וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצ'אפוריה בשוק מחנה יהודה ירושלים

8.1.2013 / 8:00

המונית של קובי רובין מטפסת לירושלים, מגיעה לשוק מחנה יהודה ונעצרת בחצ'אפוריה. שם מתגלה מאפה בליגה אחרת ובמחיר שמותיר אותו המום

חצ'אפוריה בשוק מחנה יהודה ירושלים. קובי רובין
חצ'אפוריה בשוק מחנה יהודה ירושלים/קובי רובין

אחרי תקופה ארוכה שלא ביקרתי בבירתנו הקדושה, הגיע העת שבה אחד מלקוחותיי הקבועים היה חייב לעלות לירושלים, וגם לרדת ממנה בטווח זמן שיאפשר לי לסרוק את האזור. בזמן שהיה לי בין שתי הנסיעות יצאתי לפגוש חבר קרוב, והצעתי לו ללכת לאכול יחד. רק לא למחנה יהודה, אמרתי, נמאס לי כבר להתעצבן שם מפלצנות שפוגעת קשות בארנק. העניין הוא, שבתור ירושלמי במקור, אי אפשר להתחרות בכמות הידע של החבר שלי על העיר, וכשהוא סחב אותי לחצ'פוריה שליד השוק, לא הצלחתי לסרב לו.

אני מכיר לא מעט אנשים שאני מגדיר כנפגעי הפלצנות של השוק. הפלצנות הזאת לא מיטיבה עם השוק מכל בחינה שהיא. בסך הכל, בזמן האחרון יש באזור מחנה יהודה הרבה יותר מדי מקומות, שמבשלים לך אותנטיות במחיר שאתה מרגיש בכיס במקום בבטן.

את טנגו מהחצ'פוריה לא הכרתי עד אז, אם כי שמעתי על המקום. שמועות טובות עוברות לאט, אבל השמועה על המקום הקטן שלו בכל זאת הגיעה עד תל אביב., החצ'אפוריה של טנגו בולטת מעל כל הפלצנים בפשטותה המשכנעת. אני אוהב פשטות.

אתה נכנס למקום ורואה קודם כל אנשים שמחכים בשקט, כי לוקח זמן להכין את כל המאפים הגאורגים שמתמחים בהם פה. אני מזהה בקלות ירושלמים ממתינים. נהנה לעקוב אחרי הדרך שבה הם מאבדים את הסבלנות, אך משתלטים על עצמם. בסופו של דבר, אם הם עומדים בסבלנות, גם אני יכול.

חצ'אפוריה בשוק מחנה יהודה ירושלים. קובי רובין
חצ'אפוריה בשוק מחנה יהודה ירושלים/קובי רובין

קיבלתי עצה מטנגו ללכת להסתובב בשוק 20 דקות, ורק אז לחזור ולראות אם יש התקדמות בהכנה. הורדתי את הרגל מהגז והלכתי לראות איך מוכרים לפראיירים בתוך השוק בורקס משומש, או מיץ סחוט מאתמול במחיר מופקע.

אחרי 20 דקות חזרתי וראיתי ירושלמית חמורת סבר, לועסת את החצ'אפורי הלוהט שלה בהנאה שהיא מנסה בכוח להסתיר. טנגו לא עושה שום קיצורי דרך בהכנת המאפים שלו. כל הזמנה עוברת את כל שלבי ההכנה, ואם תבקשו יפה, תוכלו להציץ מעבר לדלפק ולראות איך הוא ועובדיו הנאמנים פותחים עלי בצק דקיקים, שאפשר לקרוא עיתון דרכם (ניסיתי, אפשר), וממלאים אותם בגבינות או מילויים אחרים.

אפשר למלא את החצ'אפורי בכל דבר. טנגו מציע כמה אפשרויות: גבינה, גבינה עם תרד, תבשיל שעועית, מחית תפודים, בצל ועוד. אני לקחתי גבינה עם תרד.

נכון, מה שקיבלתי היה סוג של בורקס, אבל זה היה מאפה בליגה אחרת. הגבינה הגאורגית שלו מעולה. לא רכה מדי, קצת צמיגית לנגיסה, עטופה בעלי בצק עדינים ושקופים, בדרגות שיזוף שונות. מאפה יפהפה וטעים כל כך, שהושקעו בו הרבה אהבה ומיומנות.

אתה מקבל לשולחן מנה של המאפה, ובצד, ללא תוספת תשלום, קערית קטנה עם מלפפון חמוץ, פלפל שיפקה קטנטנים, וסלט קצוץ של מה שיש. 14 שקלים בלבד עולה התענוג, ויחסית לכל העבודה הממושכת שמשקיעים בו, מדובר בסכום מצחיק.

חצ'אפוריה. השיקמה 5, שוק מחנה יהודה, מול רחמו, ירושלים.02-5373630. שעות פתיחה: א'-ה' 08:30-20:00 ו' 08:30-15:00. כשר.

המסעדות הגרוזיניות הכי טובות
אוכל רחוב: פלאפל המלאכים
אוכל רחוב: פינה חמה חולון
לכל הטורים של אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully