וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: קובה עם פינוק

15.1.2013 / 8:15

בסביח דה לוקס בתל אביב אמנם מוכרים סביח, אבל לא רק. המונית של קובי רובין מגיעה למקום ומגלה, שהקובה פינוק, המוגש כמיטב המסורת העיראקית, הוא סנסציה ב-20 שקל

קובה של סביח דה לוקס. קובי רובין
קובה ופינוקים/קובי רובין

תל אביב היא עיר שאף פעם לא החליטה איפה בעצם מצוי המרכז שלה. בכל תקופה, אזור חדש מקבל דחיפה, בהתאמה להעלאה לא הגיונית של מחירי הנדל''ן. במקרה שלפנינו, מצאתי את סביח דה לוקס בשפיץ התחתון של תל אביב, במקום שפעם, לפני יותר מדי שנים, עברו פה המון רכבות.

סביח דה לוקס, המקום של פליקס ויניב, פועל כבר 10 שנים. פליקס בדרך כלל נמצא שם בבוקר, יניב – אחר הצהריים. המקום התפרסם בזכות מנת הסביח המעולה שלהם, שפליקס ויניב מכינים במהירות שיא. פליקס, כך נראה לי, יכול להכין את המנה הזאת גם בעיניים עצומות.

למרות שהסביח באמת מעולה (18 שקל הוא עולה פה), הסתכלתי למעלה, על התפריט התלוי מעל למדפים, רק בשביל לגלות שיש עוד מה לאכול אצלם. התפריט אמנם די מצומצם, אבל על המדף הקדמי יש קובות ענקיות. האמת? הן נראות קצת מיותמות, יושבות להן שם כמו בעונש, או לחילופין, אולי הן סודם השמור והכמוס של הלקוחות הקבועים והמתמידים. בכל מקרה, אפשר לקנות את הקובה לבד, בלי כלום, ב-13 שקל. לקוראיי העיראקים האמיתיים רק אספר, שמדובר בקובה מסולת, לא מבורגול, כך שחסרה לי הפריכות המוכרת מבית.

סביח דה לוקס. קובי רובין
קובה פינוק/קובי רובין

אחרי שקיבלתי הוראות הפעלה מהאשה, לצמצם באכילת אוכל מטוגן, החלטתי גם להקשיב לה ולחפש מנה שיש לה צורה כלשהי של ירק. ברור שמצאתי. רק שזה היה ירק מטוגן: חציל. הוא הגיע עם מנת הקובה פינוק, שעולה 20 שקל, ובעיני היא אחת האופציות הכי שפויות באזור. על צלחת די גדולה מקבלים את הקובה, אבל אז פליקס מתחיל להוסיף פינוקים באופן בלתי נשלט. בהתחלה הוא בוצע את הקובה לאורכה, מוסיף עליה טחינה ועמבה לפי בחירתך, ומצרף בצד גם ביצה פרוסה, רותחת, סלט קצוץ דק, ועליו אופציה להוספת סלט בדואי - שזה סלט קצוץ, עם פלפל ירוק חריף פרוס לפרוסות דקיקות, המיועד בעיקר לפירומנים. כלומר: חריף מדי לטעמי. כמיטב המסורת העיראקית, נותנים לך פה גם פרוסות של תפוח אדמה, ישר מסיר הבישול, ועל הכל - כמות לא מבוטלת של פרוסות חציל מטוגן. שימו לב: פליקס בוזק המון כמון מעל כל המנה. אם אתם לא בעד התבלין הזה, תגידו לו לפני, כי הוא על טייס אוטומטי.

מאיפה מתחילים לאכול את זה? האמת? זה כבר לא ממש משנה. בפעמים שאכלתי את המנה הזאת, כל כיוון שבו התחלתי לאכול היה לי טעים. כל מרכיב בצלחת מתחבר עם הכל. יש מצב שגם פה מדובר באחת המנות הטובות ביקום.

סביח דה לוקס. הרכבת 2, על פינת מקווה ישראל, תל אביב. 03-5606510. כשר.
שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-18:00, ו' 09:30-14:00.

אוכל רחוב: מאפה חצ'אפורי גרוזיני בירושלים
אוכל רחוב: פלאפל המלאכים
לכל הטורים של אוכל רחוב

  • עוד באותו נושא:
  • קובה
  • סביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully