מפה לא יוצאים רעבים

25.12.2012 / 7:30

המונית של קובי רובין מגיעה עד אזור התעשייה בחולון. בפינה חמה הוא מוצא מרק שעועית בצלחת ענקית, ב-20 שקלים בלבד

מרק שעועית. קובי רובין
מרק שעועית/קובי רובין

לפי הדו"חות האחרונים שהתפרסמו ממש בימים אלה, מדינתנו האהובה מתמלאת באנשים רעבים. במהלך עידן ההפרטה שעובר עלינו לאיטו, אנחנו מתחילים להבין, שחיינו שווים פרוטה ולא יותר. למי שלא מאמין, הייתי מציע להגיע לשולי כל שוק עירוני, ולראות מה קורה שם ביום שישי, אחרי שסוגרים את הבאסטות. עוני הוא פחד מצמית, חוסר שאין ממנו בריחה, הבנה שפשוט אין. לפעמים צריך להחליט שיוצאים מהמעגל, לפעמים - הנסיבות מובילות אנשים להתחיל להניע את עצמם.

קחו לדוגמה את חיים מ"פינה חמה" בחולון. חיים הוא טבח. לא שף ולא מתייפייף. לא ליד ולא כאילו. טבח אמיתי. לפני יותר מ-15 שנה התחיל לעבוד בקייטרינג ולבשל בכמויות מסחריות. המון אוכל עבר לו מול העיניים, עד שהבין, שהוא מעדיף לבד. לפני 9 שנים הוא פתח את פינה חמה, על פינת רחוב החופר, בצד הפחות מוכר של אזור התעשייה בחולון.

חיים לקח כמה החלטות מאוד יוצאות דופן בעסק שלו. הוא, לדוגמה, החליט להשביע אנשים בכל מחיר. החלטה אמיצה, שנושאת באמתחתה עתיד לא ברור, אבל לקוחות קבועים ומפרגנים. הגעתי אליו אחרי שקולגות סיפרו לי, שאי אפשר בשום אופן לגמור את המנות אצלו. ואכן, מה שהתגלה לי היה מעבר לכל תיאור אפשרי.

המקום עצמו מציע ארוחות עסקיות, שמגיעות בצלחות מרובעות ענקיות. חיים מקפיד למלא את הצלחת עד קצותיה. הוא לא סופר תוספות, ואף פעם לא יתחיל לספור. לקוחותיו באים מכל גווני הרעב האזורי: אנשי עסקים שמגיעים לאזור במיוחד, שליחים, נהגי מונית, והכי נאמנים הם נהגי המשאיות, שאחרי שהם פורקים את מטענם, הם מגיעים כמו מעריצים קבועים, כדי לשבוע באמת.

פינה חמה חולון. קובי רובין
פינה חמה חולון/קובי רובין

גם את השקשוקה חיים מוציא על הצלחת, ולצדה גם סלט הבית, בלי תוספת מחיר כמובן. אושר, כבר אמרתי? על האש ניצב סיר שטוח וענקי, ובתוכו עשרות ביצים שוחות בשקשוקה לא סמיכה מדי. על הכל תגיע גם תוספת של חריף.

כיוון שאני רעב תמיד, ביקשתי גם צ'יפס. חיים לא התקמצן, וערם לי הר של צ'יפס הבית, עבה ושמן, עשוי מתפוחי אדמה אדמדמים, תענוג. על צ'יפס כזה אסור להוסיף קטשופ, כמו ילדים קטנים, אלא יש לבזוק מלמעלה קצת מלח, ולהתענג. חיים סירב לקבל ממני את 5 השקלים שהצעתי עבור הצ'יפס. חייכתי לעצמי: מצאתי צדיק קטן בחולון. חיים חייך אליי, נהנה לראות אותי אוכל: "מפה אתה תצא שבע". האנשים מסביבי הגיבו באדישות. הם כבר רגילים ליחס טוב ממנו.

אחרי ששלושה אנשים לידי הזמינו מרק שעועית, והשאירו רק 20 שקלים (אם תיקחו הביתה זה יעלה רק 15), ואפילו קיבלו באגט או שליש לחם שחור, הבנתי שגם אני רוצה. ביקשתי מרק שעועית בלי בשר (עם בשר המחיר מטפס לסכום שאני לא מסוגל לשמוע), והפקדתי שטר ירוק אחד. בדיוק כמו שמנכ"ל לא מאחר, הוא מתעכב, ככה גם אני לא קמצן, אני מחושב.

קיבלתי מרק שעועית עשיר ושמן מאוד. אחזור על זה שוב: שמן מאוד. הסיבה לכך היא שחיים לא משתמש באבקת מרק, אלא מכין כל יום ציר בשר, ומשתמש בו ממש כמו שף אמיתי. ציר בשר אמיתי יכול להוות בסיס לכל תבשיל, ולהקפיץ אותו בכמה רמות, כמו במקרה של מרק השעועית. אם תשמעו לי, כדאי להוסיף לצלחת את החריף שחיים מכין במקום, ואז המרק שלכם יתחיל לשיר לבד.

אחרי מרק כזה צריך ללכת לישון. גם ככה קר עכשיו. בכל מקרה, תמיד נחמד למצוא צדיק, שגם משביע וגם מחמם את הלב והגוף.

פינה חמה. החופר 14 אזור התעשייה חולון. 054-3235544. כשר ללא תעודה. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:00.


המונה טועם את פנינת המזרח: קבב אגדי בראשל"צ
המונה טועם את פלאפל טעים לי
לכל מדורי אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully